Boyardo (búlgaru: боляр o болярин; ucraín: буй o боярин; rusu: боя́рин; rumanu: boier) ye'l títulu de los nobles terratenientes eslavos, anque s'emplega sobremanera nel ámbitu rusu, serbiu, búlgaru y rumanu (incluyendo Moldavia).

Boyardo
títulu real o nobiliariu
Cambiar los datos en Wikidata
Boyardos rusos.

Darréu, en Rusia acomuñar a una nobleza rural que se caracterizaba pola so indumentaria particular: abrigos llargos de brocado y terciopelu, forraos de pieles, llegando hasta los pies, altos gorros de foína cibelina y llargues barbes.

Historia

editar

Dende los díes del principáu eslavu de Kiev, los boyardos yeren los xefes de grandes clanes familiares, que podíen movilizar sol so lideralgu a grandes mases d'homes pa emprestar servicios militares a los príncipes de Kiev. Magar la decadencia de Kiev, los boyardos consiguieron caltener la so influyencia gracies a la conquista y esplotación de les tierres fértiles de los sos vecinos más débiles.

Coles mesmes, na etapa d'espansión del Principáu de Moscovia, los boyardos siguíen calteniendo la so influyencia político y económico, según una cuasi completa autonomía, lo cual entraba en conflictu cola espansión del poderíu de los mesmos príncipes moscovitas, quien teóricamente teníen a los boyardos sol so dominiu. Sicasí, nel reináu d'Iván IV conocíu como Iván el Tarrecible, los boyardos fueron realmente sometíos violentamente al control político y militar de Moscú, quedando suprimida gran parte de la so antigua autonomía, por cuanto Iván el Tarrecible creó un poderosu cuerpu de tropes que namái a él rindía cuentes de los sos actos, la Opríchnina, debilitando asina les fuercies béliques de cada boyardo, tamién se-yos atribúi la muerte de la madre Zar.

 
Boyardos rusos celebren una boda.

A partir del reináu de Pedro I el Grande, a entamos del sieglu XVIII, producióse un revolucionariu cambéu nes costumes y indumentaria de los boyardos, imponiéndose'l costume occidental de los traxes europeos, l'usu de peluca, afaitase la barba, etc. Tamién s'impunxo en Rusia l'usu de los títulos nobiliarios europeos.

Otru cambéu importante del reináu de Pedro I foi la mayor dependencia de los boyardos respectu del propiu zar, de cuenta que'l so prestíu y poder (yá menguaos en comparanza a sieglos pasaos) nun dependía namái de la so maña militar o riqueza personal, sinón de los servicios emprestaos al Imperiu rusu y la so llealtá personal al zar.

Al establecese la Tabla de rangos por orde del soberanu, tola nobleza rusa quedó estremada n'estratos bien estremaos, siendo posible l'ascensu o descensu nesa escala por aciu el desempeñu en serviciu del zar, afitándose amás como deber máximu de los nobles amosar llealtá total al so soberanu; esto yera más importante cuando, como productu de les reformes efectuaes por Pedro I el Grande, a diferencia de los antiguos príncipes de Moscú o Kiev, sí tenía la posibilidá real de castigar severamente a cualesquier boyardo ronciegu a los sos órdenes.

La cada vez mayor dependencia de los boyardos respectu del zar causó que los nobles más ricos llograren establecese definitivamente na nueva capital rusa, San Petersburgu, consiguiendo asina una mayor cercanía col zar y mayores privilexos derivaos d'una rellación estrecha col soberanu, quedando nel mediu rural la mayoría de los boyardos menos adineraos.


Referencies

editar

Enllaces esternos

editar