Carlos Antonio Mendoza

Carlos Antonio Mendoza (31 d'ochobre de 1856Ciudá de Panamá – 13 de febreru de 1916Ciudá de Panamá) foi un políticu, periodista y abogáu panamiegu, tercer presidente de la República de Panamá.[3]

Carlos Antonio Mendoza
Vida
Nacimientu Ciudá de Panamá31 d'ochobre de 1856[1]
Nacionalidá Bandera de Panamá Panamá
Muerte Ciudá de Panamá13 de febreru de 1916[1] (59 años)
Sepultura Cementerio Amador (es) Traducir[2]
Estudios
Estudios Universidad del Rosario (es) Traducir
Universidá Nacional de Colombia
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticuabogáu
Creencies
Partíu políticu Partido Liberal (Panamá) (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Antes de la so presidencia editar

Fixo los sos primeru estudios en Panamá. Gracies a una beca llograda en 1869, estudió en Bogotá nel colexu Mayor del Rosario y na Universidá Nacional de Colombia, onde se recibió como doctor en lleis. Tamién exerció'l periodismu.

Desempeñó nel Estáu Soberanu de Panamá munchos ya importantes cargos. Fundó y foi direutor de periódicos, políticos y lliterarios.

Fízose famosu nel xuiciu nel que defendió a Victoriano Lorenzo pola muerte del rexidor Hoyos, onde sostuvo la tesis de que la sociedá ye culpable, en cierta midida, pola violencia radical de los marxinaos.

Yera lliberal de tiempu completu, defendió l'autonomía del ismu de Panamá, y combatió na Guerra de los Mil Díes. Foi'l primer ministru de xusticia de la República de Panamá. Dempués vivió na provincia de Bocas del Toro, onde siguió exerciendo como abogáu y periodista, sofitó la candidatura presidencial de José Domingo de Obaldía, y foi secretariu de Facienda nel gobiernu de De Obaldía.

Presidencia editar

Ocupó la presidencia de la República de Panamá como Segundu Designáu al finar el titular José Domingo de Obaldia y con anterioridá'l Primera Designáu, José Agustín Arango. Con Mendoza, el Partíu Lliberal llega per primer vegada a la Presidencia de Panamá.

La so alministración foi de solu siete meses. Fixo énfasis nel desenvolvimientu de la cultura, la educación llaica, y no que denomino "la economía nos gastos de la nación" y la "pureza de l'alministración pública".

Mendoza amosó interés por reelixise. Ello fixo de los siete meses del so gobiernu un periodu tormentosu poles disputa ente los sos partidarios y los que lo adversaban, tantu en Panamá como n'Estaos Xuníos. Mendoza nun resultaba una figura prestosa nesti últimu país porque s'opunxera al artículu 136 de la Constitución Nacional de Panamá de 1904, que dexaba la intervención d'Estaos Xuníos pa caltener l'orde públicu en tol territoriu nacional de Panamá.

L'Asamblea Nacional depués escoyó a Pablo Arosemena como Primer Designáu por que se encargara de la primer maxistratura pol restu del periodu constitucional del presidente de Obaldía.

Vida post-presidencial editar

Viaxó a Colombia col cargu d'ameyorar les sos rellaciones con Panamá, pero nun se llegó a concretar un alcuerdu. Depués sofitó a Belisario Porras na so campaña a la Presidencia de Panamá en 1912, del que depués s'alloñó arriendes de la seleición de los candidatos pa conceyales y diputaos en 1914. Nestos comicios foi escoyíu diputáu a l'Asamblea Nacional pola provincia de Panamá. En 1913 foi nomáu Presidente de la Comisión calificadora, y redactó el Códigu Civil. Estos dos cargos desempeñar hasta la so muerte repentina en 1916, d'un ataque al corazón.

Matrimoniu y fíos editar

Tuvo casáu con Rita Barsallo, con quien tuvo una fía llamada Josefa María. Tamién tuvo cinco fíos con Ernestina Barsallo: Carlos Ernesto, Ernestina Carlota (que morrió a los cuatro años), Juan Antonio (finó de meses), Silvia Rosa (morrió a los 17 años) y María Isabel.

Intereses editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 96186801. Apaez como: Carlos Antonio Mendoza. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Afirmao en: Find a Grave. Data de consulta: 22 abril 2024. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. En Caribe. «Carlos Antonio Mendoza». (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).

Bibliografía editar

  • Castillero, Ernesto J. Galería de Presidentes de Panamá. Panamá, 1935
  • Caxa d'Aforros. Forxadores de La nuesa Nación.1999
  • Ministeriu de la Presidencia. Los presidentes de Panamá.Estudiu Cronolóxicu y analís estadísticu.
  • Castillero, Ernesto J. Galería de Presidentes de Panamá. Panamá, 1935
  • Mellander, Gustavo A.; Nelly Maldonado Mellander (1999). Charles Edward Magoon: The Panama Years. Río Piedres, Puertu Ricu: Editorial Plaza Mayor. ISBN 1-56328-155-4. OCLC 42970390.
  • Mellander, Gustavo A. (1971). The United States in Panamanian Politics: The Intriguing Formative Years. Danville, Ill.: Interstate Publishers. OCLC 138568.
  • Caxa d'Aforros. Forxadores de La nuesa Nación.1999


Predecesor:
José Domingo de Obaldía
Presidente de Panamá
1910
Socesor:
Federico Boyd