Canal de Brístol

golfu de la islla de Gran Bretaña

La canal de Brístol (en galés: Môr Hafren) ye un brazu del océanu Atlánticu estremeru col mar Célticu (Môr Celtaidd). Dixebra'l sur del país de Gales de los condaos ingleses de Devon y Somerset nel suroeste del Reinu Xuníu, y remata nel estuariu del ríu Severn (Afon Hafren). Ye una importante vía d'accesu marítimu a la islla de Gran Bretaña y recibe el so nome por qu'en el so proximidaes atopa la ciudá inglesa de Brístol.

Canal de Brístol
Situación
PaísBandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Nación constitutivaBandera de Inglaterra Inglaterra
Rexón Suroeste d'Inglaterra
Condáu ceremonial Somerset
Tipu canal natural (es) Traducir
Parte de Océanu Atlánticu Norte
Coordenaes 51°21′N 3°42′W / 51.35°N 3.7°O / 51.35; -3.7
Canal de Brístol alcuéntrase en Reinu Xuníu
Canal de Brístol
Canal de Brístol
Canal de Brístol (Reinu Xuníu)
Datos
Afluentes
Cambiar los datos en Wikidata

Xeografía editar

 
La mariña de la canal de Brístol en Ilfracombe, North Devon, mirando al este, escontra la badea de Lee.

La canal de Brístol tien 135 km d'estensión y nel so puntu más anchu mide más de 50 km. La llende más baxa de la canal atopar ente St. Govans Head, en Pembrokeshire, la islla de Lundy, y la Punta de Hartland en Devon. La llende cimera ta ente Sand Point, Somerset y Lavernock Point nel sur de País de Gales. El noroeste de Pembrokeshire y el norte de Cornwall tán fora de les llendes de la canal y considérense costes del océanu Atlánticu, a pesar de que Bude, al norte de Cornwall yera conocida polos marinos na so ruta a Cardiff como «la puerta d'entrada a la canal de Brístol».

Hai numberoses islles pequeñes pocu habitaes na canal:

  • Lundy, que forma parte del condáu de Devon n'Inglaterra, ye la mayor de toles islles con una superficie de 4,24 km²;
  • Steep Holm, parte de Somerset con una superficie de 25,51 hectárees;
  • Flat Holm, al norte de Steep Holm, parte de Glamorgan en País de Gales.

Estes islles son una reserva natural onde habiten numberoses especies d'aves como gaviluetes, fulmares, cormorán, alcas, llabráivos, frairucos, ostreros, calandries, mierlos negros, raitanes y pardillos, ente otres.

Na canal prodúcense numberoses marees, la segunda más grande del mundu dempués de la badea de Fundy -en marea baxa atópense vastos bancos de folla nos cantos de la canal.

Tresporte editar

La canal cunta con dos pontes nos sos puntos más estrechos, la primera inauguróse en 1966 pa la ruta M48 y la segunda abrióse en 1996 pa l'autopista M4. Antes de l'apertura de la primer ponte, la canal cruciar nel ferry d'Aust.

El túnel Severn atópase cerca de la segunda ponte sobre'l ríu Severn y facilita la circulación de trenes so la canal.

Delimitación de la IHO editar

La máxima autoridá internacional en materia de delimitación de mares, la Organización Hidrográfica Internacional («International Hydrographic Organization, IHO), considera la canal de Brístol como un mar. Na so publicación de referencia mundial, «Limits of oceans and seas» (Llendes d'océanos y mares, 3ª edición de 1953), asígna-y el númberu d'identificación 20 y definir de la forma siguiente:

Una llinia que xune punta Hartland (51º01'N, 4º32'W) con St. Gowan's Head (51º36'N, 4º55'W).
Limits of oceans and seas, páx. 13 y correición d'errores, páx. 39.[1]

Referencies editar

  1. «A line joining Hartland Point (51º01'N, 4º32'W) to St. Gowan's Head (51º36'N, 4º55'W)».
    La traducción al español ye propia. La versión orixinal, n'inglés, ta disponible en llinia nel sitiu oficial de la «International Hydrographic Organization» en: http://www.iho.int/publicat/free/files/S23_1953.pdf (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión)..

Enllaces esternos editar