CITES ye la sigla inglesa de The Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora, n'español Convención sobre'l Comerciu Internacional d'Especies Amenaciaes de Fauna y Flora Monteses.[1]

Trátase d'un alcuerdu internacional ente gobiernos, redactáu como la resultancia del resolución adoptáu en 1973 nuna xunta de los miembros de la Xunión Internacional pal Caltenimientu de la Natura (del inglés International Union for Conservation of Nature, IUCN). El so propósitu ye'l d'asegurar que'l comerciu internacional de especímenes d'animales y plantes selvaxes nun amenacie la so sobrevivencia nel so mediu natural. Los alcuerdos son de dellos graos de proteición, y cubren a más de 30.000 especies d'animales y plantes.[2][3]

Nenguna de les especies protexíes por CITAR escastóse por cuenta del so comerciu, desque l'Alcuerdu entró a valir en 1975.

El Conveniu editar

CITES ye unu de los mayores alcuerdos esistentes sobre proteición d'especies. La participación ye voluntaria, y los estaos qu'alcordaron roblar esti Conveniu conócense como les "Partes".

Magar CITES ye llegalmente venceyante coles partes, nun reemplaza les lleis propies de cada país. Sicasí da unes llinies maestres que tienen de ser respetaes por caúna de les Partes, qu'hai d'afaer les sos propies lleis, p'asegurar que CITES va ser aplicáu a un nivel nacional. El testu del Conveniu aprobar cola so firma polos representantes de 80 países, nun alcuentru en Washington D. C., Estaos Xuníos, el 3 de marzu de 1973, y entró a valir el 1 de xunetu de 1975.

Na Xunión Europea el Conveniu aplicar por aciu el Reglamentu (CE) 338/97, del Conseyu de 9 d'avientu de 1996, relativu a la proteición d'especies de la fauna y flora monteses por aciu el control del so comerciu. Pela so parte, el Reglamentu (CE) 865/2006, de 4 de mayu de 2006, establez les disposiciones d'aplicación del Reglamentu anterior.

N'España aplíquense les disposiciones internacionales y comuñales al respeutu, designándose una Autoridá Alministrativa(emite los permisos y certificaos CITES necesarios, ente otres funciones) y una Autoridá Científica (empresta asesoramientu sobre l'estáu de caltenimientu de les especies, ente otres funciones).

Les especies editar

CITES trabaya controlando'l comerciu internacional de especímenes d'unes determinaes especies. Esto rique que toles importaciones, esportaciones, a terceros ya introducciones d'especies suxetes al Conveniu, han de tar autorizaes al traviés d'un sistema de llicencies.

Solo 5.000 especies d'animales y 28.000 de plantes tán protexíes por CITAR contra la sobresplotación al traviés del comerciu internacional. Les especies arrexuntar n'Apéndices, según l'amenaza a la que s'atope sometida pol comerciu internacional.

  • Apéndiz I inclúi especies amenaciaes d'estinción. El comerciu d'individuos d'estes especies, déxase solamente en circunstancies escepcionales.
  • Apéndiz II inclúi les especies que non necesariamente tán amenaciaes cola estinción, pero nes que'l comerciu tien de ser controláu pa evitar un usu incompatible cola so sobrevivencia.
  • Apéndiz III contién les especies que tán protexíes siquier nun país, y que solicitaron a otres Partes de CITAR ayuda pa controlar el so comerciu.[4]

Caúna de les Partes del Conveniu tien de designar unu o más de Delegaos d'Inspección nel sentíu de supervisar l'alministración del sistema de llicencies, y unu o más de Científicos Espertos p'asesorar sobre los efeutos del comerciu na situación de les especies nel so mediu.

Fonte: CITES Secretariat

Consecuencies pa los pueblos indíxenes editar

En munches ocasiones, los pueblos indíxena y tribal convirtiéronse en víctimes de la llucha contra la caza furtiva.[5] Cola creciente demanda del tráficu illegal d'animales monteses, los pueblos indíxena y tribal frecuentemente son víctimes direutes de les midíes implementaes pa protexer a la fauna montesa. Los indíxenes, que por regla xeneral dependen de la caza p'alimentase, son quitaos de la so práutica y de cutiu son espulsaos illegalmente de les sos tierres pa la creación subsiguiente de reserves naturales col propósitu de protexer a los animales.[6] Los pueblos indíxenes suelen ser acusaos falsamente de contribuyir al cayente de les especies (nel casu d'India, por casu, vense afeutaos poles midíes contra la caza furtiva del tigre),[7] anque la razón fundamental del descensu de la población del tigre mientres el sieglu XX, deber a la caza practicada polos colonizadores europeos y les élites de la India.[8] Ello ye que contrariamente a la creencia más estendida, hai evidencies contundentes que demuestren que los pueblos indíxenes regulen y xestionen efeutivamente la población de los animales.[9]

Países miembros editar

Ver Llista oficial de Partes.

Ye de destacar que pa l'aplicación d'esta norma dientro de la Xunión Europea, implementáronse midíes reforzaes de proteición. Los apéndices I y II fueron rebautizados como apéndices A y B.[10] Ye d'especial importancia yá que s'apliquen les máximes midíes de proteición a los exemplares del apéndiz A, onde s'inclúin munches especies que fuera de la Xunión Europea tendríen solu nivel de proteición como llista II. Y de la mesma, n'apéndiz B, inclúyense especies que fuera de la Unión nun tendríen proteición pol alcuerdu CITES.[11]

Ver tamién editar

Referencies editar

Páxina oficial de CITES, n'Español.

Llistáu de les especies protexíes por CITES, N'Español.