Casa d'América ye un consorciu creáu en 1990 ya integráu pol Ministeriu d'Asuntos Esteriores, al traviés de la Secretaría d'Estáu pa la Cooperación Internacional y p'Iberoamérica, la Comunidá de Madrid y el Conceyu de Madrid. Coordínase al traviés del Conseyu Rector, órganu cimeru de direición del Consorciu lo mesmo que de la Comisión Delegada de dichu Conseyu Rector formada por un representante de caúna de los trés Instituciones más el Direutor Xeneral. Esti consorciu tien por see'l Palaciu de Llinares en Madrid.

Casa d'América
Consorciu y organismu públicu
Llocalización
Sede Palacio de Linares (es) Traducir
Direición España
Historia
Fundación15 xunetu 1992
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Oxetivos editar

Casa d'América ye un consorciu públicu que tien como oxetivu estrechar los llazos ente España y el continente americanu, especialmente con Llatinoamérica. Esti acercamientu foméntase al traviés de la organización de seminarios, conferencies, meses redondes, esposiciones, charres maxistrales, proyeiciones, conciertos, coloquios, presentaciones, talleres, etc. Distintos formatos qu'escuerren el mesmu fin: favorecer un clima fayadizu pa falar de temes americanes, nel que participen miembros de gobiernos de dambos llaos del Atlánticu, medios de comunicación, cuerpu diplomáticu, empreses, sociedá civil, ámbitu académicu, lliterariu y artísticu, ya instituciones. El Consorciu, fundáu en 1990 pol Ministeriu d'Asuntos Esteriores y Cooperación, la Comunidá de Madrid y el Conceyu de Madrid, tien la so sede nel Palaciu de Llinares.

La institución, plataforma y ferramienta de la diplomacia pública española, centró la programación sobre los acontecimientos y personaxes de máxima importancia en cada momentu, hasta convertise en catalizador y divulgador de l'actualidá americana, ensin escaecese d'espublizar el legáu histórico y cultural.

El Consorciu Casa d'América fundar en 1990, con ocasión de los preparativos de los actos de celebración del V Centenariu. El Ministeriu d'Asuntos Esteriores, la Comunidá de Madrid y el Conceyu de Madrid constituyéronse como miembros fundadores de la Institución.

La sede de Casa d'América acoyó'l II Cume Iberoamericana en xunetu de 1992. S.M. el Rei Don Xuan Carlos I y los Xefes d'Estáu y de Gobiernu que participaron nel Cume, inauguraron la institución.

Casa d'América recibió dende entós a les personalidaes más relevantes del continente: mandatarios, políticos, economistes, autores, sociólogos, artistes, etc.

L'actividá de la institución atópase estremada en dos árees: Tribuna Americana y Atenéu Americanu.

  • Tribuna Americana: Centrar nel ámbitu diplomáticu ya institucional al faer énfasis n'asuntos políticu-sociales, económicos, científicos, teunolóxicos y de pensamientu polo xeneral.
  • Atenéu Americanu: Centrar nel ámbitu cultural, y les sos actividaes xiren en redol al cine, la lliteratura, la música, les artes plástiques y escéniques.

Casa d'América tamién tien una intensa actividá nes redes sociales y el mundu 2.0. Al traviés de la so páxina web espublízase l'axenda y anúnciense toles actividaes del Consorciu. Amás, publicar entevistes y reportaxes rellacionaos colos actos entamaos y nos qu'apaecen los distintos personaxes que nellos participen. Tamién tien seiciones específiques dedicaes a dar a conocer nuevos artistes, que pueden unviar y amosar la so obra de manera virtual.

La Casa d'América nació como unu de los proyeutos pa la conmemoración del Quintu Centenariu del Alcuentru de dos Mundos y foi inaugurada en 1992 por cuenta de la capitalidad cultural europea de Madrid y coincidiendo cola celebración del II Cume Iberoamericana de Xefes d'Estáu y de Gobiernu, por S.M. El Rei y los mandatarios asistentes al Cume.

Coles mires de fomentar la meyor conocencia ente los pueblos iberoamericanos y España, la Casa d'América configúrase como centru activu y dinámicu pal desenvolvimientu de too tipu d'actividaes, fomentando l'alderique, la reflexón y l'investigación sobre temes de conteníu cultural, artísticu, ideolóxicu, social, científicu, teunolóxicu, económicu y políticu. Trátase de crear un foru y puntu d'alcuentru oxetivu y abiertu empobináu al espardimientu d'aquellos elementos que, en dalguna midida, puedan contribuyir a estrechar los llazos que xunen a los países integrantes de la Comunidá Iberoamericana de Naciones, según al acercamientu institucional ente América y Europa.

Los órganos de gobiernu y xestión son:

  • Direutor Xeneral: Tomás Poveda Ortega ye'l Direutor Xeneral de Casa d'América dende mayu de 2012.
  • Alto Patronatu: Presidíu por S.M. el Rei, ta formáu por multinacionales ya instituciones españoles y americanes. El sofitu del Altu Patronatu ye fundamental pa la consecución de los fines de Casa d'América.
  • Conseyu Rector: El Consorciu Casa d'América ta formáu por trés instituciones: el Ministeriu d'Asuntos Esteriores y de Cooperación, la Comunidá de Madrid y el Conceyu de Madrid. Caúna d'elles designa a seis representantes. La presidencia del Conseyu ye rotatoria cada dos años.[1]

Actividaes editar

  • Lliteratura: Meses redondes, conversatorios, llectures, presentaciones de llibros, homenaxes, seminarios, conferencies, xornaes.[2]
  • Cine: Proyeiciones, estrenos, presentaciones, Charles alderique, cursos[3]
  • Teatru: Representaciones, estrenos, performance.[4]
  • Música: Conciertos, clases maestres, presentaciones de discos.[5]
  • Arte: Exposición y muestres, instalaciones, intervenciones[6]
  • Programación infantil: Cuentacuentos, teatru de títeres, teatru, maxa.[7]
  • Política y economía: Meses redondes, desayuno coloquio, clases maestres, conferencies, presentaciones de llibros.[8]
  • Idees y alderique: Meses redondes, clases maestres, presentaciones de llibros, conferencies.[9]
  • Migraciones: Meses redondes, conferencies, presentaciones de llibros.[10]
  • Hestoria: Meses redondes, presentaciones de llibros, conferencies.[11]

Premios editar

  • Premiu Planeta-Casa d'América convocáu por Casa d'América y la editorial Planeta coles mires de promover la narrativa en llingua española.[12]
  • Premiu Casa d'América de Poesía Americana' Convocatoria que pretende aguiyar la escritura poético nel ámbitu de les Amériques, con especial atención a poemes qu'abran o esquicen perpectivas inédites y temátiques renovadores.[13]
  • Premiu Iberoamericanu Alderique-Casa d'América Premiu de non ficción convocáu por Casa d'América y el sellu editorial Alderique de Random House Mondadori col propósitu de fomentar la reflexón y la crítica en redol a les realidaes del nuesu tiempu.[14]
  • Premiu Bartolomé de las Casas. El Premiu Bartolomé de las Casas, convocáu pola Secretaría d'Estáu de Cooperación Internacional y la Casa d'América, da la reconocencia internacional a aquelles persones o instituciones que destacaren a lo llargo del tiempu na defensa del entendimientu y concordia colos pueblos indíxenes d'América, na proteición de los sos derechos y el respetu de los sos valores.[15]
  • Ayuda a la Postproducción del Cine Llatinoamericanu Premiu creáu como contribución activa de la Casa d'América a la seición Cine en Construcción del Festival Internacional de Cine de Donostia – San Sebastián coles mires de brindar un espaciu real a los cineastes d'América Llatina y contribuyir a la divulgación cultural de les sos obres.[16]

Festival VivAmérica editar

El Festival VivAmérica celebróse los años 2007, 2008, 2009, 2010 y 2011. Puedes ver munches de les actividaes que se llevaron a cabu nesti enllaz de http://www.casamerica.es/temasTV.

El Festival ye un gran eventu cultural entamáu por Casa d'América nacíu en redol a la fecha del 12 d'ochobre -día de la Hispanidá n'España y el Día de la Raza en dellos países llatinoamericanos-, que pretende convertir esta celebración nel Día d'Iberoamérica, sobremanera ante la celebración en 2010 del bicentenariu de les independencies de los países iberoamericanos.[17] Hasta la fecha celebráronse tres festivales, que fueron entamaos, cada unu, en redol a una idea o temática central:

2007 editar

El Festival VivAmérica nació en 2007 como una iniciativa de la Casa d'América, consorciu integráu pol Ministeriu d'Asuntos Esteriores y de Cooperación español, la Comunidá de Madrid y el Conceyu de Madrid, pa celebrar la vitalidá del arte, la cultura y el pensamientu iberoamericanos. VivAmérica convirtió Madrid, ente los díes 5 y 14 d'ochobre, nuna gran capital de referencia pal conxuntu d'Iberoamérica.

2008 editar

Dempués del ésitu de la edición de 2007, VivAmérica dio'l saltu al otru llau del Atlánticu y celebróse ente los díes 6 y 12 d'ochobre de manera simultánea en Madrid, Bogotá y Santa Cruz de Tenerife. Una selmana apinada d'eventos que rexuntó nos trés ciudaes a destacaes personalidaes del mundu de la cultura y el pensamientu procedentes de toa Iberoamérica, y que sirvió de ponte ente Europa y América.

2009 editar

Per tercer añu consecutivu, el festival VivAmérica brindónos cinco díes d'intensa actividá que tuvieron como exa común la vitalidá del pensamientu y la creación n'Iberoamérica. El festival celebróse simultáneamente en Cádiz, Bogotá y Santu Domingu. Redolaes dixitales, nuevos enclinos artísticos, mocedá ya inmigración fueron dalgunes de les árees sobre les que se confrontaron distintos puntos de vista pa convertir esti Festival d'Idees nuna esperiencia única y enriquecedora.

2010 editar

El Festival VivAmérica tuvo una cuarta celebración en 2010, que duró seis díes (del 5 al 10 d'ochobre). Más de 60 pensadores, artistes, escritores, cineastes, políticos, científicos, tecnólogos y creadores de tolos países d'Iberoamérica compartieron les sos idees nesti foru dinámico y abierto al talentu. Un alcuentru nel que tamién hubo llugar pa la fiesta y la diversión. Prueba d'ello ye La Marcha, que se celebró'l domingu 10 d'ochobre y que se cerró con una actuación memorable de Calle 13. Cine, lliteratura, cómics, esposiciones, fotografía, charres, política, inmigración, xéneru... Y les TEMES, el formatu más axilosu de Casa d'América. Con estos bloques de tres intervenciones, de 20 minutos caúna, trés persones van falar d'un asuntu venceyáu a l'actualidá, a la reflexón, a la creación, a los enclinos o a los grandes retos y desafíos que tien d'encarar la comunidá internacional.

La Marcha editar

El festival Vivamérica convierte en toles sos ediciones el centru de Madrid nuna fiesta de cultures, abierta a toos. La riqueza musical, folclórica y humana d'Iberoamérica sale de marcha un domingu d'ochobre. Na edición de La Marcha 2010, Calle 13, Karamba y más de 30 coleutivos de 12 países llatinoamericanos, punxeron el ritmu. Los puertorriqueños Residente y Visitante, ganadores de diez Grammy Llatinos y dos Grammy estrenaron el so nuevu discu emponiendo La Marcha dende Atocha hasta la Plaza de Cibeles, onde ufiertaron un conciertu gratuitu. El so amiestu de ritmos caleyeros del Caribe con toques electrónicos y lletres coraxoses y caltriantes punxo a baillar a mediu mundu. En 2009 y 2010 siguieron la convocatoria más de 500.000 persones.

Alto Patronatu editar

L'Altu Patronatu ta constituyíu por un grupu d'empreses que por aciu una aportación monetaria añal, contribúin a potenciar los programes impulsaos por Casa d'América.

Equipu de xestión editar

L'Equipu de xestión[¿cuándo?] de la Casa d'América ta compuestu por:

  • Direutor xeneral: Tomás Poveda Ortega.
  • Direutor xerente: Oscar Dávila.
  • Direutora de programación: Julia Escobar Moreno.
  • Direutor de tribuna: Rodrigo Campos af Frosterus.
  • Direición de patrimoniu: funciones asumíes por José Francisco García, direutor xeneral de Patrimoniu Cultural y Calidá del Paisaxe Urbano del Conceyu de Madrid.[18]

Horarios editar

  • Puntu d'información. De llunes a vienres de 9:00 a 20:00
  • Esposiciones
    • De llunes a sábados de 11:00 a 20:00 (ininterrumpidamente)
    • Domingos de 11:00 a 15:00 hores (ininterrumpidamente)
  • Sala de proyeiciones: Cine Iberia. De miércoles a sábadu: 20:00. Les sesiones anunciaes pueden sufrir cambeos, por razones ayenes a la Institución. Vea la Axenda pa comprobar l'horariu de cada proyeición.
    • 5 euros: Xeneral.

3 euros: Miércoles día del espectador, mayores de 65 años, socios FNAC, carné nuevu, emplegaos d'Iberia y Telefónica, titulares de les tarxetes Iberias Plus y Club Fiesta. 1 euru: Paraos, por aciu la acreditación oficial.

    • De llunes a vienres: De 10.00 a 15.00 y de 16.00 a 20.00 el Puntu d'Información.
    • Sábados: De 19.00 a 20.00 nel Puntu d'Información.
    • Aforu llindáu: 90 llocalidaes. Les entraes son numberaes pero una vegada empezada la sesión perderá'l derechu al númberu del asientu reserváu.

Les entraes pa les sesiones gratuites (2 por persona) van empezar a distribuyir a partir de les 18.00.

  • Visites empuestes
    • Sábados y domingos: 11:00 | 12:00 | 13:00
  • Venta d'entraes en Taquilla. Mientres el fin de selmana, antes de cada visita, van poner a la venta les entraes de les places disponibles.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Estractu del Preámbulu de los Estatutos de la Casa d'América, aprobaos en Madrid el 7 de marzu de 1990 y modificaos pol Conseyu Rector en feches 23 de febreru de 1994 y 11 d'avientu de 1997.
  2. [1]
  3. [2]
  4. [3]
  5. [4]
  6. [5]
  7. [6]
  8. [7]
  9. [8]
  10. [9]
  11. [10]
  12. [11]
  13. [12]
  14. [13]
  15. cases
  16. cine llatinoamericanu/premiu-casa-de-america-ayuda-a-la-postproduccion-del cine llatinoamericanu
  17. [14]
  18. Estrayíu de [15]

Enllaces esternos editar