Bolsa de Valores de Guayaquil

Hestoria: Nel Ecuador, el primer intentu por crear una Bolsa de valores dar na ciudá de Guayaquil en 1847, motivada pola euforia que per esos años sentir en tol mundu con al respective de llevantar capitales y crear empreses, siguiendo l'exemplu de la más famosa bolsa d'esa dómina que yera la de Londres.

Darréu, col boom d'esportaciones qu'esperimentó l'Ecuador pel añu 1870, al ser el principal productor y esportador de cacáu, los comerciantes dieron cuenta que teníen suficiente capital como pa establecer una Bolsa, y asina lo faen en 1873.

La institución tuvo'l nome de Bolsa Mercantil de Guayaquil y allugóse no que güei ye'l Malecón 2000, mui cerca de la Gobernación.

Esta foi una bolsa bien dinámica, na que cotizaben alredor de 20 empreses. Ente les empreses cotizantes atopábense los principales bancos d'esi entós: Bancu de Creitu Hipotecariu, Bancu del Ecuador, Bancu Comercial Agrícola, ente otros.

ACONTECIMIENTOS

Esta Bolsa tenía 2 horarios d'atención, na mañana y na nueche. A pesar del so gran dinamismu, misteriosamente cierra les sos puertes a entamos del presente sieglu, ensin qu'haya pistes del por qué del so zarru. El creadores fueron los señores: Rodolfo Coronel, Leonardo Stagg, Miguel Seminariu, Eduardo Arosemena Merín, Gabriel Obarrio y Clímaco Gómez. Dicha Bolsa tuvo de cerrar les sos puertes por diversu causes, pero principalmente pola inestabilidá económica y política que'l nuesu país vivió nos díes de la Revolución Lliberal.

El primer intentu d'esti sieglu por crear una bolsa de valores foi alredor de los años 30 y fracasó por cuenta de que'l país nun taba llistu nin lo suficientemente maduru como pa faer frente a una empresa d'esta naturaleza. Depués nel añu 1969, por una iniciativa de la Comisión de Valores Corporación Financiera Nacional, como se llamaba naquella dómina a esta institución, promovióse l'apertura de dos Bolses, una en Quitu y otra en Guayaquil.

EVOLUCION DE L'ACTIVIDÁ BURSATIL NA BVG

La primer Rueda de Bolsa na BVG llevar a cabu'l 31 d'agostu de 1970, siendo la primer operación cerrada una correspondiente a Cédules Hipotecaries por 100.000 sucres (US$ 4.300 al tipu de cambéu de la dómina). Al rematar l'añu, les negociaciones atroparen un gran total de USD$ 956,186.

Mientres los primeros años de funcionamientu la participación del Estáu y les sos dependencies foi predominante nes operaciones bursátiles, por cuenta de qu'en 1976 establecióse la obligatoriedá de qu'estos papeles teníen qu'axustase puramente al traviés de Bolsa. Ente los títulos mas axustaos mientres esa dómina atopaben les Cédules Hipotecaries, Bonos del Estáu, Certificaos d'Abonu Tributario, Bonos de Estabilización Monetaria, Notes de Creitos y Avales Bancarios. Les operaciones de renta variable significaben menos del 1%. La década de los 70 terminó con un significativu repique nel volume de negociaciones añales, que s'amontó a USD$ 165,912,479 en 1979 (al tipu de cambéu correspondiente).

El primer llustru de los 80 foi particularmente difícil pa la economía ecuatoriana y per ende pa l'actividá bursátil, el país vivió una transición de poder depués del fallecimientu del Presidente Jaime Roldós Aguilera, soportó'l embate del Fenómenu del Neñu, viose afeutada por una crisis financiera internacional (crisis Mexicana), llevar a cabu'l programa de Sucretización de les deldes del sector priváu; tou esto causo un decrecimiento de los volumes axustaos del 77% con al respective de 1979. Sicasí, pa la segunda parte de los 80, les negociaciones en sucres tuvieron un repique vertixinosu, pero debíu a la medría del tipu de cambéu, la década termina con un monto añal d'operaciones de USD$ 18,162, 698.

La década del 90 significa pal mercáu de valores ecuatorianu un referente históricu de gran relevancia, pos nel añu 1993, llógrase l'aprobación de la primer Llei de Mercáu de valores. Ye según empiecen a dase les primeres emisiones d'Obligaciones y el mercáu algama una puxanza mientres 1993 y 1994 (les transaiciones nel añu 94 llegaron a un total de USD$ 555,097,027). Coles mesmes, nestos años dio un xiru dramáticu a la estructura de les negociaciones, enantes les operaciones en renta variable significaren baxos porcentaxes (na mayoría de los años menos del 1%), pero ente'l 93 y 94, la so importancia llegó a representar el 70% del total negociáu. Pa 1994 el monto axustáu n'aiciones foi de USD$ 396,149,564.

En 1995 una serie d'acontecimientos frenaron sópito la crecedera de la economía y consecuentemente del mercáu de valores. El mercáu accionario enfrentar coles remortines de les crisis internacionales, a esto sumóse-y la redolada macroeconómica local y el conflictu col Perú, los qu'aniciaron que nuevamente les operaciones inclinar escontra'l mercáu de renta fixa, algamando una participación del 77% en total negociáu. Sicasí, el volume global d'operaciones creció nun 62% con rellación al 94 y diose un importante impulsu a les operaciones de títulos de llargu plazu, sobre toles obligaciones empresariales, les que crecieron nun 568%. En total, ente 1994 y 1998 realizáronse emisiones n'obligaciones por 2 billones de sucres, 354 millones de dólares y 2,5 millones de UVC.

1997 presentó un repique de les negociaciones n'aiciones que crecieron nun 154% con rellación al 96. Pa 1998 expédese una nueva Llei de Mercáu de Valores, qu'incorpora figures como los inversionistas institucionales, el fideicomiso y la titularización. El primer procesu d'esta naturaleza por Bolsa dar nel añu 2002, por USD$ 8,000,000. A partir d'anguaño, el so desenvolvimientu foi constante, algamando namái nel añu 2005 (xineru- payares) la cifra de 50 millones de dólares en montos aprobaos.

Depués de la gran crisis financiera y económica del añu 1999, onde se vivió'l conxelamientu bancariu y el zarru d'importantes bancos, la inflación más alta de los postreros 10 años (60.7 %), devaluación cambiaria, ente otres coses; en xineru del 2000, anuncióse la dolarización del país. Un dólar equivalía a 25.000 Sucres. L'esquema entró en vixencia'l 9 de marzu de 2000 y el 9 de Setiembre'l Sucre dexó d'esistir como mediu de pagu.

A partir d'esti fechu, l'Ecuador llogró estabilidá macroeconómica, lo cual favoreció mientres los últimos años tomar de decisiones nel ámbitu empresarial, reactivándose adulces los proyeutos y per ende les necesidaes de financiamiento.

Asina vemos como a partir del añu 2001 los montos d'emisiones en delda corporativa (obligaciones, papel comercial y titularizaciones) amontáronse añu a añu. Nel periodu 2001 - 2006, los montos aprobaos aumentaron nun 5,195 %, pasando de USD$ 17,5 millones a USD$ 926.7 millones.

No referente al monto de negociaciones añales globales, tamién reparamos un significativu repique nel periodu, xubiendo de 862,5 millones de dólares (añu 2001) a 2,400 millones de dólares al rematar el 2006.

Nacencia de la Bolsa de Valores de Guayaquil

La Bolsa de Valores de Guayaquil, que nació como compañía anónima en 1969, tresformar en Corporación Civil Ensin Fines d'Arriquecimientu'l 4 de mayu de 1994, d'alcuerdu la Llei de Mercáu de Valores, y allúgase sol control de la Superintendencia de Compañíes. Sicasí, les bolses tienen la capacidá de autoregularse, cola facultá d'emitir les normes y reglamentos pa controlar y supervisar les operaciones bursátiles.

D'esta forma, la BVG aprove l'espaciu físicu, instalaciones, sistemes y tola infraestructura institucional por que les negociaciones de títulos valores desenvolver en forma ordenada, tresparente y segura.

Tola normatividad introducida pola Llei de Mercáu de valores y el so Reglamentu tien el propósitu d'entamar un mercáu integráu que, por aciu la eficacia y tresparencia, garantice la intermediación de valores en forma competitiva, ordenada, equitativa y continua; pa lo cual establecíense amplios medios d'información, veraces, completos y oportunos, pos la cantidá y calidá de la información son esenciales pal ésitu d'esti mercáu.

Na Llei de 1998 defínese como obligaciones de les bolses de valores:

1.Fomentar un mercáu integráu, informáu, competitivu y tresparente.

2.Establecer les instalaciones, mecanismos y sistemes qu'aseguren la formación d'un mercáu tresparente, integráu y equitativo, que dexen la receición, execución y lliquidación de les negociaciones en forma rápida y ordenada.

3.Caltener información actualizada sobre los valores cotizaos nelles, los sos emisores, los intermediarios de valores y les operaciones bursátiles, incluyendo les cotizaciones y los montos negociaos y suministrala a la Superintendencia de Compañíes y al públicu polo xeneral.

4.Brindar el serviciu de compensación y lliquidación de valores.

5.Expedir certificaciones al respective de precios, montos y volúmenes d'operaciones efectuaes en bolsa y el rexistru de los sos miembros, operadores de valores, emisores y valores inscritos.

6.Realizar les demás actividaes que sían necesaries pal fayadizu desenvolvimientu y cumplimientu de la so función nel Mercáu de Valores, d'alcuerdu a normes primeramente autorizaes pol Conseyu Nacional de Valores (CNV).

Referencies editar

Enllaces esternos editar