Bufanda

prenda de vistir allargada que se pon alredor del pescuezu p'abrigase

La bufanda[1] ye un complementu de ropa de normal llargo y angosta y dacuando fecha d'algodón.

Modelu usando una colorida bufanda de moda
Nuevu con bufanda alredor del pescuezu.

Composición y usu editar

Ye una prenda de vistir, que la so llargor y acabáu varia dependiendo del so confección. La prenda puede ser fecha con texíos bien diversos emplegando materiales como la llana, el algodón, polar,etc. El so diseñu llega a tomar una amplia gama de colores, dibuxos, patrones o figures como cuadros, rayes, etc.

La pallabra bufanda considérase procedente del francés bouffante (que s'enche, que s'acovana). L'axetivu bouffant o bouffante, aplicáu a les prendes de vistir, designa a aquelles que paecen abombaes, probablemente referíu a la prenda que puesta al pescuezu asemeya una especie de rellenu o "enchíu"

Usualmente úsase cerca de la cabeza o nel pescuezu, col propósitu de calecer, anque ye utilizada tamién como complementu de moda. En climes fríos, una bufanda gruesa texida, de cutiu ye arreyada alredor del pescuezu pa caltener caliente. Esto, polo xeneral, acompañar d'un sombreru caliente, guantes y un abrigu pesáu.

El contestu que trai la bufanda volvióse un factor de moda particularmente ente muyeres ya inclusive una cuestión relixosa dependiendo la cultura. En particular na cultura hindú, dependiendo en particular de los colores que lu componen, ye una señal d'un home a una muyer por sumisión amorosa.

La bufanda de teles fines ye usada como complementu del vestuariu femenín de la mesma que lo ye la corbata al vestuariu masculín.

Contrariamente a lo que dalgunos pueden pensar, l'usu del pañuelu nun ye una cosa moderna. Na antigüedá, sobremanera mientres la dómina de los griegos y los romanos foi llargamente usada. La xente nesos díes llamó sudarium como'l sudarim que significa lliteralmente pañu pal sudu. La xente llevar puestos p'absorber la trespiración mientres el trabayu o de viaxe mientres el tiempu caliente. Los homes utilizar alredor del pescuezu o la cintura.[ensin referencies]

Los historiadores piensen que mientres el reináu del emperador chinu Cheng, pañuelos o bufandes de tela fueron usaos pa identificar a los oficiales militares.

Mientres la Edá Media y tol camín hasta la dómina del Renacimientu, fueron utilizaos pola nobleza pa significar los sos estratos cimeros sociales y de clase. Esto atribuyóse a l'apertura de rutes comerciales dende l'Alloñáu Oriente y China, que traxo consigo los elementos exóticos, teles y materiales, incluyida la meyor de les sedes. Mientres esos díes, namái la nobleza y l'ultra ricos podíen pagalos.

En tiempos más recién tamién fueron usaos por soldaos mercenarios croates nel sieglu XVII, arrexuntaos nun reximientu pa sofitar a Lluis XIII de Francia y al Cardenal Richelieu contra'l duque de Guise y reinar madre Maria de Medici. Esta prenda espertó l'interés de los parisinos quien repararon la manera distintiva en qu'oficiales y tropes utilizar y que dio orixe a les corbates modernes. La pallabra "cravat" deriva del francés corruptu "cravate" que de la mesma designaba a los croates.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar