Na industria d'aviación civil, un alcuerdu de códigu compartíu (n'inglés, codeshare) ye un alcuerdu suscritu por dos aereollinies pa esplotar conxuntamente una determinada ruta. De tal forma, dambes aereollinies vienden asientos d'un mesmu vuelu y ésti tien dos númberos de vuelu distintos, unu pa cada compañía. Depués el vuelu ye operáu realmente por una única compañía.

Beneficios editar

  • Les compañíes pueden ufiertar más alternatives de destinos, itinerarios y conexones con una inversión mínima.
  • Les compañíes pueden recibir comisiones adicionales, cosa que, por casu, nun asocede nos alcuerdos interlliniales.

Esixencies editar

Al implementar un alcuerdu de códigu compartíu ye conveniente qu'esista cierta semeyanza nel tipu y calidá de serviciu de dambes compañíes.

Amás, estos alcuerdos esixen que los sistemes de reserves puedan utilizar los mesmos códigos y coordinar los sos itinerarios.

De la mesma, trai consigo la delimitación de roles específicos ente les aereollinies: Una actúa como Operating encargada d'operar y comercializar el vuelu y la otra actúa como Marketing, llindándose a comercializar el vuelu. Mientres la compañía Operating quedar cola venta de los tramos operaos por ella, la compañía Marketing recibe una comisión que s'acomuñar a los gastos por distribución en qu'incurre la compañía al vender los tickets.

Formes d'alcuerdu editar

Los alcuerdos de códigu compartíu pueden ser de dos tipos distintos, conocíos polos sos nomes n'inglés:

  • Freesale: Ye'l tipu d'alcuerdu más común. Nun esisten cupos d'asientos y la compañía operadora namái paga una comisión a la otra.
  • Blockspace: Nel que les llinies aérees pártense l'avión, asignándose una cantidá d'asientos por que sían comercializaos por caúna d'elles.

Nesta última modalidá, cada aereollinia recibe l'ingresu completu pola venta de los sos respeutivos asientos y almite dos variantes: hardblock, na que cada aereollinia fai responsable del manexu de los sos asientos y softblock, que dexa la devolución de los asientos ensin vender.



Referencies editar

Enllaces esternos editar