Bolsa de Valores de Quitu

La Bolsa de Valores de Quitu (o BVQ como-y la denomina poles sos sigles n'español) ye una corporación civil, ensin fines d'arriquecimientu, que tien por oxetu brindar a los sos miembros, les cases de valores, el llugar de xunta, los servicios y mecanismos riquíos pa la negociación de los valores inscritos nel so Rexistru.

Bolsa de Valores de Quitu
bolsa de valores
Llocalización
Sede Quitu
Direición Ecuador
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Son miembros de la corporación les cases de valores autorizaes pola Superintendencia de Compañíes, que fueren almitíes como tales pola corporación n'observancia de lo dispuesto poles sos normes de autorregulación.[1]

Ente les funciones y actividaes más representatives que desenvuelve la "BVQ" destácase:

  • Lideralgu n'Ecuador na práutica del Bon Gobiernu Corporativu, siendo la BVQ la responsable de la Secretaría Executiva Nacional.[2]
  • Realización de Foros Bursátiles periódicos, pa tratar temes de coxuntura y la so vinculación col mercáu de valores.
  • Realización permanente de seminarios especializaos, conferencies, concursos y simulaciones bursátiles, por que les persones conozan el nuesu mercáu y el so funcionamientu.
  • Afitamientu de convenios interinstitucionales pa crear un desenvolvimientu ampliu y multisectorial del mercáu de valores.
  • Implantación d'un Sistema de Xestión calidable internu, col fin de estandarizar los nuesos procesos y ufiertar al mercáu servicios d'excelencia. Esti procesu remató cola Certificación ISO 9001, expedida'l 10 de xineru de 2006.

Historia editar

La esistencia de les bolses de valores en realidá tien un orixe bien remotu. Podría dicise que surden cuando los antiguos mercaderes axuntar en dalgún llugar conocíu col propósitu de mercar o vender los sos productos primarios. A midida que pasó'l tiempu foi ampliándose l'espectru de los bienes oxeto d'intercambiu, hasta llegar finalmente a la producción y negociación de productos más sofisticaos y complexos como son los VALORES representativos de derechos económicos, sían patrimoniales o creiticios.

Les Bolses de Valores fueron precisamente les instituciones qu'aproven la infraestructura necesaria pa facilitar l'aproximamientu de los emisores a los inversionistas, al traviés de mercar – venta de valores.

L'establecimientu de les Bolses de Valores nel Ecuador, non solamente que constituyó un proyeutu largamente esperáu, sinón que tamién respondió a la evolución y naturaleza de los procesos económicu y comercial que se vienen dando nel nuesu país al traviés del tiempu. El puntu fundamental foi la necesidá d'aprovir a los comerciantes, d'un mediu aparente y moderno pa distribuyir la riqueza, promover l'aforru interno ya impulsar la so canalización escontra les actividaes granibles.

Nesi procesu, de siguío detállense los fechos y feches más relevantes que conformen la historia xurídica del sistema bursátil nacional:

  • 4 de payares de 1831: autorízase poner en vixencia nel Ecuador el Códigu de Comerciu d'España de 1829.
  • 1 de mayu de 1882: entra en vixencia'l primer Códigu de Comerciu Ecuatorianu, que se refier yá a les bolses de Comerciu.
  • 26 de xunu de 1884: créase la primer Bolsa de Comerciu en Guayaquil.
  • strong>26 de setiembre de 1906: Expédese'l Códigu de Comerciu de Alfaro.
  • Mayu de 1935: crear na Ciudá de Guayaquil la Bolsa de Valores y Productos del Ecuador C. A.
  • 19 de mayu de 1953: en el Art. 15 del Decreto Llei d'Emerxencia Non.09 establezse la Comisión de Valores.
  • 4 de xunetu de 1955: nel Decretu Executivu Non. 34 créase la Comisión Nacional de Valores.
  • 27 de xineru de 1964: expédese la Llei de Compañíes
  • 11 d'agostu de 1964: expédese la Llei de la Comisión de Valores – Corporación Financiera Nacional sustituyendo a la Comisión Nacional de Valores.
  • 26 de marzu de 1969: expédese la Llei Non.111 que faculta l'establecimientu de bolses de valores, compañíes anónimes, otorgando facultá a la Comisión de Valores – Corporación Financiera Nacional pa fundar y promover la constitución de la Bolsa de Valores de Quitu C.A.
  • 30 de mayu de 1969: autorízase l'establecimientu de les Bolses de Valores en Quitu y Guayaquil.
  • 25 d'agostu de 1969: otorgar Escritura de Constitución de la Bolsa de Valores de Quitu C. A.
  • 2 de setiembre de 1969: otorgar Escritura Público de Constitución de la Bolsa de Valores de Guayaquil C. A.
  • 28 de mayu de 1993: expédese la primer Llei de Mercáu de Valores, onde s'establez que les Bolses de Valores tienen de ser corporaciones civiles y dispón el tresformamientu xurídicu de les compañíes anónimes.
  • 31 de mayu de 1994: realízase'l tresformamientu xurídicu de la Bolsa de Valores de Quitu C.A. a la Corporación Civil Bolsa de Valores de Quitu.

En resume la vida xurídica de la Bolsa de Valores de Quitu tuvo dos momentos d'especial relevancia. El primeru correspuende a la so primer fundación, la mesma que tuvo llugar en 1969 en calidá de Compañía Anónima, como iniciativa de la llamada entós Comisión de Valores – Corporación Financiera Nacional.

Venti y cuatro años dempués, en 1993; el mercáu bursátil ecuatorianu viose reestructuráu pola Llei de Mercáu de Valores, na que s'estableció la disposición de que les Bolses tresformar en Corporaciones Civiles ensin fines d'arriquecimientu. Asina entós en mayu de 1994 la institución tresformar na Corporación Civil Bolsa de Valores de Quitu, conociéndose esti fechu como la segunda fundación d'esta importante entidá.

Referencies editar

Enllaces esternos editar