Les capitulaciones son contratos de calter públicu polos cualos la Corona de Castiella encamiénta-y a un caudiellu la realización d'un determináu serviciu públicu, seya afayar (en forma naval o terrestre), poblar o rescatar.

Los navegantes pueden esixir por aciu aiciones llegales al caudiellu capitulante que cumpla colo que se comprometió, la obligación que los navegadores asumen que tienen la naturaleza xurídica d'obligaciones naturales (nun dan aición pa esixir el so cumplimientu), entós nun hai aición del capitulante respectu de la corona, pero si la Corona cumple, en realidá ta cumpliendo la obligación qu'ella asumió.

Nelles axustábase lo que quería cumplise y finalmente lo que se cumplió.

Ente estos el viaxe de Colón a les Indies o a América yera una capitulación onde'l mesmu Colón y el so grupu de viaxeros comprometer a traer muestres o pruebes de los sos viaxes p'asina prosiguir nos siguientes viaxes. Gracies a estes capitulaciones foi que distintos estaos diéronse cuenta de delles de les tierres que-yos faíen falta y pertenecíen-yos, como tamién dalgunes que tuvieron qu'apurrir.

Ver tamién editar