COC o COC Nederland ye una organización LGBT neerlandesa. COC orixinalmente yeren les sigles de Cultuur en Ontspanningscentrum («Centru pa la cultura y la diversión»), que yera una forma d'azorronar el so propósitu real. Fundada en 1946, ye la organización LGBT más antigua inda en funcionamientu.[1]

COC logo

Dende 2000 ye una federación de 24 asociaciones llocales, xuníes a nivel nacional na Federatie van Nederlandse Verenigingen tot Integratie van Homoseksualiteit COC Nederland («Federación d'asociaciones neerlandeses pa la integración de la homosexualidá COC Países Baxos»), o na so forma curtia de COC Nederland. Toles asociaciones llocales xuntes tienen en total unos 7000 miembros.

Actividaes editar

Les organizaciones llocales centrar n'actividaes y la defensa del movimientu LGBT dientro de la so rexón. Ufierten sofitu personal, grupos de sofitu, información y los llugares nos que gais y lesbianes pueden atopase. Tamién promocionen los intereses de gais y lesbianes. Les organizaciones llocales tán entamaes cuasi puramente por voluntarios.

El COC nacional centrar na defensa del movimientu LGBT a nivel nacional, por casu con cabildeo políticu (homosexualidá y educación, igualdá de tratamientu,...). Tamién forma a voluntarios de les organizaciones llocales, dando información y liderando grupos de sofitu. El COC tien una seición de moces nel Stichting Hoezo/Expreszo, que publica la revista Expreszo pa los mozos LGBT.

El COC tamién trabaya a nivel internacional, especialmente en dellos países d'Europa Oriental y Asia Central, nos que participa nel estudiu de la comunidá LGBT, la formación, entamando práutiques nos Países Baxos y dando sofitu y conseyu de forma alcontrada. El proyeutu ta cofinanciáu pol ministeriu d'asuntos esteriores holandés. El COC tamién collabora con ONGs como Oxfam Novib.

Historia editar

El 7 d'avientu de 1946, fundar n'Ámsterdam el Shakespeareclub. Los fundadores fueron una serie d'homes gais que taben rellacionaos con Levensrecht («Derechu a la vida»), una revista que se creara unos meses antes de la invasión alemana en 1940 y que remaneció tres la II Guerra Mundial. El Shakespeareclub foi renombráu en 1949 como Cultuur- en Ontspanningscentrum (C.O.C.). Dende los sos empiezos en 1946 hasta 1962, el direutor foi Bob Angelo, un seudónimu de Niek Engelschman.

Los fines de C.O.C. yeren dobles: per una parte, queríen contribuyir a la emancipación social y, por otra, queríen ufiertar cultura y diversión a los homes gais y muyeres lesbianes. La emancipación social enfocar na eliminación del 248bis del códigu penal neerlandés. Esti artículu, introducíu en 1911, convertía en delitu punible con un añu de cárcel cualquier contautu sexual con un menor ente 16 y 21 años. Pa los heterosexuales la edá de consentimientu sexual yera de 16 años.

Nos primeros años la policía caltuvo un güeyu sobre'l Shakespearclub y el C.O.C. A pesar d'ello, el grupu espandir a L'Haya y Rotterdam, y depués a Utrecht y Arnhem. N'otres ciudaes, como Groningen, Leeuwarden y Eindhoven, los intentos d'entamase de los homosexuales sufrieron la resistencia de les autoridaes llocales. Una importante consecuencia de les actividaes del C.O.C. nes décades de 1950 y 1960, foi l'apaición d'una subcultura de chigres y fiestes, n'oposición a la situación anterior a la Guerra, na que los homosexuales atopábense principalmente en parques, cais y urinarios públicos.

En 1962 Benno Premsela asumió la direición del C.O.C. de la mano de Bob Angelo. Col nuevu direutor, el grupu fíxose más públicu, lo que se evidenció por casu nel cambéu de nome en 1964: "Nederlandse Vereniging voor Homofielen COC" («Asociación neerlandesa para homófilos COC»). Per primer vegada dicíase claramente que yera una organización pa homosexuales.

Na década de 1970, la homosexualidá pasó a ser más aceptada pol públicu polo xeneral. La resistencia de les ilesies, la comunidá médica y la sociedá polo xeneral menguó. Como resultancia, revocóse l'artículu 248-bis en 1971 y reconocióse oficialmente'l COC en 1973. Dende 1971 el nome completu del yera Nederlandse Vereniging voor Integratie van Homoseksualiteit COC («Asociación neerlandesa pola integración de la homosexualidá COC»). La década tamién foi dómina de radicalización. Hasta entós, el COC centrárase principalmente n'afaer a los homosexuales a un ambiente heterosexual, pero llevantaron voces qu'esixíen el so propiu sitiu na sociedá pa los homosexuales, independientemente de los heterosexuales y calteniendo la so propia identidá. La revolución sexual tamién tuvo'l so efeutu y formóse una cultura sexual bien activa na comunidá gai.

Col tiempu formáronse más organizaciones LGBT aparte del COC. Anque'l COC permaneció como la mayor organización gai, perdió influencia y enfocóse más escontra la política. Convirtióse más y más nuna especie de sindicatu gai.

Na década de 1980 —los años nos que'l sida convertir nun problema importante— el gobiernu neerlandés aceptó al COC como un interlocutor válidu n'asuntos gais. A pesar d'ello, la introducción del matrimoniu ente persones del mesmu sexu nos Países Baxos pue ser atribuyida na so mayor parte a la revista Gai Krant: hasta mediaos de la década de 1990, el COC caltuvo la posición de que'l matrimoniu yera una institución qu'había que refugar.

Crítiques editar

El COC nun funcionó de forma perfecta nos últimos años. La principal crítica ye que'l COC ye «invisible». Apenes se-y oyó nun asuntu nel qu'un miembru del parllamentu del partíu RPF, Lleen van Dijke, comparó a los homosexuales con lladrones nuna entrevista. El COC tamién tuvo ausente nel cabildeo pa l'apertura del matrimoniu a pareyes del mesmu sexu.

La direición tamién tuvo dellos problemes d'estabilidá. La última crisis de la direición foi pel branu de 2004. Como resultáu d'un conflictu ente la función de la presidencia de la oficina del COC, dambos, el presidente y la xerencia tuvieron que dise. L'asuntu llevó a la fundación de Homo LesBische Federatie Nederland, una iniciativa de John Blankenstein. Tres dalguna fregadura inicial, dambes consiguieron tener una bona rellación.

Intereses editar

Unu de los triángulos que marquen el Homomonument apunta simbólicamente escontra la oficina de COC Amsterdam, pa honrar el papel de COC nel movimientu LGBT de los Países Baxos.

Referencies editar

Enllaces esternos editar