Una campana extractora, denominada comúnmente campana o extractora, ye un aparatu electrodomésticu de llinia blanca, que tien un ventilador (estractor) enserto na carcasa; asítiase enriba de la cocina, y utilízase p'atrapar la grasa en suspensión nel aire, los productos de combustión, el fumu, los golores, el calor, y el vapor del aire por aciu una combinación de peneráu y l'evacuación del aire.

Una campana extractora nuna cocina.

El primer estractor pa usu domésticu desenvolvióse y foi lleváu al mercáu na década de 1940 pola empresa Vent-A-Hood nos EE.XX.

Tipos d'instalación editar

Les campanes son distintes según el tipu d'instalación:

Evacuación al esterior, l'aire y los gases estrayer por aciu el ventilador ya impúlsense fora de la cocina por un conductu d'evacuación
1. Falda o campana
2. Filtru antigrasa
3. Estractor
4. Conductu d'evacuación
La campana de succión o aspirante ye más eficaz. La eficacia de la estracción de la campana puede trate afeutada pola conformanza del conductu d'evacuación con diámetru demasiáu afechu, demasiao llargu o demasiáu trabancosu, por eso debe comparar siempres les especificaciones del fabricante.
De recirculación, l'aire y los gases aspiraos pol ventilador pasen por un filtru na campana y tornen a la cocina, en parte depuraos
1. Falda o campana
2. Filtru antigrasa
3. Estractor
4. Filtros antiolores

Partes editar

Una campana consta de trés partes principales:

  • La falda o campana onde se recueyen los gases.
  • Un filtru qu'ayuda a detener partícules suspendíes nel aire (como grasa) por que non ente nel ventilador o dientro de la campana.
  • Dacuando, especialmente nes de recirculación, un filtru antiolores de carbón activáu.
  • El ventilador que funciona como estractor.

Esisten campanes con dos ventiladores asitiaos en paralelu, lo que nun ye nada conveniente yá que, funcionando al empar, doblen el consumu llétricu y solamente consiguen aumentar el caudal estrayíu en bien pequeña proporción. Podríen xustificase cuando les perdíes de carga del conductu d'evacuación son bien escases (trayeutu bien curtiu, de gran diámetru y ensin accidentes, como coldos).

Nel comerciu editar

Animación computarizada de cómo una campana estrayi'l fumu.

Les campanes inclúin la función de llume, yá seya incandescente, fluorescente o halóxena, p'allumar la superficie de cocción. Amás, dellos fabricantes ufierten accesorios, tales como: estanteríes, bastidores, y otros anexos, que dexa una mayor flexibilidá de diseñu.

La invención de les diverses formes de campana extractora foi a mediaos del sieglu 20 y fuéronse desenvolviendo pa ufiertar al públicu distintos diseños y tamién pa combinar cola arquiteutura de la cocina.

Anguaño los principales fabricantes de campanes esmolecer pola teunoloxía nos sos productos, apurriendo asina distintos tipos de sistemes:

  • Sistema d'amenorgamientu de ruiu *

Sistema dixital de cocina * Sistema de direición de fluxu d'aire * Sistema ventilador de filtru separador

Esisten tamién campanes colos sistemes de control electrónicu que puede ufiertar una o más de les siguientes carauterístiques:

  • control remotu *

l'axuste motorizado d'altura * sensor térmicu * proteición contra sobrecalentamientu * control de velocidaes del estractor recordatoriu de llimpieza del filtru * de cancelación activa de ruiu * control del llume, p'aumentar o menguar la intensidá de la mesma * temperatura nuna pantalla * memoria * o una combinación de lo anterior.

Materiales en que se fabriquen editar

 
Campana d'aceru inoxidable.

Les campanes pueden ser feches d'una variedá de materiales, tales como:

  • cobre *

acero * cristal templáu * madera * aluminiu * acero inoxidable * latón

  • plásticu resistente al calor

Precios editar

  • N'EE.XX.:

La mayoría de los productos atopar nos EE.XX. de $400 a $2500 USD. Los precios de les campanes pueden dir de $100 a $20 000 USD o más pa la construcción de modelos personalizaos.

  • N'Europa:

Les campanes tán disponibles en munchos modelos nun rangu de precios dende menos de 50 € a más de 1500 € d'alcuerdu a la marca y les sos carauterístiques.

Ver tamién editar



Referencies editar

Enllaces esternos editar