La Casa de la Vall (n'asturianu: Casa del Valle), allugada n'Andorra la Vieya, ye l'antigua sede del Conseyu Xeneral d'Andorra.

Casa de la Vall
casa señorial (es) Traducir
Llocalización
PaísBandera d'Andorra Andorra
Parroquia Andorra la Vieya
Ciudá Andorra la Vieya
Coordenaes 42°30′24″N 1°31′14″E / 42.5067°N 1.5206°E / 42.5067; 1.5206
Casa de la Vall alcuéntrase n'Andorra
Casa de la Vall
Casa de la Vall
Casa de la Vall (Andorra)
Historia y usu
Apertura1580
Arquiteutura
Estilu arquiteutura popular
Patrimoniu
Cambiar los datos en Wikidata

Foi construyida en 1580 como casa solariega y torre de defensa de la familia Busquets. En 1702 foi adquirida pol Consell Xeneral. En xunu de 2003 foi catalogada como Bien d'interés cultural d'Andorra.[1]

Estructura editar

La planta del edificiu ye rectangular y cuenta con dos pisos. Un antiguu palombar con forma de torre destaca nuna esquina. Nos xardinos del edificiu atopa la escultura, escurrida por Francesc Viladomat, La dansa.

La planta baxa ta destinada a l'alministración de xusticia col Tribunal de Cortes. Na primer planta, la planta noble de la casa familiar, atópase la Sala del Conseyu, una capiya dedicada a San Ermengol y l'armariu de les siete llaves nel que se caltienen documentos históricos d'Andorra como'l Manual Digest. L'armariu cuenta con una pesllera por caúna de les parroquies andorranes. Na antigua cocina atópase la Sala de los Pasos Perdíos onde se realicen los actos protocolarios. Nel segundu pisu allugó, hasta principios de los noventa, el Muséu Postal d'Andorra, que foi desmontáu para disponer d'esta planta como espaciu de xuntes para la Comissió Tripartida, encargada de redactar la Constitución d'Andorra de 1993.

Na puerta principal de la casa atopa l'escudu de la familia Busquets xunto col escudu d'Andorra.

Referencies editar

  1. ««Casa de la Vall». Patrimoni Cultural d'Andorra» (catalán). Govern d'Andorra. Consultáu'l 1 d'ochobre de 2016.

Enllaces esternos editar