María Cecilia Morel Montes (14 de xineru de 1954Santiagu) ye una orientadora familiar chilena. Ye cónyuge del presidente de la República de Chile, Sebastián Piñera, calidá na qu'ostenta'l cargu protocolar de primer dama, siendo amás la direutora del Área Sociocultural de la Presidencia. Ocupó tamién dambos cargos mientres la primer presidencia del so home (2010-2014).[2]

Cecilia Morel
Primera dama de Chile (es) Traducir

11 marzu 2018 - 11 marzu 2022
← ensin valor
Primera dama de Chile (es) Traducir

11 marzu 2010 - 11 marzu 2014
Luisa Durán - ensin valor →
Vida
Nacimientu Santiagu14 de xineru de 1954 (70 años)
Nacionalidá Bandera de Chile Chile
Familia
Casada con Sebastián Piñera (1973 – m. 2024)
Estudios
Estudios Pontificia Universidá Católica de Chile
Universidad Mayor (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticaorientadora familiar (es) Traducir
Premios
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Partíu políticu Renovación Nacional (es) Traducir
IMDb nm4561943
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Primeros años y familia editar

Ye la cuarta fía de siete hermanos, formáu pol matrimoniu del inxenieru Eduardo Morel Chaigneau (hermanu de la escritora Alicia Morel y cuñáu del ex-senador William Thayer) y Paulina Montes Brunet, hermana de Hugo Montes Brunet. La so madre, dueña de casa, estudió na Cruz Roxa y dedicóse al voluntariáu. Cecilia cursó estudios nel Colexu Jeanne D'Arc de Santiago de Chile, el mesmu onde cursaron los sos estudios la so madre y la so güela (Consuelo Brunet Bunster).

En 1973, a la edá de 19 años, empezó'l novialgu con Sebastián Piñera, quien yera'l so vecín na Avenida Américo Vespucio, nel sector empobine de Santiago. Casar n'avientu del mesmu añu, y darréu la pareya colar a Estaos Xuníos, onde Piñera estudió un doctoráu n'economía. El matrimoniu tien cuatro fíos: Madalena, Cecilia, Juan Sebastián y Cristóbal.

Estudios cimeros y trabayu social editar

En 1972, entró a estudiar Enfermería na Pontificia Universidá Católica de Chile, estudios que tuvo que suspender pol so matrimoniu con estadía nel estranxeru, y al retornar al país se reinscribió n'Enfermería, y estudió y trabayó hasta que nació la so segunda fía, Cecilia. Faltó-y un semestre pa terminar la carrera.

Darréu ingresó al Institutu Profesional Carlos Casanueva, onde se tituló d'orientadora familiar y xuvenil, que la llevó a trabayar con families en riesgu social. Tamién ye Llicenciada en "Familia y Rellaciones Humanes" de la Universidá Mayor.[3]

Nel añu 1989, xunto a profesionales del Institutu Carlos Casanueva (Enrique Cueto), fundó lo que más tarde sería "La Casa de la Mocedá", cola xera d'educar a moces de Conchalí, por aciu talleres de crecedera y de desenvolvimientu personal. Darréu, fíxose cargu d'un proyeutu de dignificación pa mozos encarcelaos en Ponte Alta. Depués, formó la Fundación Muyer Entama, pa fomentar l'empléu y la capacitación en muyeres de sectores vulnerables.

Tamién formó parte de la comisión de xusticia y paz del área pastoral del Arzobispáu de Chile y realizó diverses actividaes como orientadora en temes de familia ya infancia.

En 2006 recibió una distinción pola Federación de Muyeres pa la Paz Mundial.[4]

Primer dama editar

2010-2014 editar

 
Morel, como primer dama, xunto a la so cónyuge Sebastián Piñera, presidente de Chile, en marzu de 2010.

El 11 de marzu de 2010, empieza a ocupar el cargu protocolar de Primer dama de Chile mientres la primer presidencia del so home, Sebastián Piñera Echenique. Mientres el so exerciciu nel cargu, presidió los siete fundaciones pertenecientes a la Direición Sociocultural de la Presidencia: Fundación Integra, Fundación ProDeMu, Fundación Chilenter, Fundación Tiempo Nuevos, Fundación Artesaníes de Chile, Fundación de la Familia y Fundación Orquestes Xuveniles ya Infantiles. Nelles, trabayó n'ameyorar la xestión na alministración de los recursos y, con ello, la calidá del serviciu que caúna d'estes fundaciones apurría al país. Amás, se plateó oxetivos como'l fortalecimientu de les aliances públicu-privaes, avanzar en tresparencia y probidad y xenerar más y meyores instancies d'evaluación.

 
Morel el 11 de marzu de 2018, día en qu'asumió'l segundu gobiernu de Sebastián Piñera.

Sicasí, el mayor afitáu de la so xestión foi la creación y promoción de "Escueye Vivir Sanu", programa intersectorial, tresversal y n'alianza públicu-privada enfocáu na promoción de vezos de vida sana na población al traviés de cuatro pilares: Come Sanu, Mueve'l to Cuerpu, Esfruta a la to Familia y Vive al campu. En mayu de 2013, depués d'un rápidu trámite llexislativu y col sofitu tresversal de los parllamentarios, promulgóse la Llei 20.670 que creó'l Sistema Escueye Vivir Sanu, agospiando la so alministración nel Ministeriu de Desarrollu Social al traviés d'una Secretaría Executiva. recibió la Distinción Persones y Desarrollu» conferida nel marcu del Congresu Percade 2012.

Depués de que'l so home'l Presidente Sebastián Piñera terminara'l so mandatu en marzu de 2014, Cecilia Morel creó la Fundación Chile Vive Sanu, que busca contribuyir na creación d'una cultura de vida sana ente los chilenos, al traviés del trabayu con profesores y neños al interior d'establecimientos educativos vulnerables.

2018- editar

El 11 de marzu de 2018, Cecilia Morel asumió nuevamente'l cargu de primera dama, tres l'asunción de Piñera como presidente de la República. Con ello, convertir na segunda cónyuge d'un mandatariu democráticamente escoyíu n'exercer dichu títulu, desque Rosa Ester Rodriguez Velasco, volvió al Palaciu de la Moneda en 1932, xunto al so home, el reelecto Arturo Alessandri.[ensin referencies]

Notes editar

Referencies editar

  1. Identificador del Boletín Oficial del Estado: BOE-A-2011-4172.
  2. Rede de Fundaciones de la Presidencia de la República (12 de marzu de 2010). «Direición Sociocultural de la Presidencia». Consultáu'l 12 de marzu de 2010. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  3. Videu de la Biografía
  4. Federación de Muyeres pa la Paz Mundial

Enllaces esternos editar


Predecesora:
nun aplica
(Luisa Durán de la Fonte foi la postrera n'ocupar esi cargu en 2006)
 
Primer Dama de la Nación
Cargu protocolar

11 de marzu de 2010 - 11 de marzu de 2014
Socesora:
nun aplica
Predecesor:
María Eugenia Hirmas Rubio
 
Direutora del Área Sociocultural de la Presidencia

11 de marzu de 2010 - 11 de marzu de 2014
Socesor:
Sebastián Dávalos Bachelet