La Casa Real de Bernadotte ye l'actual casa real de Suecia, na que reinó dende 1818. Ente 1818 y 1905 foi tamién la casa real de Noruega.

Casa de Bernadotte
Casa real y dinastía
Direición Suecia
Historia
Fundación1818
Fundador Carlos XIV Xuan de Suecia
Cambiar los datos en Wikidata

Esta casa real foi fundada por Jean Baptiste Jules Bernadotte, nacíu en Pau, mariscal de Napoleón, escoyíu como socesor del rei Carlos XIII quien fuera'l postreru de la dinastía Holstein-Gottorp, yá que morrió ensin descendencia. El mariscal francés foi coronáu en 1818 como Carlos XIV de Suecia —conocíu nesi reinu como Carlos XIV Juan— y Carlos III de Noruega (Carlos III Juan).

Historia editar

 
Armes de Jean-Baptiste Bernadotte como príncipe de Pontecorvo.
 
Carlos XIV Juan, príncipe herederu de Suecia, François Pascal Simon Gérard, 1811.

Dempués de la Guerra Finlandesa en 1809, Suecia perdió la posesión de Finlandia, que constituyera la metá oriental del reinu de Suecia mientres sieglos. La rensía escontra'l rei Gustavo IV Adolfo bastió un golpe d'Estáu. Gustavo Adolfo foi depuestu y el so tíu, Carlos XIII, foi escoyíu rei nel so llugar. Por cuenta de que Carlos XIII nun tenía fíos, en 1810 el Riksdag, el parllamentu suecu, escoyó al príncipe Christian August de Augustenburg de Dinamarca herederu al tronu. Sicasí, morrió esi mesmu añu.

Nesti momentu, l'emperador Napoleón I de Francia controlaba gran parte d'Europa continental, y dalgunos de los reinos del so imperiu fueron encabezaos polos sos hermanos. El Riksdag decidió escoyer un rei que Napoleón aprobara. El 21 d'agostu de 1810, el Parllamentu escoyó al mariscal Jean Baptiste Bernadotte como herederu al tronu suecu.

Bernadotte, nacíu na ciudá de Pau, alzárase al rangu de xeneral mientres la Revolución Francesa. En 1798 casóse con Désirée Clary, que la so hermana taba casada con José, hermanu mayor de Napoleón. En 1804 Napoleón promovió a Bernadotte a mariscal de Francia. Napoleón tamién-y concedió'l títulu de príncipe de Pontecorvo, una ciudá del centru d'Italia.

Como príncipe herederu de Suecia, Bernadotte asumió'l nome de Karl Johan (Carlos Juan) y actuó como rexente mientres el restu del reináu de Carlos XIII. En 1813, rompió con Napoleón y Suecia xunir a l'alianza anti-francesa. Consiguió una unión personal forzada ente Suecia y Noruega na campaña de 1814 contra Noruega. Bernadotte reinó como rey Carlos XIV de Suecia y Carlos III Juan de Noruega, del 5 de febreru de 1818 hasta la so muerte'l 8 de marzu de 1844.

La Casa de Bernadotte reinó en dambos países hasta la disolución de la unión ente Noruega y Suecia en 1905. El príncipe Carlos de Dinamarca foi escoyíu como'l rei Haakon VII de Noruega. Carlos yera nietu del rei Carlos XV de Suecia, y chozno de Carlos XIV.

L'escudu d'armes de la Casa de Bernadotte combina l'escudu d'armes de la Casa de Vasa y l'escudu d'armes de Bernadotte como príncipe de Pontecorvo. Ye visible como escusón nel Escudu d'Armes Mayor del Reinu.

Reis de Suecia editar

Reis de Noruega editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar