Cecilia Mujíca (¿? – 1813) Cecilia Mujica foi una de les venezolanes que fueron asesinaes mientres la Guerra a muerte por fuercies españoles; aun así considerada una heroína gracies al so sofitu y soporte escontra les tropes de la independencia.[1]

Cecilia Mujica
Vida
Nacionalidá Bandera de Venezuela Venezuela
Muerte 1813
Causa de la muerte mancada por arma de fueu
Cambiar los datos en Wikidata

Vida y muerte editar

Cecilia Mujica, como munchos otros Venezolanos que sofitaben la independencia, provenía d'una familia de gran poder na nación. Travesando pola muerte del so padre nel terremotu de Caracas de 1812. En tiempos de conflictu comprometer con Henrique de Villalonga, militar. Participando xunto a l'en la causa llibertaria y fomentando la causa independentista de Venezuela.

Ente los sos llabores para coles tropes de la Independencia, Cecilia Mujica componía y cantaba cantares patrióticos, cosía divises tricolores y escarapeles pal uniforme de los patriotes independentistes, realizaba boletinos en San Felipe afalando a la emancipación contra les fuercies reales.

Al declarase la Guerra a muerte de Don José Millet, Teniente Realista, asedia San Felipe y prinda a la mayoría de los sos habitantes, ente ellos a Cecilia; siendo dixebrada del so prometíu y llevada a una quebrada onde ye arreyada a un tueru pa ser executada. Al enterase de que sería fusilada dio a los soldaos que lu xixilaben, el so aniellu de compromisu y un pocu del so pelo, pidiendo que-y fueren apurríu al so prometíu diches pertenencies, según les sos pallabres: "De quien nun tuvo la fortuna de ser la so esposa, pero si la gloria d'inmolase pola Llibertá". Según los rexistros históricos de la dómina, proveniente probablemente de los diarios ya informes que les fuercies realistes llevaben consigo.

Cecilia Mujica foi fusilada en 1813 poles fuercies realistes.[2]

Referencies editar

  1. «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 27 de mayu de 2014. Consultáu'l 8 d'abril de 2013.
  2. http://www.venezuelatuya.com/biografias/heroinas.htm