Real Club Celta de Vigo

(Redirixío dende Celta de Vigo)

El Real Club Celta de Vigo ye un club de fútbol español de la ciudá de Vigo, que milita na Primer División d'España. Foi fundáu'l 23 d'agostu de 1923, a partir de la fusión del Real Fortuna y el Vigo Sporting.[1] El so primer equipu apuesta los sos partíos como llocal nel Estadiu de Balaídos, con capacidá pa 31 500 espectadores.[2]

Real Club Celta de Vigo
Real Club Celta de Vigo
Situación
Estáu España
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en23 agostu 1923
Direutor deportivu Felipe Miñambres (es) Traducir
Entrenador Rafael Benítez (es) Traducir
Categoría Primer División d'España
Instalaciones
Estadiu Estadiu de Balaídos
Capacidá 29 000
Inaugurao 30 avi 1928
Uniforme
Titular
Alternativu
Tercera

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El R.C. Celta ye unu de los once clubes con más de 55 temporaes apostaes nel Campeonatu Nacional de Lliga de primer División,[3] ocupando'l docenu puestu históricu del campeonatu.[4] Na competición nacional de copa (Copa del Rei), llogró cuatro subcampeonatos en 1908, 1948, 1994 y 2001, algamando les semifinales de la competición n'ocho causes. A nivel continental, apostó ocho ediciones de la Copa UEFA/Lliga Europa y una edición de la Lliga de Campeones (2003/04).

A nivel social, cuenta con 22 104 abonaos y 14 200 socios, siendo'l décimu club con mayor porcentaxe d'aficionaos n'España, según la encuesta del CIS de xunu de 2014.[5] Amás el club caltién una rivalidá histórica col Real Club Deportivo de La Coruña, con quien apuesta'l derbi gallegu, unu de los derbis con más tradición d'España.[6]

Historia editar

Protocelta editar

 
L'Hotel Modernu de Vigo, onde se celebró l'asamblea fundacional del Celta.

La tradición del fútbol en Galicia data d'empiezos del sieglu XX. Foi en Vigo onde esta modalidá deportiva tuvo les sos primeres manifestaciones. El deporte rei empezó a practicase nos yá sumíos muelles de la ciudá polos trabayadores británicos de Eastern Telegraph Company Ltd., empresa instalada en 1873 en Vigo pa encargase de la instalación del cable telegráficu ente Gran Bretaña y la Península. Esta empresa promovió en 1895 el primer equipu estable de la ciudá del que se tien constancia na prensa, llamáu Exiles Cable Club, que apostó dellos alcuentros contra tripulaciones mercantes y militares britániques de camín pela ciudá. Al poco tiempu nacieron sociedaes mistes de gallegos y británicos como'l Petit FC.

 
Manuel de Castro "Handicap", principal promotor del club.

En 1905 y a imaxe y semeyanza d'otres ciudaes como Barcelona, constituyir en Vigo dos clubes de fútbol de primera categoría: el Vigo Football Club y el Fortuna Foot-ball Club. El Vigo FC siguió un procesu de fusiones con otros equipos de la ciudá como'l New Club en 1906, o'l Sporting Club en 1911 pa dar llugar definitivamente al Real Vigo Sporting Club en 1914. Pela so parte, el Fortuna FC nun sufrió casi cambeos de nome, quedando definitivamente col nome de Real Club Fortuna de Vigo en 1908.

Dende'l principiu, los dos equipos reveláronse como rivales de potencia asemeyada, y los sos enfrentamientos xeneraben grandes movimientos d'hinches. El so prestíu adquirió amplia dimensión en tol país, y la preponderancia foi tan bultable qu'a partir de 1906 y hasta 1923 unu de los dos equipos vigueses foi siempres ensin interrupción ganador del Campeonatu de Galicia.

El 10 d'agostu de 1923, coles mires de fortalecer la categoría del fútbol vigués, el Real Vigo Sporting Club y el Real Club Fortuna de Vigo fundiéronse creando asina'l Club Celta de la mano de Manuel de Castro "Handicap" y Juan Baliño Ledo, los principales promotores del proyeutu.

Escoyóse Celta de Vigo como nome del equipu ente otres propuestes (como, por casu, Breogán) y el color celeste pa la equipación, una y bones l'oxetivu de la so creación yera ser l'estandarte del fútbol gallegu. D'esta forma naz el Real Club Celta de Vigo, que nun primer momentu cuntaría cola impresionante cifra de 64 xugadores y con Manuel Bárcena Andrés, Conde de Torre Cedeira, como primer presidente del club.

Empiezos como equipu editar

El primer atopo frente a otru club foi'l 23 de setiembre de 1923 frente al Boavista FC portugués. L'alliniación inicial del Celta foi: Isidro, Otero, Pasarín, Queralt, Balbino, Jacobo Torres, Reigosa, Gerardito, Chicha, Polo y Pinilla. L'enfrentamientu concluyó con 8-2 a favor del equipu vigués. Darréu enfrentaríase al Cracovia, campeón polacu, llogrando tamién la victoria.

Na temporada 1923-1924 el Celta intervieno per primer vegada nun campeonatu oficial. Entós solo había lligues rexonales y la correspondiente a Galicia yera'l Campeonatu de Galicia. El Celta terminó líder del tornéu per delantre del Eiriña CF de Pontevedra, el Racing de Ferrol y l'Unión Sporting Club.

Esa mesma temporada debutó na Copa d'España, siendo esaniciáu na primer ronda pol Athletic de Bilbao, que yera'l vixente campeón. Nel descansu de branu entamó un alcuentru amistosu ente'l Celta y la seleición de fútbol d'Uruguái aprovechando'l pasu por Vigo de dicha seleición, que diba camín de les Olimpiaes de París nes que ganó la medaya d'oru.

 
El Real Club Celta de Vigo apostó los sos alcuentros nel Campu de Coya de 1923 a 1928.

En 1924-1925 l'equipu celtiña vuelve ganar el Campeonatu de Galicia. Esa mesma temporada tuvo llugar nel campu de Coia una nueva guerra internacional. Dicha ocasión foi ante Boca Juniors nos dos alcuentros d'inauguración de la xira europea del equipu arxentín d'esi añu. L'alliniación del Celta foi: Ruíz, Juanito, Rei, Canciella, Balbino, Pepe Hermida, Reigosa, Ángel Hermida, Chicha, Polo y Casal; ente que Boca Juniors saltó al campu con Tesorieri, Bidoglio, Muttis, Médici, Vaccaro, Ellis, Tarasconi, Cerrotti, Garasini, Seoane y Onzari. El primer alcuentru, qu'axuntó a 25 000 persones, apostóse'l 5 de marzu de 1925 y acabaría con victoria arxentina por 3-1, con goles de Cerrotti (2) y Onzari per parte de Boca y de Polo per parte del Celta.[7] El segundu alcuentru sería trés díes depués, consiguiendo esta vegada'l Celta la victoria frente a Boca Juniors por 3-1, con goles de Juanito (2) y Reigosa y marcando Garasini per parte de los arxentinos.[8] Esta sería una de los trés úniques derrotes de los 19 alcuentros qu'apostaría Boca Juniors nesta xira, xunto a les que sufrió ante'l Real Unión y l'Athletic de Bilbao. El Celta completaría esti bon papel internacional empatando pocu dempués contra la seleición uruguaya, yá daquella campeona olímpica.

 
El porteru del Celta ante'l Boca Juniors, mientres la xira europea de los arxentinos del añu 1925.

En 1927-1928 el Celta conquista nuevamente'l títulu de campeón de la so división, que tomaba les rexones de Galicia, Asturies y Castiella y Llión. Darréu empieza una xira na que s'enfrentó con dellos equipos arxentinos y uruguayos. Nesi mesmu añu, 1928, inauguróse'l nuevu Estadiu de Balaídos, formando l'once del primer equipu célticu que trió'l verde del mesmu Lilo, Cabezo, Pasarín, Pareditas, Cárdenas, Vega, Reigosa, Chicha, Rogelio, Polo y Graciliano. Como rival tuvo naquella ocasión al Real Unión, unu de los grandes del fútbol español de la dómina. A pesar d'ello cayó frente a los vigueses por siete goles a cero (7-0), obra de Graciliano, Chicha, Reigosa, Rogelio, Polo (2) y Losada.

 
Los celtistes Otero, Rodríguez y Pasarín na portada de la revista arxentina El Gráficu del 28 de xunetu de 1928.

La temporada 1929-1930 foi la primera del campeonatu que s'apuesta na actualidá y qu'entiende la totalidá d'España. Al Celta correspondía-y xugar en Primer División pol heriedu de los títulos de los clubes fundadores, el Vigo Sporting y la Fortuna, una y bones el primeru de los nomaos conquistó'l subcampeonatu de la Copa d'España de 1908. Con too y con eso, el Celta tuvo qu'empezar la historia lliguera en Segunda División debíu al votu negativu de dellos equipos, ente ellos el Deportivo de La Coruña. A la fin de la temporada'l Celta terminó na posición 9ª d'un total de 10 equipos, peracabando'l primera y únicu descensu en tola historia del club a Tercer División, yá que entós daquella inda nun se creara la Segunda División B al nun resultar esta necesaria debíu al baxu númberu d'equipos esistentes na dómina. Al añu siguiente, el Celta recuperó la categoría perdida, tornando a Segunda División.

La temporada 1931-1932 el Celta ganó de nuevu'l títulu de Campeón Gallegu, esta vegada habiéndose engarráu contra'l Deportivo de La Coruña, el Racing de Ferrol, l'Eiriña CF, el Burgas y el CD Ourense. Darréu llegó a les semifinales de la Copa d'España, siendo esaniciáu pol Futbol Club Barcelona.

Darréu, na temporada 1934-1935, so la presidencia del empresariu y cineasta vigués Cesáreo González Rodríguez, el Celta quedó campeón del Grupu 1 de Segunda División. Sicasí, nun llegó a consiguir l'ascensu a Primer División yá que na lliga de promoción, na que s'enfrentaben los dos primeros de cada unu de los cuatro grupos de la división de plata, y na cual xubíen los dos primeros clasificaos na mesma, el club vigués quedó terceru a tan solo un puntu del Atlético Osasuna. Con tou, la temporada siguiente'l club consiguió l'allampáu ascensu en quedando primero de grupu y campeón de la lliga de promoción. Entá asina, el debú en Primer División tuvo qu'esperar trés años por causa de la Guerra Civil, siendo'l Celta'l primer equipu gallegu en debutar na primer división española.

Primer división editar

 
La plantía del Real Club Celta (calzón escuru) comparte semeya colos xugadores del Sporting de Braga antes d'un amistosu (1945).

En 1939 el Celta debutó a la fin na máxima categoría. La primer temporada el club consiguió caltener la categoría gracies a la victoria consiguida nel partíu de promoción pola permanencia. La siguiente temporada tampoco foi demasiáu bona, salvándose'l club de la promoción por un puntu de diferencia. Nes temporaes 1941-1942 y 1942-1943 consiguió un meritoriu 5ᵘ puestu. Sicasí, na temporada 1943-1944 l'equipu baxa en quedando na última posición, empezando a partir d'entós un ciclu d'ascensos y descensos.

 
Ricardo Zamora dirixó al Celta nuna de les dómines más esitoses del equipu.

A partir de 1947 l'equipu vivió una dómina de rellumanza, entrenáu pol míticu arqueru internacional Ricardo Zamora. Na temporada 1947-1948 concluyó'l campeonatu nacional de lliga de Primer División na cuarta posición, a 6 puntos del campeón, el FC Barcelona, al que consiguió ganar por 3-2 nun estadiu de Balaídos que'l Celta convirtió en feudu inexpugnable, nel que tamién cayeron goliaos el Athletic Club (5-1), el Valencia (5-2) y el Real Madrid (que collechó aquella temporada dos tales derrotes por 4-1 frente a los celestes, tantu en Vigo como en Chamartín). Pahiño, que con 23 goles alzar col Troféu Pichichi del campeonatu, y Hermidita, con 14, fueron los máximos anotadores nuna plantía na que formaron tamién Simón, Mesa, Cabiño, Gaitos, Gabriel Alonso, Yayo, Roig, Miguel Muñoz, Aretio, Vázquez, Retamar, Zubeldia, Salas, Marzá, Venancio, Bermejo y Montoro. La magnífica temporada tuvo la so guinda col subcampeonatu de la copa del Xeneralísimu. El Celta algamó la final, que s'apostó nel estadiu madrilanu de Chamartín el 4 de xunetu de 1948, dempués de superar una agónica eliminatoria de semifinales frente al RCD Español, que precisó de dos partíos de desempate pa resolvese, coles sos respeutives prórrogues, que celebráronse en Madrid la mesma selmana de la final. Les xestiones de la direutiva céltica pa consiguir un aplazamientu resultaron infructuoses y l'equipu saltó al verde del coliséu madridista pa enfrentase al Sevilla FC. A los 6 minutos de xuegu un gran disparu de Miguel Muñoz adelantró al Celta nel marcador. Pero'l Sevilla reaccionó aína, y nel minutu 19 consiguió l'empate. El Celta caltuvo'l tipu trés cuartos d'hora más, pero tres el descansu, nun aciar minutu 14, los vigueses encaxaron el segundu gol, nuna xugada que significó amás la mancadura del porteru Simón, que-y obligó a retirase del terrén de xuegu. Entós daquella el reglamentu nun dexaba sustituciones, polo que l'equipu xugó con 10 xugadores y el puestu baxu palos tuvo que ser cubiertu por Gabriel Alonso, quien encaxó dos goles más nos siguientes 15 minutos, rematando l'alcuentru col marcador el definitivu 4-1 a favor de los andaluces.

 
Miguel Muñoz militó nel Celta de Vigo nes temporaes 1946-47 y 1947-48.

Nos años 50 siguió na llinia de bones resultancies de finales de los 40 y caltúvose ente los equipos destacaos de Primer División.

El final d'esa etapa de rellumanza llegó col descensu na temporada 1958-1959. El purgatoriu de 2ª enllargóse mientres casi tola totalidá de la década de 1960, pos a pesar de cuntar con delles oportunidaes (promociones contra Real Valladolid en 1960, Real Uviéu en 1961 y CE Sabadell FC en 1966), el pretendíu ascensu resultó-y torno hasta la temporada 1968-1969, añu nel que consiguió'l regresu a la categoría d'oru.

Ascensu y clasificación pa la Copa de la UEFA editar

El Celta de los años 70 volvió marcar finxos nel fútbol gallego. Dempués d'una primer temporada 1969-1970 de realcuentru cola categoría, el Celta de la temporada 1970-1971, dirixíu por Juanito Arza, unu de los sos verdugos sevillistes na final de 1948, caltuvo Balaídos invictu. El conxuntu de los Quique Costas, Manolo, Lezcano, Doblas, etc. concluyó la lliga clasificáu nun sestu llugar que-y dexó clasificar se para la primer edición de la Copa de la UEFA, la que representó la primer participación d'un equipu gallegu nes competiciones europees, siendo asina'l Celta'l primeru en llevar el nome de Galicia per Europa. La esperiencia, con tou, foi efímera, al nun poder superar la primera eliminatoria frente al Aberdeen FC escocés.

Dómina d'ascensos y descensos editar

A partir de la temporada 1974–75 el Celta instalar nel "ascensor", encadenando descensos y ascensos ente Primer y Segunda. Asina, al descensu de la campaña 1974–75 siguieron un ascensu na temporada 1975–76, un nuevu descensu na 1976–77 y otru ascensu na 1977–78. Tanta inestabilidá acabó per pasar factura, y tres el descensu a Segunda División de la temporada 1978–79, asocedió la mayor calamidá na historia recién del club: un descensu a la Segunda División B na temporada 1979–80.

Vuelta a Primer editar

 
Milorad Pavić foi l'entrenador escoyíu pa devolver al Celta a la élite del fútbol español.

La nefasta temporada 1979–80, que se cerró con un descensu a 2ª B peracabáu na última xornada, llevó consigo la contratación del téunicu yugoslavu Milorad Pavić, qu'obró'l milagru de faer al equipu campeón de 2ª B y, al añu siguiente, de 2ª A, recuperando en dos temporaes consecutives tol terrén perdíu. Militaben daquella nel equipu dalgunos de los grandes mitos del celtismu de los años 80, como Pichi Lucas, pichichi de Segunda División esa mesma temporada con 27 goles, o'l porteru Javier Maté.

Homenaxe a Manolo editar

L'Estadiu de Balaídos disponer a estrenase como campu de la fase final del Mundial de Fútbol de 1982 na so meyor condición, como sede d'un equipu de primera categoría. El Celta aprovechó esta circunstancia pa entamar un homenaxe al so gran capitán, Manolo, un home que protagonizó toles allegríes y desventures de la década anterior, dende los mieles de la UEFA y los ascensos a los disgustos de los descensos, y de esi manera celebró un alcuentru amistosu contra la seleición polaca, que concluyó'l mundial en tercer puestu.

Dos años en Segunda editar

El tercer añu de Pavic (1982–83), de nuevu en Primer, concluyo de forma bien murnia nel Estadiu José Zorrilla de Valladolid, con una derrota que materializó un descensu olívico más. Les temporaes 1983–84 y 1984–85, en Segunda División, vivir de forma bien distinta.

Na primera d'elles, sestu clasificáu, l'ascensu escapóse finalmente por un solu puntu: campeón el Castiella de la Quinta de la Utre y subcampeón el Bilbao Athletic del pichihi Julio Salinas, dambos los filiales del Real Madrid y del Athletic Club, respeutivamente, y por tanto imposibilitaos pal ascensu, xubiendo por ello'l 3ᵘ, 4ᵘ y 5ᵘ clasificaos, Hércules CF, Racing de Santander y Elche CF, con 3, 2 y 1 puntos más que los vigueses.

Na temporada siguiente l'equipu, entrenáu por Félix Carneru, xugador fundamental nos 70 y darréu Direutor Téunicu imprescindible del gran Celta del primer llustru de los 2000, llogró'l so oxetivu nuna lliga que pudo malograrse polos convulsos acontecimientos de les primeres xornaes, cuando una fuelga de xugadores a nivel nacional obligó a los clubes a alliniar a xugadores xuveniles nes primeres xornaes. Superaes toles dificultaes, aquel Celta de Félix, comandado por Javier Maté, Lemos, Atilano, Alvelo, Cortés, Pichi Lucas y el líbero mundialista hondureñu Gilberto, recuperó una vegada más la plaza na máxima categoría.

Nuevu descensu en 1986 editar

La temporada 1985–86 supunxo un nuevu fracasu. La contratación del brasilanu Baltazar nun foi abondu pa fortalecer un equipu gafado, qu'empezó a cuayar la so desgracia nel alcuentru inaugural del campeonatu; a pesar d'arrincar un pervalible empate a casa frente a la Real Sociedad d'Arconada, Satrústegui, Zamora y López Ufarte, nel Estadiu de Atocha cayó mancáu de gravedá'l porteru célticu Javier Maté, una de les grandes estrelles del equipu, que dixo adiós a la temporada. Aquella mancadura coincidió col serviciu militar del so sustitutu, la gran promesa navarra Patxi Villanueva, polo que la responsabilidá de cubrir la portería celeste recayó nel tercer porteru del equipu, Chuco. Mientres bastantes alcuentros de la primer vuelta, el mediocampista Vicente tuvo que ser el designáu p'alliniase na acta como porteru suplente. Cuando se reabrió'l mercáu de fichaxes, el Celta facer colos servicios del gallegu Pereira, procedente del Atlético de Madrid, pero cu concursu nun pudo compensar la dinámica negativa, y el descensu peracabar con munches xornaes d'anticipación.

Nesta temporada empezó la rellación con Citroën como principal empresa patrocinadora del club, por cuenta de la rellación de la empresa automovilística cola ciudá al traviés de la so fábrica de Vigo.

Segunda metá de los años 1980 editar

En 1986, sollertada pol cayente de l'audiencia y repercusión del fútbol, a federación decidió anovar el sistema de competición pal campeonatu de 1986–87 en Primer y Segunda División, de cuenta que tres una fase regular na que s'enfrentaríen tolos equipos ente si a doble vuelta, conformaríense 3 grupos qu'engarraríen por distintos oxetivos. Pal empiezu de la temporada, el Celta caltuvo'l bloque de xugadores de la temporada anterior, esta vegada a les órdenes del británicu Colin Addison. La incorporación más destacada foi la del central norirlandés Jimmy Faigan, ficháu pa reforzar al equipu con vistes al tramu decisivu da competición. Acabada la fase regular del campeonatu na cuarta plaza, el Celta quedó encuadráu nel grupu par, xunto a Deportivo, Castellón, Málaga, Rayo Vallecano y Sestao.

Les victories sobre los coruñeses, dexaron al cuadru celeste llegar a la última xornada dependiendo de sigo mesmu pa conquistar l'ascensu: solo una derrota céltica dexaría al Castellón, que s'enfrentaba al Deportivo d'Eusebio Ríos nel Anxo Carru de Lugo, suañar cola posibilidá de xubir. Los albinegros recibieron facilidaes de los desterraos herculinos, qu'alliniaron un equipu formáu por xugadores xuveniles y del filial; nun esbardiaron la ocasión ya impunxéronse con comodidá. Con tou, la so victoria resultó pírrica, yá que el Celta, arropáu per cientos d'aficionaos movíos nun convói ferroviariu especial a Sestao, llogró caltener l'empate que lu sirvía pa xubir a primer xunto al Valencia y el Logroñés, vencedores del grupu impar.

 
Los goles de delanteru brasilanu Baltazar fueron claves por que'l Celta xubiera a primer división na temporada 1986-87.

Tres l'ésitu na lliga más llarga de la historia, rematada col ascensu y el pichichi para Baltazar, la temporada 1987–88 presentábase como la oportunidá pa Colin Addison de llucise na élite del fútbol español. Con tou, sorprendentemente'l téunicu nun s'incorporó a dirixir la pretemporada. La direición del cuadru de xugadores recayó en José María Maguregui, quien consiguió caltener el nivel del equipu na nueva categoría, afalagando la posibilidá de retornar a les competiciones europees al ocupar mientres munches xornaes los puestos de cabeza.

Pero, l'equipu baxó'l so rendimientu nes últimes xornaes y concluyó el campeonatu en séptimu puestu. Maguregui presentó la so dimisión delles xornaes antes de la conclusión, debíu al malestar que provocó ente los aficionaos la confirmación del so compromisu pa liderar la temporada siguiente'l Proyeutu II de Jesús Gil nel Atlético de Madrid, precisamente l'equipu contra'l que'l Celta taba lluchando por una plaza pa la Copa de la UEFA.

Maguregui llevó consigo al goliador Baltazar, que nel Atlético consiguió proclamase pichichi. Con tol Celta nun los echo de menos. Sustituyíu al vascu pol asturianu Novoa, antiguu xugador célticu, y al brasilanu pol so compatriota Amarildo, el Celta de la temporada 1988/89, coles incorporaciones de Zoran Marić y Pedro Herrera, rexistro númberos bien similares a los de la campaña anterior, concluyendo'l tornéu lligueru n'octava posición.

Pero esti periodu carauterizáu pol xuegu brillosu foi curtiu. La sensacional campaña d'Amarildo nun paso desapercibida pa los grandes d'Europa y l'agua d'ufiertes concretar nun trespasu, estratosféricu pa la dómina: la Lazio de Roma, pagaría 200 millones de pesetes pol xugador. Na siguiente temporada, temporada 1989–90, el Celta ficharía a otru delanteru brasilanu, Nílson, col enfotu de repitir l'ésitu de les contrataciones anteriores. Con tou, el so rendimientu foi bien inferior al esperáu. Incorporóse tamién otru brasilanu, Fabiano, que rindió percima del so compatriota. Foi ficháu tamién un xugador del Deportivo, el delanteru Vicente Celeiro. Con too y con eso esto l'equipu nun consiguió caltener la categoría.

Años 90 editar

Hubo qu'esperar a la temporada 1991/92 por que'l Celta xubiera a la Primer División, el ex-xugador internacional Txetxu Rojo, incorporáu a finales de la temporada pasada, construyó un equipu sólidu d'elevada fluidez col títulu de campeón de la Segunda División dellos díes antes de la conclusión de la lliga. El veteranu Javier Maté dexó la propiedá so los palos al prometedor Patxi Villanueva, quien tuvo una magnífica temporada. El personal téunico del mercáu Sondara Balkan traxo dos contrataciones: el defensa Goran Juric y el delanteru Vladimir Gudelj, un goliador nuevo y trabao serbiu - bosniu que se proclama Pichichi de la categoría. Llueu'l mozu Gudelj convertir nun xugador bien queríu polos celtistes. L'allegría que-y apurrió a Gudelj l'ésitu del fútbol oldea cola molición polos acontecimientos que tuvieron llugar nel so país, españara una sangrienta guerra. Fichóse tamién otru ídolu del eternu rival, l'interior Flacu Gil. Fabiano convertir en direutor de xuegu y el xugador Jorge Otero consolidar nel llau derechu.

 
El delanteru bosniu Vlado Gudelj foi un xugador decisivu nel ascensu de la temporada 1991/92 y nel afitamientu del equipu en primer división.

En consiguiendo l'ascensu, el Celta enfrentar nesos díes a otru retu trascendental pal futuru, la conversión en SAD yera necesariu pa cubrir el capital establecíu pol Conseyu Cimeru de Deportes pa permanecer nes competiciones profesionales. A lo último, el celtismu respondió a les llamaes de la direutiva presidida por Ignacio Núñez que pudo liquidar esi trámite. Reintegrado una vegada más na Primer División, mientres la temporada 1992-93 Chechu Rojo conseguió dotar al equipu d'una solidez defensiva qu'apurrió al so porteru'l troféu Zamora pol menos goliáu empatáu con Paco Liaño. Santiago Cañizares, ficháu esi branu, empezaba a percorrer el camín que-y llevaría la internacionalidad y a defender la portería española nel Mundial de los Estaos Xuníos en 1994.

La exa d'esta defensa de Colloráu reforzar con un central internacional que'l preparador bilbaín conocía ben: el so colega Patxi Salinas, que foi'l complementu a la solvencia y clase de Goran Jurić. Jorge Otero apoderar del llateral derechu y l'esquierdu confiar al campeón olímpicu, Rafael Berges. Na vanguardia incorporóse un estremu campeón d'Europa, Milorad Ratković, p'asistir al ariete serbiu-bosniu. Nesta temporada conquistaríase plácidamente la permanencia.

En 1994 vivióse la mayor mobilización de la historia del celtismu, con desplazamientu a Madrid de los 25 000 aficionaos pa los que s'ufiertaron llocalidaes de la Copa del Rei, el 20 d'abril de 1994. El Celta de Chechu Rojo algamara la final en superando nes semifinales al Tenerife de Jorge Valdano, que se presentaba nesa cita coma'l gran favoritu. Nel primeru partíu, o Celta acadó a Vitoria por 2-0 en Balaídos por obra de Gudelj. Col pase a la final práuticamente aseguráu, nel alcuentru de vuelta el Tenerife púnxo-y emoción empatando a 2-2 la eliminatoria a media hora de la conclusión pero en 5 minutos d'inspiración, de nuevu Gudelj, anotó dos tantos poniendo como resultancia final un 4-2 que daba'l pase a la final al Celta.

En superando as semifinales, el rival qu'esperaba na final yera'l Real Zaragoza, entrenáu por Víctor Fernández, equipu que cegaba n'Europa col so fútbol. En rematando los primeres 90 minutos y la prórroga n'empate, finalmente llegóse a los penaltis, onde'l porteru blancucu Andoni Cedrún detuvo un penalti bien mal executáu al defensa del Celta, Alejo, y tres esi error clamoroso, Figal marcó'l penalti definitivu que llevó la Copa del Rei a la ciudá de Zaragoza.

 
Avión del Real Club Celta de Vigo na pista d'aterrizaxe del Aeropuertu de Peinador.

La Llei del Deporte obligaba a los equipos, que se van convertir gradualmente en Sociedaes Anónimes Deportives, a presentar unos avales como previsión de deudes antes del 1 d'agostu de 1995. Por causes diverses, el Sevilla FC y el Celta de Vigo nun pudieron cumplir tales plazos, polo que fueron baxaos alministrativamente a Segunda División B. Decenes de miles d'aficionaos de dambos clubes echar a la cai repitíes vegaes pa defender los intereses de los sos equipos. A pesar de que se solicitó un tiempu d'espera pa la constatación de l'ausencia d'estos avales, la Federación dende'l primer momentu apurrió les places al Real Valladolid y al Albacete Balompié, quien teníen que baxar esi añu. A la fin, la presión de les aficiones consiguió faer retratase la Federación y esta terminó almitiendo a los cuatro clubes en Primer División, formando una lliga de ventidós equipos que tuvo dos años de vida.[9]

Darréu, yá na temporada 96-97, el Celta volvió realizar una gran actuación na Copa del Rei d'esa temporada. L'equipu d'aquelles dirixíu pol entrenador gallegu Fernando Castro Santos, llantar nes semifinales del tornéu dempués d'esaniciar nes rondes previes al Unió Esportiva Lleida y al Racing de Santander, les semifinales contra'l Real Betis Balompié tuvieron marcaes pol discutiniu, yá que nel únicu gol del partíu anotáu pol béticu Nenad Bjelica, vieno precedíu d'una interrupción del xuegu na que'l Celta tiró'l balón fuera por cuenta de qu'unu de los sos xugadores atopábase tiráu sobre'l terrén de xuegu, depués d'esta interrupción el xugador croata nun devolvió'l balón al conxuntu celeste y anotó gol nuna combinación con Alfonso Pérez. Yá na vuelta nel Estadiu de Balaídos, el Celta nun foi capaz de remontar la eliminatoria, rematando l'alcuentru con empate a unu, colo que l'equipu vigués quedar a les puertes de la gran final.

Años de rellumanza y descensu (1999-2004) editar

 
Aspeutu de les graes Ríu Altu y Ríu So, mientres l'alcuentru de la Copa UEFA 1999/2000 ante la Juventus de Turín.

Mientres estos años, el Celta carauterizar por faer un fútbol curioso y allegre, gracies a la clase y lideralgu de los xugadores como Mostovoi, Karpin, Gustavo López, Mazinho o Haim Alico, comandados pola direición téunica de Víctor Fernández. El Celta caltener nos primeros puestos de la clasificación, con destacaes actuaciones na Copa de la UEFA ante reconocíos equipos europeos como la Juventus, el Liverpool FC, l'Aston Villa o'l Benfica. En 2001, foi estremáu pola IFFHS, como meyor club del mundu nel mes de febreru.

 
Copa Intertoto, conquistada pol Celta contra'l Zenit de San Petersburgu en la so edición del añu 2000.

El Celta tuvo otra vegada un alcuentru de la final de la Copa del Rei contra'l Real Zaragoza cola oportunidá d'estrenar na so palmarés una Copa del Rei nel qu'empezó como favoritu. Tres l'optimismu inicial con un gol d'Alexander Mostovoi, la desesperación apoderar de los aficionaos celestes cuando'l aragoneses remontaron y volvióse a repitir l'ésitu de los aragoneses de 1994. Una temporada más tarde, Víctor Fernández tomó'l final de la so carrera nel que'l Celta llogró prauticar un gran fútbol y siempres se clasificaron p'apostar competiciones europees, incluyendo'l fechu de llograr ganar nesta etapa l'hasta agora únicu títulu oficial del club, la Copa Intertoto nel 2000 ante'l Zenit de San Petersburgu, que amás dio al Celta un llugar pa la Copa de la UEFA.

Miguel Ángel Lotina tomó les riendes del equipu, un entrenador qu'apostó dende'l principiu por un fútbol más defensivu, que dio un llargu plazu de práutica. Ente que los aficionaos esfrutaron muncho menos en términos de rendimientu, podríen celebrar el llogru d'apostar la Lliga de Campeones dempués d'una temporada na que'l Celta terminó en cuartu llugar na lliga, que se complementa cola conquista del troféu Zamora al porteru arxentín Pablo Cavallero.

 
La mediapunta rusu Valeri Karpin foi unu de los xugadores más destacaos del Celta mientres esta dómina.

Tanto los aficionaos, los xugadores y los direutores yeren bien optimistes gracies a los resultaos. L'equipu tuvo un estilu sólidu, ordenáu y compactu que consistía de xugadores consideraos d'alta calidá y con esperiencia. Por cuenta de toes estes razones, el Celta entama abrir una nueva etapa na so historia, con un proyeutu pa crecer y ser capaces de comparar lo más posible a los equipos más importantes del fútbol nacional y européu.

Sicasí, nun s'esperaba de los resultaos, y empezaron yá a cabu nos primeros díes de la temporada 2003-04 coles males resultancies de nun gradiar el proyeutu enteru. Ente que la situación na clasificación yera cada vez más esmolecedora, l'equipu respondió na Lliga de Campeones, asitiándose como segundu nel so grupu detrás del AC Milan y sobre Bruxes y Ajax d'Ámsterdam.

A pesar d'esti ésitu, les goliaes humillantes contra'l so eternu rival, el Deportivo (0-5) y ante la Real Sociedad, un (2-5) dio llugar a una situación insostenible que-y costó'l trabayu a Miguel Ángel Lotina. L'esperimentáu Radomir Antić foi'l reemplazu que, a pesar de les sos bones resultancies iniciales que predicíen un resurdimientu del equipu, el Celta foi esaniciáu de la Lliga de Campeones contra'l Arsenal FC na segunda ronda. Nel partíu d'ida los celestes perdieron por 2-3 ante los ingleses, que volvieron ganar nel partíu de vuelta xugáu nel estadiu de Highbury por 2 a 0. Derrota tres derrota, el Celta diba empobináu al pozu de la Segunda División. Superáu pola situación, y ensin un escaparate de la Champions, Antic arrenunció. El club, la desesperación y la responsabilidá tien de recayer sobre dos homes na casa, Ramón Carneru y Rafa Sáez. Esti tándem llogró bien bones resultancies, pero, con too y con eso, nun yeren abondos pa evitar un descensu inesperáu. Les últimes resultancies fueron utilizaos p'amosar el progresu d'un canteranu prometedor, Borja Oubiña.

Curtiu regresu (2004-2007) editar

Dempués del descensu, munchu xugadores que fueron protagonistes en proyeutos anteriores causaron perdes nel club. Nes manes de Fernando Vázquez y un equipu anováu, con xugadores esperimentaos y canteranos, el Celta disponer a tratar de volver a la máxima categoría lo antes posible. A pesar de les fluctuaciones iniciales, l'equipu tomó'l pulsu de la categoría y dempués d'una bona segunda vuelta llogró un aumentu esencial de suspense incluyíu debíu al polémicu casu Toni Moral, que causó la perda de puntos del Celta por alliniación indebida.

 
El porteru José Manuel Pinto, llogró'l Troféu Zamora defendiendo la portería del Celta na temporada 2005-06.

Al so regresu a la Primer División, el Celta tuvo que faer un cuadru de xugadores con un presupuestu bien baxu, nel que destacaba un mozu judador vencíu pol Valencia, David Silva. Sicasí, l'equipu dio la talla y dende los primeros díes ocupaba'l visu de la clasificación, polo que llogró una permanencia matemática y faciendo l'inesperáu regresu a Europa ocupando'l sestu llugar nel final del campeonatu llográu. L'ésitu ye entá mayor si tenemos en cuenta la dómina del cambéu, el Celta ganó n'árees como Santiago Bernabéu, Riazor, Vicente Calderón y el Benito Villamarín. Na siguiente temporada caltuvo'l bloque, como s'indicaba na anterior campaña de Vázquez. L'equipu amosó una gran irregularidá tantu nel xuegu como nes resultancies. El brillosu empiezu de temporada lloñe de Balaídos quedó alloñáu nel so estadiu con una victoria na etapa de Fernando Vázquez en tola temporada, lo que llevó a la destitución del entrenador gallegu y la contratación del ex-xugador del FC Barcelona, miembru del Dream Team y Balón d'Oru, Hristo Stoichkov. El búlgaru, que namái tenía esperiencia como entrenador de la seleición de fútbol de Bulgaria, debutó con una victoria y los aficionaos celestes quedaron ilusionaos pola llucha de la salvación. Sicasí, l'equipu aprovechó les oportunidaes que-y valieron pa llograr la permanencia, como'l partíu contra un rival direutu pola salvación, la Real Sociedad. A pesar de que caltienen la esperanza d'evitar el descensu hasta l'últimu día, calteniendo la capacidá matemática, pero ensin depender de sigo mesmu, ye finalmente completáu. El Celta ganó 2-1 al Getafe ante un estadiu casi llenu, pero nun se-y dio abondu la salvación polos trunfos del Athletic Club y el Betis, que llogró caltener la categoría.

Nuevu ciclu en Segunda División editar

Na temporada 2007/08 na Segunda División, el Celta desfacer de bastantes xugadores del anterior proyeutu. Gustavo López nun quixo anovar por que'l Celta ufiertába-y un sueldu bien baxu. Nel banquín siguiría Hristo Stoichkov y ficharíase a un segundu entrenador con esperiencia, Antonio López Guerrero. Hubo cambeos na direición deportiva, despidir a Félix Carneru y ocuparía el so llugar Ramón Martínez, l'antiguu direutor deportivu del Real Madrid.

 
Once inicial nel Troféu Luis Otero del añu 2010 ante'l Pontevedra CF.

Con toles males resultancies al empiezu de la temporada, el 31 d'avientu de 2007, Hristo Stoichkov foi destituyíu del so cargu, nel so llugar vieno Juan Ramón López Caro que tampoco llogró grandes resultancies polo que foi despidíu a tan solo unes poques xornaes por qu'acabara la temporada, ocupando provisionalmente Antonio López Guerrero, el segundu entrenador, que tampoco pudo parar les males resultancies, polo que foi destituyíu, quedando'l Celta en cantu del descensu.

Les últimes xornaes de la competición tuvieron al cargu d'Alejandro Menéndez, entrenador del equipu filial, con un únicu oxetivu: Consiguir la salvación matemática, faciendo que nel final de la temporada acabara en decimosesta posición, a dos puntos del descensu. Onde destacó la última xornada, onde se midíen en Balaídos col Deportivo Alavés. Onde cayó derrotáu, ufiertando una mala imaxe del club célticu, costar la categoría al tamién gallegu Racing Club de Ferrol. Onde'l presidente del club baxáu Isidro Silveira llegó a dicir un añu dempués, que'l Celta dexárase perder.

La mala temporada del 2007/08, provocó una reestruturación del cuadru de xugadores, como la vuelta de Borja Oubiña, dempués de tar nel Birmingham City o como la promoción del gallegu Iago Aspas, qu'anotó dos goles frente al Alavés.

Na temporada 2008/09, el Celta fadría una bien bona primer vuelta tando nel grupu d'aspirantes al ascensu magar perder los trés primeros alcuentros. La segunda vuelta foi verdaderamente, una terrible cuesta abaxo pal equipu, pasando de tar a un puntu de los puestos d'ascensu a tar delles xornaes en puestos de descensu y salvándose nes últimes xornaes de lliga. El mal tramu lligueru costó-y el puestu a Pepe Murcia, ocupando'l so llugar Eusebio Sacristán, xugador del Celta ente 1995 y 1997. Na penúltima xornada y gracies a dos tantos del canteranu Iago Aspas, l'equipu consiguía la permanencia y salvábase de la desapaición por problemes económicos. Nesa temporada tamién salió a la lluz la delda del club, qu'aproximao xubía a 69 millones d'euros.[10] Gracies a la permanencia pudo completase la llei concursal. Colo que se consiguió amenorgar la delda menos de la metá, a 30 millones d'euros.

Pa preparar la temporada 2009/10, el Celta apuesta pola cantera. Iago Aspas, Toni, Hugo Mallo y Andrés Túñez empezaríen a tener un gran protagonismu nel primer equipu. Con Eusebio nel banquín, el club perdería nel primer partíu de la temporada contra'l Numancia de Soria, empatando los dos próximos partíos y perdiendo otros dos, contra'l Córdoba y l'Hércules. Esti mal entamu lastraría tola temporada, calteniéndose tola primer vuelta nos puestos más baxos de la clasificación pero con tol Celta consiguió remontar puestos y acabando en docena posición.

El regresu editar

En rematando la non bien esitosa pasada campaña, anúnciase la contratación pa la temporada 2010/11 un nuevu entrenador pal club, el catalán Paco Herrera, procedente del Villarreal B. Llegaron munches cares nueves al equipu, como ye'l casu de De Lucas, David Rodríguez Sánchez, Joan Tomás o Ander Murillo. Al pie de estos xugadores siguiríen a ganar protagonismu más xugadores de la cantera como Yoel o Dani Abalo. La temporada del Celta sería escepcional, salvo los trés primeres xornaes que taba ente los seis primeros. Pero un baxón nes últimes xornaes quitaría al equipu de los puestos del ascensu direutu, teniendo que lluchar na ronda de los play-offs.

 
El canteranu Hugo Mallo mientres un partíu nel añu 2011.

Na primer ronda'l rival sería'l Granada, xubíu la campaña pasada a la categoría de plata, entrenáu pol lucense Fabri González. El partíu d'ida sería xugáu en Balaídos ante 20 341 siareros. El Celta xugaría un bon partíu, ganando por 1-0 gracies al gol de Michu nel minutu 77. Pero'l partíu de vuelta nun sería tan plácidu. El tiempu trescurríu ente los dos alcuentros nun tuvo llibre de dellos discutinios como'l choque ente Iago Aspas y el porteru de la Granada Roberto. Entá que'l Celta lluchó pola victoria, un solitariu gol d'Orellana llevaría al Celta a la tanda de penaltis onde cayó l'equipu vigués por 5 goles a 4.

 
Pancarta nel partíu del ascensu ante'l Córdoba: "Agora! O derradeiro pasu".

Na temporada 2011/12, Paco Herrera sigue nel banquín, dando continuidá al proyeutu empecipiáu del añu pasáu. Caltúvose'l bloque del añu pasáu, y llegaron Mario Bermejo, Carlos Bellvís, Natxo Insa, Oier y Fabián Orellana, autor del gol del Granada la temporada anterior. El Celta tardaría n'arrincar, pero a partir de la temporada 24 yá nun baxaría de los trés primeros puestos de la tabla. Esta temporada amás, col descensu del añu anterior del Deportivo, volvería reeditase'l derbi gallegu ente coruñeses y vigueses, lo cual nun se repitía dende 2007. Finalmente un empate a cero goles na última xornada en Balaídos ante'l Córdoba que favorecía a los dos equipos (tanto al Celta p'asegurar el puestu d'ascensu direutu como a la Córdoba pa metese en play-off) polo que dexó al Celta ocupar la segunda posición el la tabla y certificar el so regresu a Primer División.

Nueva etapa en Primer División editar

L'allegría pola torna del Celta a Primer División, fai qu'aumente'l númberu d'abonaos hasta 22 500 a cuatro díes del entamu de la competición. Confirmada la continuación de Paco Herrera nel banquín. Los celestes reforzar pa lluchar por consiguir la permanencia na Primer División de manera cansada. Llegaríen Javi Vares, Samuel Llorca, los arxentinos Gustavo Cabral y Augusto Fernández, el danés Michael Krohn Dehli y el coreanu Park Chu-Young. El gastu total en fichaxes sería de 3,45 millones d'euros. La lliga empezaría colos celestes fuertes en casa pero con males resultancies de visitantes, calteniéndose na zona media baxa de la tabla. Con tou, con un puñáu de males resultancies llevaríen al Celta a los puestos de descensu. Esta situación en perdiendo en Getafe por 3 a 1 llevaría al despidu de Paco Herrera y la contratación del toledanu Abel Resino. Nel mercáu d'iviernu, llegaríen nuevos fichaxes pa reforzar al equipu, l'internacional Vadim Demidov procedente del Eintracht Frankfurt, Danijel Pranjić del Sporting de Lisboa y la torna de Fabián Orellana procedente del Granada, pero esta vegada en propiedá por 1,2 millones d'euros.

 
Iago Aspas, máximu goliador del equipu de la temporada 2012/13.

Finalmente consiguióse la salvación na última xornada del campeonatu, magar tar n'última posición na penúltima xornada ganando al Real Valladolid y darréu na última xornada ganando tamién contra'l RCD Español con un gol de Natxo Insa[11] y al ser favorables los resultaos de los sos rivales, Deportivo de La Coruña, RCD Mallorca y Real Zaragoza qu'acabaron baxando.

Pal entamu de la temporada 2013/14 el club fichó al entrenador asturianu Luis Enrique Martínez, ex-xugador del Real Sporting de Xixón, Real Madrid y del Futbol Club Barcelona. Nel capítulu de baxes y altes, Iago Aspas foi vendíu al Liverpool Football Club por 9 millones d'euros pol 90% del so pase. Llegaron xugadores nuevos al equipu como'l brasilanu Charles Dias, Nolito, Rafa Alcántara, conocíu como Rafinha, fíu de Mazinho (ex-xugador del Celta), Andreu Fontàs, Jon Aurtenetxe, o'l regresu de David Rodríguez, Yoel o Jota Peleteiro (anque esti postreru colaría vencíu al SD Eibar). L'equipu ameyoró con al respeutive de la temporada anterior llogrando la novena plaza y llogrando resultaos como'l 0-5 al Málaga CF o'l 2-0 al Real Madrid CF. Como interés, cabo destacar que mientres esa temporada'l Real Club Celta de Vigo convertir nel primer equipu na historia de la primer división d'España en llograr cinco trunfos a casa na mesma comunidá autónoma, al ganar como visitante a los conxuntos andaluces que militaben mientres esa temporada en primer división, que yeren el Granada Club de Fútbol, Málaga Club de Fútbol, Real Betis Balompié, Sevilla Fútbol Club y el Unión Deportiva Almería.[12]

 
Nolito, máximu goliador del Celta mientres la temporada 2014/15 con 13 goles.

Na temporada 2014/15 tres la marcha de Luis Enrique Martínez García al FC Barcelona llega al banquín el téunicu arxentín Eduardo Berizzo, ex-xugador del Celta ente los años 2001 y 2005. Fíchase procedente del Rayo Vallecano al delanteru arxentín Joaquín Larrivey, al mediu centru defensivu Nemanja Radoja procedente del Vojvodina , a la mediapunta chilenu Pablo Hernández y a los canteranos del FC Barcelona B Sergi Gómez y Carles Planes. L'equipu consigue'l meyor arranque de lliga de la so historia. Sicasí, a partir de la xornada 11, tres el 0-0 en casa ante'l Granada CF, l'equipu tien una racha de diez partíos ensin ganar, lo que-y alloñar de los puestos europeos. Esa temporada consígense grandes victories, como'l 0-1 como visitante ante'l FC Barcelona, el 2-0 como llocal ante'l Atlético de Madrid o'l 0-2 como visitante ante'l Deportivo. L'equipu llega a les últimes xornaes con opciones de consiguir la séptima plaza que podría dar accesu a apostar la Europa League, pero una bona racha de resultancies del Athletic fai que finalmente l'equipu termine octavu, en venciendo por 3-2 ante'l RCD Espanyol na última xornada.

La temporada 2015/16 ta marcada pola sesta posición na Lliga y na consecución de les semifinales de la Copa del Rei. Esta temporada carauterizar pola continuidá d'Eduardo Berizzo nel banquín y los fichaxes d'Iago Aspas procedente del Sevilla FC, el danés Daniel Wass procedente del Évian Thonon Gaillard FC francés, l'axente llibre suecu John Guidetti y el serbiu Dexen Drazic procedente del OFK Beograd. Nel capítulu de baxes, abandonen el club Santi Mina, que ficha pol Valencia Club de Fútbol por 10 millones d'euros, Krohn-Dehli, que termina contratu y ficha pol Sevilla Fútbol Club, Charles Dias, trespasáu al Málaga CF, Joaquín Larrivey, taspasado al Baniyas, Álex López, que se cola vencíu al Sheffield Wednesday y Borja Oubiña, que se retira y pasa a formar parte de la organigrama deportivu del club.

Vuelta a la Europa League editar

 
Once inicial del Real Club Celta de Vigo antes del partíu de vuelta de los dieciseisavos de final de la Europa League 2016-17 apostáu contra'l Shakhtar Donetsk n'Ucraína.

La temporada 2016/17 significa'l regresu a una competición europea 10 años dempués: la Europa League, enantes conocida como la Copa de la UEFA. Clasificáu direutamente en rematando sestu na temporada anterior, el Real Club Celta de Vigo quedó encuadráu na fase de grupos xunto al Ajax d'Ámsterdam, el Panathinaikos FC, y el Standard de Liège. Nel so regresu a Europa, el Celta empata 1-1 como visitante ante'l Standard de Liège. Miguel Torrecilla dexa de ser direutor deportivu del club vigués tres siete temporaes, ocupando'l so cargu Felipe Miñambres, procedente del Rayo Vallecano. Eduardo Berizzo sigue al frente del equipu, cola llegada de los fichaxes del danés Pione Sisto procedente del FC Midtjylland, del arxentín Facundo Roncaglia procedente del ACF Fiorentina, y de los españoles José Naranjo procedente del Gimnàstic de Tarragona, y Álvaro Lemos procedente del Lugo. Amás vuelve al club tres cesión David Costas procedente del RCD Mallorca. La incorporación más importante ye la cesión de Giuseppe Rossi procedente del ACF Fiorentina. Nel capítulu de baxes, abandona'l club Nolito, que ficha pol Manchester City por 18 millones d'euros. Álex López y Dexen Dražić cólense vencíos al Real Valladolid Club de Fútbol, ente que Lévy Madinda cólase vencíu al Gimnàstic de Tarragona. El presidente Carlos Mouriño anuncia que'l presupuestu del club ye de 55 millones d'euros, con deuda cero, y que medita abandonar la presidencia del Celta.

 
Eduardo Berizzo dirixó al club hasta les semifinales de la Europa League 2016-17, onde cayó por un solu gol ante'l Manchester United, futuru campeón del tornéu.

Tres unes resultancies irregulares na fase de grupos de la Europa League, el Celta consigue clasificase pa dieciseisavos de final tres l'empate ente l'Ajax d'Ámsterdam y el Standard de Liège (1-1) resultancia del que dependía l'equipu gallegu.

Nel partíu d'ida de clasificación pa la siguiente fase cai derrotáu nel so campu contra'l Shakhtar Donetsk,[13] pero na vuelta remonta la resultancia con un 0-2 favorable'l cual da-y la clasificación a octavos de final.[14]

N'octavos de final l'equipu gallegu enfrentar al fc krasnodar, onde tantu nel partíu d'ida como nel de vuelta sale vencedor l'equipu español nun global de 4-1.

En cuartos de final enfrentar al Genk, la eliminatoria más difícil hasta'l momentu, el partíu d'ida xugar en balaidos y el Celta sale vencedor por 3-2, onde un error de Jonny casi-y cuesta la eliminatoria al equipu d'Eduardo Berizzo, el partíu de vuelta acaba n'empate y da-y automáticamente la clasificación a semifinales.[15]

El partíu de semifinales convertir n'unu de los más importantes de la historia d'esti equipu, al ser la so primer semifinal europea y ante un históricu como'l Manchester United. Na ida apostada en Balaídos, l'equipu inglés llévase un 0-1, con gol de Rashford de falta direuta. Na vuelta apostada en Old Trafford, el celtismu protagonizó'l mayor desplazamientu de la so historia n'Europa, cola presencia de 2.600 aficionaos nes graes.[16] El Celta finalmente quedó a un gol del pase a la final d'Estocolmu n'empatando a unu.[17]

Símbolos editar

Escudu editar

L'escudu actual componer d'un emblema azul celeste con dos lletres "C" blanques (Club Celta), asitiáu so la corona real y sobre la cruz de Santiago.

Evolución del escudu

L'escudu del Celta caltuvo nun principiu un diseñu similar a los emblemes de los dos equipos fundadores, el Vigo Sporting y el Real Fortuna. L'escudu del Vigo Sporting consistía nun círculu qu'arrodiaba la bandera de la ciudá de Vigo, coles lletres VSC n'azul y cola corona real. L'escudu de la Fortuna de Vigo yera tamién de forma circular y con una corona real, siendo les sos colores nun principiu blanques, darréu negres, y finalmente naranxes.

 
En 1928 l'escudu del Real Club Celta de Vigo incorporó la Cruz de Santiago.

L'escudu orixinal del Celta taba formáu por dos lletres C blanques de Club Celta,[18] inscrites dientro d'un escudu francés medieval, y cola corona heredada de los sos predecesores. Mientres el so primer añu'l color del blasón yera coloráu, al igual que'l color de la camiseta, pasando a ser en 1924 de color azul marín. En 1928 l'escudu pasaría a portar la so carauterística Cruz de Santiago colorada arrodiando'l blasón, camudando'l color del interior al actual azul celeste. Estos dos elementos, la cruz y el color celeste, son dos de los principales símbolos gallegos.[19]

Sobresal-y del escudu la Cruz de Santiago dióse-y por ser el mayor campeón de Galicia, proclamáu campeón absolutu de Galicia, siendo'l que más títulos tien Real Club Celta de Vigo sumando los títulos de los sos antecesores Real Club Fortuna de Vigo y Real Vigo Sporting con 23 títulos y 12 subcampeonatos, que foi añedida en 1928 siendo Real Club Celta de Vigo y Racing de Ferrol los únicos equipos Gallegos cola cruz fora del escudu, al Racing de Ferrol añedióse-y al so escudu en 1929 por ser el postrer campeón del campeonatu de Galicia.

Mientres la dómina de la Segunda República (1931-1936) la corona real sume del escudu, recuperándola en 1957. Anque, hasta práuticamente la década de 1980 yera abondo habitual atopar l'escudu ensin ella en munches publicaciones o cualquier imaxe que representara al club. Hai de solliñar qu'en delles ocasiones nun yera raru ver al Celta tan solo portando como escudu na camiseta la Cruz de Santiago, distintivu amás de los equipos que consiguíen ser campeón de Galicia, cosa habitual nel club vigués y nos sos antecesores.

Heráldica del escudu

En campu d'azur, doble orla de plata abierto a la siniestra que son les iniciales del Club Celta. Al escudu, lleva encolada la Cruz de Santiago de gules. Al timbre, corona real cerrada d'oru y pedrería, con ocho florones, visibles cinco.

Himnu editar

L'orixe del himnu del Real Club Celta de Vigo na actualidá nun ta del tou confirmáu por cuenta de la falta de documentos y testimonios. Anque si ta demostráu que nos años posteriores a la fundación del club en 1923, esistieron diverses composiciones non oficiales cantaes pola afición mientres los partíos del equipu. Na actualidá esisten dos teoríes sobre la composición del himnu, una ye'l testimoniu del llocutor de Radio Vigo, Antonio Mínguez, que afirmó que l'himnu tal como lu conocemos anguaño tien los sos oríxenes nel añu 1960 o 1961, según el testimoniu d'Antonio Mínguez la primer grabación del himnu tien llugar nel Suevia, Salón de Té-Chigre Americanu, allugáu na cai Policarpo Sanz de Vigo, y según nárrase la grabación empezó a sonar nel estadiu de Balaídos en dellos partíos de gran importancia apostaos pol club mientres esa década, como por casu un partíu de promoción d'ascensu a primer división apostáu'l 9 de mayu de 1966 contra'l Sabadell, fechu confirmáu pol xerente del club d'aquella dómina, Angelines Santos Pérez. La otra autoría del himnu oficial atribúyese-y al compositor Gonzalo Monesteriu (autor del himnu de la Unión Deportiva Las Palmas) nel añu 1970.[20]

Lo que sí ye un fechu demostráu, ye que l'actual himnu empezó a sonar na megafonía del estadiu de Balaídos de manera cada vez más habitual antes del entamu de cada partíu a partir del añu 1980, como por casu nos siguientes partíos: nel ascensu a segunda división de la temporada 1980-1981, l'ascensu a primer división de la temporada 1981-1982, el partíu homenaxe a Manolo contra la seleición de Polonia en 1982,[21] el partíu decisivu pal ascensu a primer división contra'l Sestao na temporada 1986-1987 o contra'l Club Deportivo Málaga na temporada 1991-1992.

L'himnu finalmente foi usáu de manera oficial pol Real Club Celta de Vigo a partir de la temporada 1994-1995, yá en primer división, sonando oficialmente per primer vegada como himnu oficial del club na megafonía del estadiu nun partíu contra'l Athletic Club apostáu'l 10 de setiembre de 1994.

L'actual versión del himnu ta interpretada en gallegu pol grupu de música tradicional gallega A Roda. Otres temes musicales non oficiales interpretaos de manera habitual per parte de l'afición del Celta son A Foliada do Celta tamién interpretada por A Roda, A Rianxeira[22] cantar popular de Galicia, Miudiño tamién cantar popular gallega, la tema 1923 interpretáu pol grupu de rock vigués Keltoi!, o'l cantar La mio gran nueche del cantante Raphael.[23]

Uniforme editar

La idea d'usar l'azul celeste na camiseta del club foi del direutivu Juan Baliño Ledo (unu de los fundadores del club), a pesar d'esta idea'l Celta empezó xugando los sos primeros partíos vistiendo camiseta colorada, pantalón negru y medies azules y blanques. A pesar d'ello, sí que s'alcordó que l'equipu B del Celta si que llevaría los colores propuestos por Baliño Ledo, con pantalón negru, pasando en poco tiempu a ser tamién el color principal del primer equipu.[24]

En marzu de 1924, nun partíu de cuartos de final de la copa del rei qu'enfrentaba a los celestes contra'l Athletic Club nel Campu de Coya, na portada del Faro de Vigo el Celta visti una camiseta a rayes verticales, anque al ser la fotografía en blancu y negru nun s'estremen los colores. Con tou nun se volvió atopar nenguna otra fotografía con esta camiseta que nun yera nin la colorada nin la celeste. Anguaño los colores del uniforme del Celta son invariablemente la camiseta celeste y pantalón blancu representando la bandera gallega. Les camisetes suplentes, nun tienen nengún diseñu fixu definíu, nos últimos años fueron de color coloráu, naranxa, negru o verde.

  • Uniforme titular: Camiseta azul celeste, pantalón blancu y medies rayaes azul celeste y blancu.
  • Uniforme alternativu: Camiseta azul cobaltu con detalles mariellos, pantalón azul cobaltu con detalles mariellos y medies azules y marielles.

Provisores y patrocinadores editar

Provisores y patrocinadores
1980-1982 Meyba Nengún
1982–1986  
1986–2010    
2010–2012  
2012–2016  
2016– Estrella Galicia
Meyba-Adidas

El primer provisor téunicu del RC Celta, foi la firma barcelonesa Meyba en 1980. Na temporada 1982/83, Adidas pasa a ser el provisor. El cambéu coincide cola celebración n'España del Mundial 1982, que supunxo la gran espansión nel país de la sponsorización deportiva de los clubes y de la seleición nacional, siendo la marca de los trés franxes la predominante na mayoría de les equipaciones.[25]

Citroën-Umbro Na temporada [[Primer

División d'España 1986/87|1986/87]], la firma inglesa Umbro, d'ampliu enraigono nel fútbol gallego y presente na provincia al traviés d'una filial de fabricación y distribución, convertir nel provisor téunicu oficial del club, enllargándose la so vinculación hasta 2010. La temporada previa 1985/86,[26] empezó la vinculación del primer patrocinador principal de les equipaciones del club, la marca automovilística francesa Citroën, que tien na Fábrica PSA de Vigo, la factoría más importante del Grupu PSA fuera de Francia.

El doble rombu d'umbro y el doble chevrón de Citroën, llucieron xuntos na camiseta celtiña mientres 24 temporaes (1986–2010), suponiendo un casu únicu nel mundu del fútbol, tocantes a la permanencia d'un mesmu provisor deportivu y patrocinador.[27]

Citroën-Adidas

Dende la temporada 2013/14, la firma alemana Adidas retornó como provisor téunicu oficial del club, axuntándose de nuevu'l provisor y patrocinador (Citroën), de la primera sponsorización de 1985. L'alcuerdu suscritu ente dambes partes foi por cuatro temporaes hasta 2017[28][29] y vien precedíu pol trieniu 2010-13, nel que la firma china Li Ning, foi'l provisor deportivu.[30]

Estrella Galicia-Adidas

Tres 31 años de patrociniu de Citroën,[31] el club vigués remató la so vinculación cola marca automovilística. Dende la temporada 2016/17, el so patrocinador principal ye Estrella Galicia, empresa cervecera gallega qu'al traviés de la marca «Estrella Galicia 0,0», patrocina de la mesma al RC Deportivo y CD Lugo.[32]

Instalaciones editar

Estadiu editar

El Celta xuega los sos partíos como llocal nel Estadiu Municipal de Balaídos,[33] asitiáu na avenida del mesmu nome a unos trés quilómetros del centru históricu de la ciudá. Tien capacidá pa 29 000 espectadores y les dimensiones del campu son de 105 x 69 metros. Les graes del estadiu son Tribuna Alta, Tribuna Baxa, Gol, Marcador, Fondu, Ríu Altu y Ríu So.

L'estadiu foi inauguráu'l 30 d'avientu de 1928 con un partíu ente'l Celta y la Real Unión, partíu nel que vencieron los celestes por 7 a 0. Foi diseñáu por arquiteutu Jenaro de la Fuente debíu al aumentu del númberu de socios colos que cuntaba o club naquella dómina. Con tou, el proyeutu inicial tuvo que ser modificáu pola dificultá de consiguir el creitu necesariu pa la so construcción. Con tou, a la fin l'estadiu pudo ser finalmente termináu, cuntando nel momentu final de la so construcción con capacidá pa 22 000 espectadores, toos sentaos y con llocalidaes numberaes.[34]

Mientres los años 1930 y 1940 asocederíense les reformes, pasando ser en xunetu de 1945 l'estadiu propiedá del club. En 1969 realízase una reforma llétrica, en decidiéndolo l'alcalde de la ciudá, Rafael Portanet, que l'estadiu tendría de cuntar con una bona instalación lluminosa pa poder xugar partíos n'horariu nocherniegu. Dos años antes, en 1967, realizáronse una serie d'obres pa reformar en fondura, una por una, toles graes. Les nueves instalaciones seríen inauguraes l'alcalde Antonio Ramilo el 27 de marzu de 1971. La siguiente gran reforma empezó'l 5 d'avientu de 1980, con motivu del Mundial de 1982. Nesta reforma baltóse la bancada de Ríu, que foi sustituyida por una más moderna y con mayor capacidá. D'aquelles l'estadiu tenía capacidá pa 38 000 espectadores, pasando a los 31 00 la década de 1990 por cuenta de la normativa de tener toles graes con asientos.

Tamién se fixeron obres nel campu en 2004 por cuenta de la participación del Celta na Lliga de Campeones, y afaciendo l'estadiu a la normativa de la UEFA. A empiezos de la temporada 2012-13 acometióse una reforma pa llavar la cara del vetusto estadiu, tapando'l foso qu'arredolaba'l terrén de xuegu y esaniciando dalgunes de les primeres files de la bancada pa esaniciar les torgues ente l'aficionáu y el terrén de xuegu, emulando asina los campos de xuegu ingleses.[35]

Na actualidá l'estadiu atopar nuna fase de reforma integral de toles sos graes gracies al conveniu robláu ente'l Celta, el conceyu de Vigo y la diputación de Pontevedra, la obra foi axudicada al arquiteutu vigués Pedro de la Ponte.[36]

Anguaño'l presidente, Carlos Mouriño, atopar con una disputa col alcalde de Vigo, Abel Caballero polo que sería lo más conveniente pal equipu, por que si atopar con más negatives del alcalde según Mouriño, este pensaría en construyir una ciudá deportiva fuera de territorios vigueses, en Mos, Porriño, Baiona o Nigrán.[37]

Otres instalaciones editar

 
Estadiu municipal de Barreiro na parroquia de Lavadores.

Aparte del Estadiu de Balaídos el Celta dispón d'otres instalaciones deportives. N'el mesmu estadiu, aparte del terrén de xuegu,[38] tamién ta forníu con un complexu polideportivu so les graes de Ríu Altu y Ríu So, con dos pistes polideportivas, una recta d'atletismu, seis pistes de squash y una sala de halterofilia. Nel estadiu tamién s'atopen la oficina d'abonaos, el muséu y una tienda oficial del club.

Otres instalaciones del club son les del Complexu Deportivo de la Madroa en Candeán,[39] llugar d'entrenamientu del primer equipu y del restu de categoríes inferiores, que tamién apuesten neses instalaciones los sos partíos. El club cunta amás con otru estadiu tamién propiedá del conceyu, l'estadiu municipal de Barreiro, asitiáu na parroquia de Lavadores. Onde xueguen los sos partíos como llocal el Real Club Celta de Vigo B y el Gran Peña. Esti terrén de xuegu, inauguráu en 1988, cuenta con capacidá pa 4 500 espectadores y unes dimensiones averaes de 101 x 66 metros.

See institucional editar

Na actualidá la sede del club atópase en callar Conde de Gondomar, anque se preve un próximu treslláu a un edificiu propiedá del club asitiáu na céntrica calle Príncipe de la ciudá de Vigo, nel inmueble amás de les oficines centrales del Celta, tamién s'atoparen instalaes una clínica deportiva, la sede institucional de la Fundación Real Club Celta de Vigo, una tienda de la marca adidas, un café temático, una residencia pa canteranos y un restorán d'una estrella Michelín.[40][41]

Organigrama deportivu editar

Xugadores editar

Nᵘ Nac. Posición Xugador Edá Procedencia Porteros
  POR Sergio Álvarez   2ᵘ 37 años   R.C. Celta de Vigo "B"
  POR Rubén Blanco 28 años   R.C. Celta de Vigo "B"
Defenses
  DEF Hugo Mallo   32 años   R.C. Celta de Vigo "B"
  DEF Andreu Fontàs 34 años   F.C. Barcelona
  DEF Jonny Castro 30 años   R.C. Celta de Vigo "B"
  DEF Róbert Mazáň 30 años   MŠK Žilina
  DEF Sergi Gómez 31 años   F.C. Barcelona "B"
  DEF Gustavo Cabral   38 años   Levante U.D
  DEF Facundo Roncaglia 37 años   A.C.F. Fiorentina
Mediocampistes


  MED Nemanja Radoja 31 años   F.K. Vojvodina
  MED Pedro Pablo Hernández 37 años   O'Higgins
  MED Stanislav Lobotka 29 años   FC Nordsjælland
  MED Jozabed Sánchez 33 años   Fulham F.C.


  MED Daniel Wass 34 años   Évian
  MED Brais Méndez 27 años   R.C. Celta de Vigo "B"
Delanteros


  DEL Maxi Gómez 27 años  Defensor Sporting
  DEL Lucas Llexé 28 años   Torino F.C.
  DEL Iago Aspas   4ᵘ 36 años   Sevilla F.C.
  DEL Pione Sisto 29 años   F.C. Midtjylland
  DEL Emre Mor 26 años   Borussia Dortmund
  • Los xugadores con dosales cimeros al 25 son, a tolos efeutos, xugadores del Celta de Vigo B, y como tales van poder compaxinar partíos col primer y el segundu equipu. Como esixen les normes de la LFP, los xugadores de la primer plantía tendrán de llevar los dosales del 1 al 25, siendo del 26 d'equí p'arriba xugadores del equipu filial.
  • Los equipos españoles tán llindaos a tener na plantía un máximu de trés xugadores ensin pasaporte de la Xunión Europea. La llista inclúi namái la principal nacionalidá de cada xugador. Dalgunos de los xugadores non europeos tienen doble nacionalidá de dalgún país de la XE:

Entrenadores editar

El Real Club Celta de Vigo tuvo un total de 81 entrenadores de fútbol a lo llargo del so historia, el primer entrenador que tuvo'l club foi l'inglés Francis Cuggy, quien tuvo al frente del equipu dende 1923 hasta 1926.

La mayoría d'entrenadores que tuvo'l Real Club Celta de Vigo fueron españoles. De los 81 entrenadores del club, 67 fueron españoles y 14 estranxeros. En dellos casos, los entrenadores españoles fueron ex-xugadores del club qu'aportaron al cargu tres el cese del entrenador titular, como fueron los casos de Pepe Villar, Félix Carneru o Ramón Carneru.

Les nacionalidaes principales de los entrenadores non españoles fueron l'arxentina (6 téunicos) y inglesa (2). El club tamién tuvo un entrenador escocés, un húngaru, un francés, un yugoslavu, un serbiu y un búlgaru. Ente que la procedencia de la mayoría d'entrenadores españoles qu'entrenaron nel club foi gallega (17) y vasca (9).

Entrenador -'   Francis Cuggy 19231926
  Andrés Balsa 19261927
  W. H. Cowan 19271928
  Ramón Encinas 19281931
  José Planes 19311932
  José María Peña 19321935
  Ricardo Comesaña 19351936
  Ricardo Comesaña 19391940
  Joaquín Cárdenas 19401941
  Baltasar Albéniz 19411944
  Károly Plattkó 19441946
  Armando Márquez Ligori 1946
  Ricardo Zamora 19461949
  Luis Pasarín 19491951
  Roberto Ozores 19511952
  Odilio Bravo 19521953
  Armando Márquez Ligori 1953
  José Iraragorri 1953
  Ricardo Zamora 19531955
  Luis Urquiri 19551956
    Alejandro Scopelli 19561957
  Luis Pasarín 19571959
  Luis Miró 1959
  Enrique Lúpiz 1959
  Baltasar Albéniz 1959
  Santiago Sanz Flaire 1959-1960
  Ricardo Zamora 1960
  Santiago Sanz Flaire 1960-1961
  Louis Hon 1961
  Juan Rodríguez Aretio 1961-1962
  Ignacio Eizaguirre 1962-1963
  José Iglesias Fernández (Joseíto) 1963-1965
  Rafael Parexa 1965-1966
  César Rodríguez Álvarez 1966-1967
  Pepe Villar 1967
  Ignacio Eizaguirre 1967-1969
  Roque Olsen 1969-1970
  Juan Arza 1970-1972
  Pedro Dellacha 1972-1973
  Juan Rodríguez Aretio 1973
  Juan Arza 1973-1974
  Mariano Moreno 1974-1975
  Pepe Villar 1975
  Carmelo Cedrún 1975-1977
  Toni Cuervo 1977
  Pepe Villar 1977
  José María Maguregui 1977-1978
  Laureano Ruiz 1978-1979
  Pedro González Carneru (Pedrito) 1979
  Carmelo Cedrún 1979-1980
  Juan Arza 1980
  Milorad Pavic 1980-1983
  Luis Cid Carriega 1983
  Félix Carneru 1984-1985
  José Luis García Traid 1985-1986
  Pepe Villar 1986
  Colin Addison 1986-1987
  José María Maguregui 1987-1988
  Pepe Villar 1988
  José Manuel Díaz Novoa 1988-1990
  José María Maguregui 1990-1991
  Txetxu Rojo 1991-1994
  Carlos Aimar 1994-1995
  Fernando Castro Santos 1995-1997
  Javier Irureta 1997-1998
  Víctor Fernández 1998-2002
  Miguel Ángel Lotina 2002-2004
  Radomir Antić 2004
  Ramón Carneru 2004
  Fernando Vázquez 2004-2007
  Hristo Stoichkov 2007
  Juan Ramón López Caro 2007-2008
  Antonio López 2008
  Alejandro Menéndez 2008
  Pepe Murcia 2008-2009
  Eusebio Sacristán 2009-2010
  Paco Herrera 2010-2013
  Abel Resino 2013
  Luis Enrique 2013-2014
  Eduardo Berizzo 2014-2017
  Juan Carlos Unzué 2017-

Presidentes editar

El Celta tuvo 35 presidentes a lo llargo de los sos más de 90 años d'historia. L'actual ye Carlos Mouriño Atanes, qu'aportó al cargu tres la dimisión de Horacio Gómez Araújo en mayu del añu 2006.[42]

Periodu !width="250"|Presidentes[43]
1923-1925 Manuel Bárcena Andrés
1925-1927 Manuel Núñez García
1928-1929 Manuel Prieto González
1929-1932 Alfredo Escobar Huertas
1932-1933 Luis de Vicente Sasiain
1933-1934 Indalecio Vázquez
1934-1935 Cesáreo González
1935-1936 Rodrigo de la Rasilla
1939-1940 Pedro Braña Merín
1940-1941 Manuel Núñez García
1941-1942 Fernando de Miguel
1942-1948 Luis Iglesias Fernández
1948-1950 Avelino Ponte Caride
1950-1952 Faustino Álvarez Álvarez
1952-1956 Manuel Prieto Pérez
1956-1958 Antonio Herrero Montero
1958-1959 Antonio Alfageme
1959-1961 Celso Lorenzo Vila
1961-1963 Carlos Barreres Barret
1963-1964 Antonio Crusat Pardiñas
1964-1965 Manuel Rodríguez Gómez
1965-1968 Daniel Alonso González
1968-1969 Ramón de Castro
1969-1973 Rodrigo Alonso Fariña
1973-1976 Antonio Vázquez Gómez
1977-1979 Jaime Arbones Alonso
1979-1980 Rodrigo Arbones Alonso
1980 Elías Posada
1980-1983 Elías Alonso Riego
1983-1990 José Luis Rivadulla García
1990-1991 José Luis Alejo Álvarez
1991 Eloy de Francisco
1991-1995 Jose Ignacio Núñez Gallego
1995-2006 Horacio Gómez Araújo
2006- Carlos Mouriño Atanes

Palmarés editar

  Competición internacional Títulos Subcampeonatos
Copa Intertoto de la UEFA (1|0)   2000
  Competición nacional Títulos Subcampeonatos
Copa d'España (0|4) 1907/08*, 1947/48, 1993/94, 2000/01
Segunda División (3|7) 1935/36, 1981/82, 1991/92 1959/60,[44] 1960/61,[45] 1965/66,[46] 1968/69, 1975/76, 2004/05, 2011/12
Segunda División B (1|0) 1980/81
Tercer División (1|0) 1930/31
  Competición rexonal Títulos Subcampeonatos
Campeonatu de Galicia (22|13) (1905/06, 1906/07, 1907/08, 1908/09, 1909/10, 1910/11, 1911/12, 1913/14, 1914/15, 1916/17, 1917/18, 1918/19, 1919/20, 1920/21, 1921/22, 1922/23)*, 1923/24, 1924/25, 1925/26, 1929/30, 1931/32, 1933/34 (Récor) (1904/05, 1907/08, 1914/15, 1916/17, 1918/19, 1920/21, 1922/23)*, 1926/27, 1927/28, 1928/29, 1930/31, 1936/37, 1937/38 (Récor)
Campeonatu Ástur-Gallego (1|0) 1934/35

(*)Como Real Club Fortuna de Vigo y Real Vigo Sporting

Trayeutoria editar

Resume editar

  • Temporaes en : 52.
  • Temporaes en : 32.
  • Temporaes en 2ªB: 1.
  • Temporaes en : 1.
  • Meyor puestu en Primer División: 4ᵘ (1947/48 y 2002/03).
  • Peor puestu en Primer División: 19ᵘ (1989/90 y 2003/04).

Xeneral editar

Temporada !width="100"|Categoría !width="50"| 


Puestu !width="100"|[[Ficheru:RFEF_-_Copa_del Rei.svg|20px]]
Copa !width="250"|Notes

1923 Fúndase'l Real Club Celta de Vigo el 23 d'agostu de 1923.
1923-24 1/4 Campeón del Campeonatu Rexonal de Galicia.
1924-25 Semifinal Campeón del Campeonatu Rexonal de Galicia.
1925-26 Semifinal Campeón del Campeonatu Rexonal de Galicia.
1926-27 1/4 Subcampeón del Campeonatu Rexonal de Galicia.
1927-28 1/4 Subcampeón del Campeonatu Rexonal de Galicia.
1928-29 2ª División 9ᵘ 1/16   Baxa a Tercer División, Subcampeón del Campeonatu Rexonal de Galicia, inauguración del Estadiu de Balaídos (30 d'avientu de 1928).
1929-30 1/16 Nun participa en Lliga, Campeón del Campeonatu Rexonal de Galicia.
1930-31 3ᵉʳ División 1ᵘ 1/16   Xube a Segunda División como Campeón de Tercer División, Subcampeón del Campeonatu Rexonal de Galicia.
1931-32 2ª División 9ᵘ Semifinal Campeón del Campeonatu Rexonal de Galicia.
1932-33 2ª División 7ᵘ 1/16
1933-34 2ª División 4ᵘ 1/8 Campeón del Campeonatu Rexonal de Galicia.
1934-35 2ª División 3ᵘ 1/8 Esaniciáu na promoción d'ascensu a Primer División, Campeón del Campeonatu Acomuñáu Ástur-Gallego.
1935-36 2ª División 1ᵘ 1/8   Xube a Primer División como Campeón de Segunda División.
1936-39 Nun s'apostaron competiciones a nivel nacional por motivu de la Guerra Civil Española, Subcampeón del Campeonatu Rexonal de Galicia en 1937 y 1938.
1939-40 1ᵉʳ División 10ᵘ 1/8 Apuesta la promoción de permanencia en Primer División y caltién la categoría.
1940-41 1ᵉʳ División 10ᵘ Semifinal
1941-42 1ᵉʳ División 5ᵘ 1/16
1942-43 1ᵉʳ División 5ᵘ 1/8
1943-44 1ᵉʳ División 14ᵘ 1/8   Baxa a Segunda División.
1944-45 2ª División 3ᵘ 1/16   Xube a Primer División na promoción d'ascensu.
1945-46 1ᵉʳ División 10ᵘ 1/8
1946-47 1ᵉʳ División 9ᵘ 1/4
1947-48 1ᵉʳ División 4ᵘ Final Subcampeón de la Copa del Xeneralísimu.
1948-49 1ᵉʳ División 11ᵘ 1/8
1949-50 1ᵉʳ División 7ᵘ 1/8
1950-51 1ᵉʳ División 8ᵘ 1/8
1951-52 1ᵉʳ División 9ᵘ 1/8
1952-53 1ᵉʳ División 13ᵘ N/P Apuesta la promoción de permanencia en Primer División y caltién la categoría.
1953-54 1ᵉʳ División 10ᵘ 1/8
1955-56 1ᵉʳ División 11ᵘ 1/8
1955-56 1ᵉʳ División 10ᵘ 1/8
1956-57 1ᵉʳ División 13ᵘ 1/4
1957-58 1ᵉʳ División 7ᵘ 1/8
1958-59 1ᵉʳ División 16ᵘ 1/8   Baxa a Segunda División.
1959-60 2ª División 2ᵘ 1/32 Segunda División d'España 1959-60#Promoción d'ascensu Esaniciáu na promoción d'ascensu a Primer División.
1960-61 2ª División 2ᵘ 1/16 Segunda División d'España 1960-61#Promoción d'ascensu Esaniciáu na promoción d'ascensu a Primer División.
1961-62 2ª División 6ᵘ 1/16
1962-63 2ª División 6ᵘ 1/32
1963-64 2ª División 9ᵘ 1/8
1964-65 2ª División 5ᵘ 1/16
1965-66 2ª División 2ᵘ 1/16 Segunda División d'España 1965-66#Promoción d'ascensu Esaniciáu na promoción d'ascensu a Primer División.
1966-67 2ª División 3ᵘ 1/32
1967-68 2ª División 3ᵘ Semifinal
1968-69 2ª División 2ᵘ N/P   Xube a Primer División como Subcampeón de Segunda División.
1969-70 1ᵉʳ División 10ᵘ 1/8
1970-71 1ᵉʳ División 6ᵘ 1/8 Clasificar pa la Copa de la UEFA.
1971-72 1ᵉʳ División 10ᵘ 1/4
1972-73 1ᵉʳ División 15ᵘ 1/8
1973-74 1ᵉʳ División 12ᵘ 1/16
1974-75 1ᵉʳ División 17ᵘ 1/8   Baxa a Segunda División.
1975-76 2ª División 2ᵘ 1/8   Xube a Primer División como Subcampeón de Segunda División.
1976-77 1ᵉʳ División 17ᵘ 1/4   Baxa a Segunda División.
1977-78 2ª División 3ᵘ 1/32   Xube a Primer División.
1978-79 1ᵉʳ División 16ᵘ 1/8   Baxa a Segunda División.
1979-80 2ª División 17ᵘ 1/8   Baxa a Segunda División B.
1980-81 2ª División B 1ᵘ 1/32   Xube a Segunda División como Campeón de 2ª División B.
1981-82 2ª División 1ᵘ 1/32   Xube a Primer División como Campeón de Segunda División.
1982-83 1ᵉʳ División 17ᵘ 1/8   Baxa a Segunda División.
1983-84 2ª División 6ᵘ 1ᵉʳ ronda
1984-85 2ª División 3ᵘ 1/32   Xube a Primer División.
1985-86 1ᵉʳ División 18ᵘ 1/4   Baxa a Segunda División.
1986-87 2ª División 4ᵘ 1/32   Xube a Primer División na promoción d'ascensu.
1987-88 1ᵉʳ División 7ᵘ 1/8
1988-89 1ᵉʳ División 8ᵘ 1/4
1989-90 1ᵉʳ División 19ᵘ 1/8   Baxa a Segunda División.
1990-91 2ª División 14ᵘ 1/32
1991-92 2ª División 1ᵘ 1/64   Xube a Primer División como Campeón de Segunda División.
1992-93 1ᵉʳ División 11ᵘ 3ᵉʳ ronda
1993-94 1ᵉʳ División 15ᵘ Final Subcampeón de la Copa del Rei.
1994-95 1ᵉʳ División 13ᵘ 1/32
1995-96 1ᵉʳ División 11ᵘ 1/8
1996-97 1ᵉʳ División 16ᵘ Semifinal
1997-98 1ᵉʳ División 6ᵘ 1/8 Clasificar pa la Copa de la UEFA.
1998-99 1ᵉʳ División 5ᵘ 1/8 Clasificar pa la Copa de la UEFA.
1999-00 1ᵉʳ División 7ᵘ 1/8 Clasificar pa la Copa Intertoto.
2000-01 1ᵉʳ División 6ᵘ Final Campeón de la Copa Intertoto, Club del mes del mundu según la IFFHS#Equipu del mes Meyor equipu del mes del mundu en febreru de 2001 según IFFHS, Clasificar pa la Copa de la UEFA, Subcampeón de la Copa del Rei.
2001-02 1ᵉʳ División 5ᵘ 1/16 Clasificar pa la Copa de la UEFA.
2002-03 1ᵉʳ División 4ᵘ 1/16 Clasificar pa la Lliga de Campeones de la UEFA.
2003-04 1ᵉʳ División 19ᵘ 1/4   Baxa a Segunda División.
2004-05 2ª División 2ᵘ 1/32   Xube a Primer División como Subcampeón de Segunda División.
2005-06 1ᵉʳ División 6ᵘ 1/8 Clasificar pa la Copa de la UEFA.
2006-07 1ᵉʳ División 18ᵘ 1/16   Baxa a Segunda División.
2007-08 2ª División 16ᵘ 1/64
2008-09 2ª División 17ᵘ 1/16
2009-10 2ª División 12ᵘ 1/4
2010-11 2ª División 6ᵘ 1/64 Esaniciáu na promoción d'ascensu a Primer División.
2011-12 2ª División 2ᵘ 1/16   Xube a Primer División como Subcampeón de Segunda División.
2012-13 1ᵉʳ División 17ᵘ 1/8
2013-14 1ᵉʳ División 9ᵘ 1/16
2014-15 1ᵉʳ División 8ᵘ 1/8
2015-16 1ᵉʳ División 6ᵘ Semifinal Clasificar pa la UEFA Europa League
2016-17 1ᵉʳ División 13ᵘ Semifinal Semifinalista de la UEFA Europa League
2017-18 1ᵉʳ División 1/8

Trayeutoria en competiciones UEFA editar

Partíos editar

Historial por países editar

País J G Y !width=21|P GF GC
  Alemaña 5 1 2 2 3 5
  Bélxica 8 3 5 0 12 7
  Croacia 2 1 1 0 1 0
  Dinamarca 2 1 0 1 2 1
  Escocia 4 1 0 3 2 5
  España 2 1 0 1 4 4
  Francia 4 0 2 2 2 4
  Grecia 4 3 1 0 8 2
  Inglaterra 11 5 1 5 14 13
  Italia 5 2 2 1 7 3
  Macedonia del Norte 2 2 0 0 5 1
  Noruega 2 1 1 0 4 1
  Países Baxos 4 1 1 2 7 8
  Portugal 2 1 1 0 8 1
  Chequia 6 3 0 3 13 10
  Rumanía 2 2 0 0 8 0
  Rusia 6 4 2 0 11 6
  Serbia y Montenegru 2 1 0 1 5 4
  Suiza 2 1 0 1 6 3
  Turquía 1 1 0 0 1 0
  Ucraína 4 2 1 1 3 1

Récor européu editar

Tornéu PX PG PE PP GF GC Dif.
Copa de la UEFA / Lliga Europa de la UEFA 64 29 16 19 102 61 +41
Lliga de Campeones de la UEFA 10 3 3 4 12 13 -1
Copa Intertoto de la UEFA 6 5 1 0 12 5 +7
Total 80 37 20 23 126 79 +47

Estadístiques editar

  • Gol númberu 1500 en Primer División: Marcáu por Geli el 3 de xineru de 1996. Tercer gol del Celta nel alcuentru Celta - Betis (0-3).

Xugadores con más partíos editar

 
El rusu Alexander Mostovoi ye'l xugador con más partíos en primer división na historia del Real Club Celta de Vigo.
Primer División
# Nome Partíos
  Alexander Mostovoi 235
  Manuel Rodríguez Alfonso 226
  Juan Fernández 220
  José Villar Fernández 207
  Gustavo López 205
  Fernando Cáceres 198
  Vladimir Gudelj 195
  Vicente Álvarez 194
  Patxi Salinas 193
10°   Santiago Castro Añero 187
11°   Antonio Recío Matamoros 180

Xugadores con más goles editar

Tables actualizaes a 31 de xineru de 2018.[49][50]

Máximos goliadores del Celta (toles competiciones).
# Nome Goles
  Moncho Polo 166
  Manuel Copena Nolete 161
  Hermidita 119
  Rogelio Tapia 119
  Vladimir Gudelj 114
  Iago Aspas 111
  Pichi Lucas 94
  Abel Fernández 92
  Pahiño 90
10°   Francisco Roig 74
11°   Agustín Jarabo 74
12°   Alexander Mostovoi 72
13°   Mauro Rodríguez Cuesta 72
Máximos goliadores de la plantía actual del Celta.
Pos. Nome País Goles
1 Iago Aspas   España 111
2 John Guidetti   Suecia 22
3 Maxi Gómez   Uruguái 12
4 Pione Sisto   Dinamarca 10
5 Daniel Wass   Dinamarca 10
6 Pablo Hernández   Chile 7
7 Gustavo Cabral   Arxentina 6
8 Hugo Mallo   España 5
9 Théo Bongonda   Bélxica 4
10 Andreu Fontàs   España 3
Máximos goliadores en Primer División nel Celta.
Pos. Nome País Goles
1 Hermidita   España 104*
2 Mauro   España 69
3 Vladimir Gudelj   Bosnia y Herzegovina 68
4 Iago Aspas   España 60
5 Pahiño   España 57
7 Alexander Mostovoi   Rusia 55
13 Nolito   España 39
15 Catanha   Brasil 38
21 Baiano   Brasil 28
23 Edú   Brasil 27
24 Valeri Karpin   Estonia 26
  • Hermidita marcó 104 goles en Primer División, más otros 3 goles na llamada entós "Promoción a 1ᵉʳ División" (especie de play-off ente los peores equipos de primer División y los meyores equipos de Segunda División).

Futbolistes internacionales del club editar

Seleición # Xugador/ye
  Arxelia 1 Kamel Ghilas
  Arxentina 9 Augusto Fernández, Diego Placente, Eduardo Berizzo, Fernando Cáceres, Facundo Roncaglia, Gustavo López, Mario Turdó, Pablo Cavallero y Sebastián Méndez
  Brasil 7 Adriano Félix Teixeira, Baltazar, Doriva, Luís Eduardo Schmidt, Mazinho, Rafinha Alcántara y Sylvinho
  Bulgaria 3 Luboslav Penev, Petar Zanev y Vladimir Manchev
  Burkina Fasu 1 Habib Bamogo
  Chile 5 Fabian Orellana, Marcelo Díaz, Mauricio Pinilla, Pablo Contreras y Pablo Hernández
  Xipre 1 Ioannis Okkas
  Corea del Sur 1 Park Chu-Young
  Croacia 3 Danijel Pranjić, Stjepan Andrijašević y Zvonimir Boban
  Dinamarca 3 Daniel Wass, Michael Krohn-Dehli y Pione Sisto
  Ecuador 1 Iván Kaviedes
  Exiptu 1 Mido
  Eslovaquia 2 Róbert Mazáň y Stanislav Lobotka
  España 28 Ángel López, Balbino Clemente, Borja Oubiña, Catanha, David Silva, Diego Costa, Eusebio Sacristán, Gabriel Alonso, Guayre Betancor, Iago Aspas, Ito, Jorge Otero, José Vega, Juanfran, Juan Sánchez, Juan Velasco, Luis Otero, Luis Pasarín, Michel Salgado, Michu, Miguel Muñoz, Nolito, Pahiño, Quique Costas, Ramón Polo, Rodía, Santiago Cañizares y Sebastián Losada
  Francia 3 Claude Makélélé, Florian Maurice y Richard Dutruel
  Gabón 1 Lévy Madinda
  Ghana 1 Quincy Owusu-Abeyie
  Grecia 2 Dimitrios Papadopoulos y Zisis Vryzas
  Guadalupe 1 Claudio Beauvue
  Guinea Ecuatorial 1 Yago Alonso
  Hondures 1 Gilberto Yearwood
  Hungría 1 Zsolt Limperger
  Israel 1 Haim Alico
  Italia 1 Giuseppe Rossi
  Letonia 1 Māris Verpakovskis
  Méxicu 1 Carlos Vela
  Noruega 2 Dan Eggen y Vadim Demidov
  Países Baxos 1 Jordi Cruyff
  Perú 2 José del Solar y Juan José Jayo Legario
  Polonia 1 Roger Guerreiro
  Portugal 2 Jorge Cadete y Nuno Capucho
  Rumanía 1 Gabriel Tamaș
  Rusia 2 Aleksandr Mostovoi y Valery Karpin
  Serbia 3 Nemanja Radoja, Savo Milošević y Saša Ilić
  Sudáfrica 1 Benni McCarthy
  Suecia 1 John Guidetti
  Turquía 1 Emre Mor
  Uruguái 3 Fabián Canobbio, Maxi Gómez y Pablo García
  Venezuela 1 Andrés Túñez
  Yugoslavia 1 Goran Đorović

Fichaxes más caros na historia del club editar

Posición Xugadores Procedencia Euros Añu
1ᵘ     Catanha   Málaga Club de Fútbol 14.000.000[51] 2000
2ᵘ     Emre Mor   Borussia Dortmund 13.000.000[52] 2017
3ᵘ   Benni McCarthy   Ajax d'Ámsterdam 6.000.000[53] 1999
  Juan Velasco   Sevilla Fútbol Club 6.000.000[54] 1999
  Luís Eduardo Schmidt   São Paulo Futebol Clube 6.000.000[55] 2000
    Pione Sisto   FC Midtjylland 6.000.000[56] 2016
7ᵘ   Iago Aspas   Sevilla Fútbol Club 5.300.000[57] 2015
8ᵘ   Claudio Beauvue   Olympique Lyonnais 5.000.000[58] 2016
9ᵘ   Stanislav Lobotka   FC Nordsjælland 5.000.000[59] 2017
10ᵘ     Valeri Karpin   Valencia Club de Fútbol 4.200.000[60] 1998
  Pablo Contreras     AS Monaco 4.200.000[61] 2001

Ventes más cares na historia del club editar

Posición Xugadores Destín Euros Añu
1ᵘ   Nolito   Manchester City 18.000.000[62] 2016
2ᵘ   Claude Makélélé   Real Madrid Club de Fútbol 15.800.000[63] 2000
3ᵘ     Pape Cheikh   Olympique Lyonnais 15.000.000[64] 2017
4ᵘ   Míchel Salgado   Real Madrid Club de Fútbol 12.000.000[65] 1999
5ᵘ   Mario Turdó   Stade Rennais Football Club 10.700.000[66] 2000
6ᵘ   Santi Mina   Valencia Club de Fútbol 10.000.000[67] 2015
7ᵘ   Iago Aspas   Liverpool Football Club 9.000.000[68] 2013
8ᵘ   Ángel López   Villarreal Club de Fútbol 6.000.000[69] 2007
    Nenê     AS Monaco 6.000.000[70] 2007
10ᵘ   Luís Eduardo Schmidt   Real Betis Balompié 5.500.000[71] 2004

Premios y torneos editar

Llogros individuales editar

Troféu Pichichi
Temporada Xugador Goles Notes
Primer División d'España 1947/48   Pahiño 23
Segunda División d'España 1965/66   Abel Fernández 26
Segunda División d'España 1967/68   Abel Fernández 17 Empatáu con Cesáreo Rivera
Segunda División d'España 1967/68   Cesáreo Rivera 17 Empatáu con Abel Fernández
Segunda División d'España 1981/82   Pichi Lucas 27
Segunda División d'España 1986/87   Baltazar 34
Segunda División d'España 1991/92   Vlado Gudelj 26
Troféu Zamora
Temporada Xugador Partíos Goles Permediu Notes
Primer División d'España 1992/93   Santiago Cañizares 36 30 0.83 Empatáu con Francisco Liaño
Primer División d'España 2002/03   Pablo Cavallero 36 27 0.75
Primer División d'España 2005/06   José Manuel Pinto 36 28 0.78
Troféu Zarra
Temporada Xugador Goles Notes
Segunda División d'España 2011/12   Iago Aspas 23
Primer División d'España 2016/17   Iago Aspas 19
Premios Santander
Temporada Xugador Categoría
Primer División d'España 2013/14   Rafa Alcántara Meyor xugador del mes de febreru
Primer División d'España 2014/15   Nolito Meyor xugador del mes de setiembre
Primer División d'España 2015/16   Nolito Meyor xugador del mes de setiembre
Primer División d'España 2016/17   Iago Aspas Meyor xugador del mes d'ochobre
Primer División d'España 2016/17   Eduardo Berizzo Meyor entrenador del mes de xineru
Primer División d'España 2017/18   Iago Aspas Meyor xugador del mes de payares
Premios LFP
Temporada Xugador Categoría
Segunda División d'España 2011/12   Iago Aspas Meyor delanteru
Segunda División d'España 2011/12   Álex López Meyor mediocentro
Primer División d'España 2013/14   Rafa Alcántara Xugador revelación
Premiu Ramón Cobo
Temporada Xugador Categoría
Segunda División d'España 2010/11   Paco Herrera Meyor entrenador
Premiu Don Balón
Temporada Xugador Categoría
Primer División d'España 1997/98   Javier Irureta Meyor entrenador
Premiu Manuel de Castro

Nacíu nel añu 2011, el Premiu Manuel de Castru Handicap, ye un troféu que s'apurre al meyor xugador del Celta de cada añu natural. Ye entamáu poles webs Moiceleste.com y elfutbolesceleste.com, xunto a la peña celtista siareiros.net, cuenta cola collaboración de tolos estamentos necesarios por qu'esista un consensu sobre cual foi'l meyor xugador del añu. Na eleición participen aficionaos, peñes, prensa y los mesmos xugadores. Los nomaos, ente los que pueden votar los eleutores, tán los futbolistes qu'apostaron siquier un terciu de los minutos totales mientres l'añu en cuestión. Una vegada recontaos los votos preséntense los trés finalistes y finalmente anúnciase'l ganador, a quien se-y apurre'l Troféu nos prolegómenos d'un partíu del Celta en Balaídos mientres el mes de xineru. La entrega del premiu efeutuar Manuel de Castro Jr, fíu del históricu precursor de la fundación del club.[72]

Añu natural Xugador % de puntos Partíos Goles Asistencies
2011   Álex López 28,67 32 3 3
2012   Iago Aspas 45,66 40 22 9
2013   Augusto Fernández 34,53 36 6 6
2014   Nolito 29,68 36 16 5
2015   Fabian Orellana 39,82 38 8 5
2016   Iago Aspas 50,61 41 20 6
2017   Iago Aspas 50,92 47 26 5

Torneos amistosos editar

 
Troféu Teresa Herrera, conquistáu pol Celta contra'l Boca Juniors na so edición de 1999.
Competiciones amistoses Títulos Subcampeonatos
  Troféu Ciudad de Vigo 1972, 1973, 1975, 1976, 1980, 1984, 1986, 1988, 1991, 1992, 1993, 1997, 1998, 1999, 2000, 2002, 2005, 2006, 2008, 2009, 2012 (Récor) 1971, 1974, 1978, 1979, 1981, 1982, 1985, 1987, 1989, 1994, 1995, 1996, 2001, 2003, 2004, 2007, 2010, 2011 (Récor)
  Troféu Memorial Quinocho 1995, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 (Récor) 1997, 2010, 2017
  Troféu Luis Otero 1965, 1969, 1970, 1971, 1976, 1982, 1983, 1984, 1985, 1990, 1997, 2007, 2010, 2014 1989, 1994, 1995, 2000
  Troféu Emma Cuervo 1954, 1961, 1968, 1975, 1977, 1979, 1981, 1997, 2010 1953, 1957, 1958, 1965, 1967, 1988, 1989, 2003
  Troféu Concepción Arenal 1957, 1967, 1991, 1998, 2004, 2010 1982
  Troféu Conde de Fontao 1975, 1976, 1984, 1986, 1991 1978
  Troféu Isidro Silveira 2017[73]
  Troféu TIM 2016[74]
  Copa Comunidá Gallega 2016[75]
  Copa Federación Gallega de Fútbol 2014[76]
  Copa Galiza 2008
  Troféu Ciudad de Zamora 2008
  Copa Xunta de Galicia 2007
  Copa Ibérica 2002[77][78]
  Troféu Colombín 2001
  Troféu Teresa Herrera 1999 1967
  Troféu Xacobeo 1999
  Troféu Hispalis 1999[79][80]
  Troféu Güérfanos del mar 1949[81]
  Lliga de les Televisiones Autonómiques 1994
  Troféu Ciudad de La Llinia 1971

Otros premios y reconocencies editar

  • N'agostu del añu 2017, el conceyu del conceyu d'A Guarda, asitiáu na contorna del Baxu Miño, nomó a una de les sos cais como Cai Celta, en reconocencia al club vigués.[82][83]

Afición editar

 
Afición del Real Club Celta de Vigo mientres un partíu de Lliga.

El Real Club Celta de Vigo cunta con aproximao 22 500 abonaos y 14 339 accionistes, dalgunos de los cualos militen en dalguna de les 128 peñes[86][87] de les que dispón el club a lo llargo del mundu. D'estes peñes, más d'ochenta tienen el so orixe en Galicia, ente que'l restu tán espardíes por llugares como Guipúzcoa, Vizcaya, Madrid, Barcelona, Caraques, Buenos Aires, París, Ámsterdam, Londres o Santu Domingu.[88] Los aficionaos del Celta suélense denominar celtistes, celestes, célticos o olívicos. Otru llamátigu que reciben los aficionaos del Celta ye'l de portugueses, principalmente per parte de los siguidores del Deportivo de La Coruña en respuesta al so llamátigu de turcos.[89]

Con tou, el principal grupu d'aficionaos del Celta son los conocíos como Celtarras.[90] Esti grupu, fundáu en 1987, ye d'enclín políticu independentista d'esquierdas, siendo unu de los sos lemas más repitíos Por Galiza, polu Celta. Esti grupu d'aficionaos tien una fuerte rivalidá colos Riazor Blues, peña ultra del Deportivo, amás de con otros grupos como los Ultres Sur del Real Madrid. Anque, caltienen una bona rellación con otros grupos gallegos y los Herri Norte Taldea del Athletic Club. Nos últimos años apaecieron nuevos grupos d'animación ante'l progresivu cayente de Celtarras, tales como Irmandiños o Tropes de Breogán. Na actualidá, los 3 grupos comparten la grada de Gol mientres los alcuentros.

Los aficionaos del Celta festexen les victories del equipu na fonte que forma parte del monumentu Puerta del Atlánticu, que s'atopa asitiáu na Plaza d'América, nes Travieses de Vigo, non bien lloñe del estadiu de Balaídos.[91]

Cantera editar

El Real Club Celta de Vigo B ye l'equipu filial del Real Club Celta. Fundáu en 1989, xuega nel Estadiu Municipal de Barreiro, campu que comparte col Gran Peña.

Históricamente, los clubes filiales que tuvo'l Celta fueron el Berbés, el Gran Peña (dempués Gran Peña Celtista) y el Club Turista (dempués Celta Turista). Sicasí, la Llei nun dexa anguaño a les Sociedaes Anónimes Deportives tener clubes filiales independientes d'elles, polo que mientres la reconversión de los clubes a SADs los daquella filiales integráronse dientro de la estructura de los clubes paternales, pasando'l Celta Turista a denominase Real Club Celta de Vigo B y a depender íntegramente d'este.

Los principales llogros del filial célticu fueron la disputa en dos causes de la fase de promoción d'ascensu a Segunda División y la consecución de la copa federación nel añu 2002 frente al Gavà. El Celta B anguaño milita nel Grupu I de Segunda División B.

Canteranos editar

La cantera celeste históricamente foi bien prolífica, dio llugar a grandes xugadores como Pahiño, Jorge Otero, Míchel Salgado, Borja Oubiña o Iago Aspas, los cinco internacionales cola seleición española absoluta. Nos últimos años la direutiva del club fixo un fuerte apueste pola cantera, de la que tamién salieron otros xugadores importantes como Roberto Lago, Yoel Rodríguez, Sergio Álvarez, Álex López, Hugo Mallo, Joselu, Rodrigo Moreno, Denis Suárez, Jony Castro, Dani Abalo, Jota Peleteiro, Santi Mina o Pablo Couñago, esti postreru bota d'oru nel mundial sub-20 de 1999 en Nixeria. Anguaño ta considerada como una de les meyores canteres d'España.

Otres seiciones deportives editar

Amás de la seición de fútbol, a lo llargo de la so historia'l Real Club Celta de Vigo cuntó con otres seiciones deportives, como por casu atletismu, baloncestu femenín (ganadora de Lliga y copa), baloncestu masculín, fútbol indoor (ganadora de Lliga), fútbol sala, ente otres. La mayoría d'estes seiciones deportives siguen compitiendo na actualidá.

Seición d'Atletismu editar

Nacencia editar

El Celta ye unu de los clubes pioneros del atletismu gallegu. La seición atlética foi creada un añu dempués de la fundación del club, impulsada pol periodista y presidente de la Federación Gallega d'Atletismu, Manuel de Castru Handicap, en guardando los Xuegos Olímpicos de París de 1924 quixo crear una seición d'atletismu pal club apocayá creáu. Foi'l so hermanu Fernando de Castro González, direutivu del club y campeón de Galicia de llanzamientu de pesu y discu en 1921, quien punxo en marcha la seición, que tuvo'l so bautismu'l 14 de setiembre d'aquel añu nos Campeonatos de Galicia d'atletismu, apostaos nel estadiu de Coia, onde'l club consiguió cuatro victories individuales y el cuartu puestu por equipos con solu cuatro atletes en competición, amás del futbolista Pinilla que quedó esaniciáu nos 100 metros.[92][93][94] En volviendo a competir nos Campeonatos Gallegos de 1925 l'actividá de la seición foise esleiendo al nun apostase la competición nos años 1926 y 1927, llegando a sumir y a integrase los sos atletes na Sociedad Atlética de Vigo.

Resurdimientu editar

Na primavera de 1950 la seición d'atletismu del Celta volvió de la mano d'Alfonso Posada como delegáu de la seición. Debutó nesta segunda etapa nos Campeonatos de Vigo de neófitos y debutantes con bastante bon papel, y tamién en Balaídos nos Campeonatos Gallegos absolutos nos qu'algamó la segunda posición.

Nestos años d'historia'l Celta foi batiendo marques hasta tener atletes campeones d'España, d'Europa o participando nos Xuegos Olímpicos. Rogelio Rivas foi'l primera célticu en consiguir un récor d'España absolutu (nos 100 metros llisos) y tamién el primeru n'asistir a unos Xuegos Olímpicos (Tokiu 1964). El primer estranxeru que militó nes files del club foi'l finés Jouko Kuha, quien consiguió'l récor mundial de los 3 000 metros torgues en 1968.

Mientres los años posteriores, la seición foi consiguiendo numberosos ésitos, ente los que destaquen los cuatro Campeonatu d'España de campu al traviés, ganaos consecutivamente ente 1968 y 1971.[92] N'atletismu en pista, l'equipu celeste, tanto masculín como femenín, milita anguaño na Primer División de la Lliga de Clubes.

Como anéudota, cabo destacar que mientres los años 70, l'ex-ministru Alfredo Pérez Rubalcaba perteneció a esta seición.[95]

Baloncestu femenín editar

 
Xugadores del Celta Baloncestu Femenín mientres un partíu de lliga.

El Celta caltuvo hasta finales de los años 80 una seición de baloncestu femenín que conquistó la supremacía na canasta española al empiezu d'aquella década, na que coleccionó títulos de lliga y copa de la Reina. Tres la desvinculación del Celta, el baloncestu femenín vigués caltener na elite nacional, hasta qu'a principios del nuevu sieglu, recuperada la denominación céltica, volvió conquistar los campeonatos de lliga y copa. Anguaño'l club denominar Celta Baloncestu Femenín y compite na segunda división de la Lliga española de baloncestu femenín en superando apocayá una grave crisis económica.[96]

Palmarés editar

Fútbol indoor editar

L'equipu de fútbol indoor del Celta taba compuestu por veteranos ex-xugadores del equipu de fútbol 11. Competía nel anguaño desapaecíu Campeonatu Nacional de Lliga de Fútbol Indoor, el so mayor llogru na competición foi proclamase campeón de lliga nel campeonatu apostáu nel añu 2013.[97]

Palmarés editar

Filmografía editar

Referencies editar

  1. moiceleste.com. «precursores.html Vigo Sporting y Fortuna, los precursores del Celta». Consultáu'l 5 de febreru de 2012.
  2. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes Estadiu de Balaídos
  3. El Celta entra nel club más selectu lavozdegalicia.es
  4. LFP. «Clasificación Histórica». Consultáu'l 14 de xineru de 2016.
  5. Encuesta CIS cis.es
  6. farodevigo.es. «O Noso Derbi, Feijóo estima a Celta y Dépor que xunan Galicia por aciu el fútbol». Consultáu'l 18 de payares de 2015.
  7. historiadeboca.com.ar. «Celta 1 - Boca Juniors 3». Consultáu'l 3 de xineru de 2013.
  8. historiadeboca.com.ar. «Celta 3 - Boca Juniors 1». Consultáu'l 3 de xineru de 2013.
  9. http://www.elconfidencial.com/mata-dor/alcordanza-liga-de-los-22-real-madrid-jesus-gil.html Alcordanza de la lliga de los 22 equipos
  10. MARCA.COM "El Celta tien 84 millones de delda"
  11. CadenaSER "El Celta llogra la salvación con un gol de Natxo Insa al Espanyol"
  12. «Resumen temporada 2013/2014 del Real Club Celta: l'afitamientu d'una idea». https://www.vavel.com. Consultáu'l 25 de mayu de 2014.
  13. «Celta pierde la ida». Consultáu'l 17 de febreru de 2017.
  14. «El Celta fai grande en europa». Consultáu'l 23 de febreru de 2017.
  15. «El Celta apuerta a semifinales». Consultáu'l 21 d'abril de 2017.
  16. «El mayor desembarcu d'aficionaos del Celta nuna cita europea». farodevigo.es. Consultáu'l 12 de mayu de 2017.
  17. «A un remate de faer historia». Consultáu'l 12 de mayu de 2017.
  18. «Historia del R.C. Celta de Vigo». http://fameceleste.blogspot.com.es. Consultáu'l 24 de marzu de 2013.
  19. Carlos Freire Cordeiro (2012). «Equipaxes», Tou sobre o fútbol galego (en gallegu). Xerais, páx. 65. ISBN 978-84-9914-446-7.
  20. «Antón López, Celta de Vigo, o Celtismu na megafonía de Balaídos, 1980 a 2008» (gallegu). http://celtismonamegafonia.blogspot.com. Consultáu'l 18 d'agostu de 2016.
  21. «Manolo, "El gran capitán".». http://fameceleste.blogspot.com. Consultáu'l 18 d'agostu de 2016.
  22. «La espectacular 'Rianxeira' de l'afición del Celta al so equipu yá esaniciáu». http://www.cuatro.com. Consultáu'l 18 d'agostu de 2016.
  23. «Manchester United - Celta n'Europa League». farodevigo.es. Consultáu'l 12 de mayu de 2017.
  24. «´Tou por y pa Vigo´». http://www.farodevigo.es. Consultáu'l 23 d'agostu de 2013.
  25. España y Adidas: les camisetes que marcaron sefutbol.com
  26. El Celta, a la espera de l'ayuda de la Xunta elpais.com
  27. El Celta contempla otros patrocinios pal so equipaxe tres dos décades con Umbro
  28. Faro de Vigo. «El Celta robla con Adidas por cuatro temporaes». Consultáu'l 3 de xineru de 2013.
  29. Faro de Vigo. «Celta y Adidas anuncien el so compromisu». Consultáu'l 3 de xineru de 2013.
  30. Faro de Vigo. «Li Ning va vistir al Celta dende xunetu». Consultáu'l 3 de xineru de 2013.
  31. Un matrimoniu de tres décades laregion.es
  32. Estrella Galicia va ser el patrocinador principal del Celta los dos próximes temporaes farodevigo.es
  33. «Estadiu Municipal de Balaídos» (inglés). http://www.stadiumguide.com. Consultáu'l 6 de febreru de 2016.
  34. «DALGUNOS APUNTES SOBRE LA HESTORIA DE BALAÍDOS». http://www.vigoempresa.com. Consultáu'l 1 de xineru de 2017.
  35. «Balaídos estrena "maquillaxe" nel partíu contra'l Wigan». http://www.farodevigo.es. Consultáu'l 6 de febreru de 2016.
  36. «Nuevu Balaídos, grada a grada: vestuarios y túnel so Tribuna, campu más cerca, cubierta...». https://www.vigoe.es. Consultáu'l 28 de xineru de 2015.
  37. Caballeru, Abel. celta-quier-una ciudá deportiva-tien-que-ser-de-acuerdo-con-les lleis periódicu=Vigo é "Si'l Celta quier una Ciudá Deportiva, tien que ser acordies coles lleis". https://www.vigoe.es/deportes/celta/item/13480-si-el celta-quier-una ciudá deportiva-tien-que-ser-de-acuerdo-con-les lleis periódicu=Vigo é. 
  38. «Complexo Deportivo Balaidos» (gallegu). http://hoxe.vigo.org. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  39. «Instalacións» (gallegu). http://www.celtavigo.net. Consultáu'l 7 de setiembre de 2016.
  40. «La futura sede del Celta, con estrella Michelín». http://www.farodevigo.es. Consultáu'l 27 de febreru de 2017.
  41. «El Celta empecipia'l montaxe de la cúpula de 154 pieces de vidriu que va coronar la so sede». http://www.farodevigo.es. Consultáu'l 20 d'abril de 2017.
  42. «El dineru de la emigración toma'l poder nel Celta». https://elpais.com/. https://elpais.com/diario/2006/05/21/deportes/1148162404_850215.html. Consultáu'l 21 de mayu de 2006. 
  43. «PRESIDENTES DEL CELTA DE VIGO». www.halacelta.com. http://www.halacelta.com/wiki/presidentes_d'el_celta_de_vigo. Consultáu'l 16 de mayu de 2014. 
  44. https://www.bdfutbol.com/es/t/t1959-602a1.html
  45. https://www.bdfutbol.com/es/t/t1960-612a1.html
  46. https://www.bdfutbol.com/es/t/t1965-662a1.html
  47. «(C3) Copa de la UEFA 1998/1999». http://www.footballdatabase.eu. Consultáu'l 15 de setiembre de 1998.
  48. «El Celta complícase la vida». http://es.uefa.com. Consultáu'l 24 de payares de 2006.
  49. «La meyor pareya de goliadores en seis décades». http://www.farodevigo.es. Consultáu'l 23 de xineru de 2018.
  50. Estadístiques hestóriques del Celta de Vigo
  51. «fichaxe-mas-caru-de-la historia-del.html El fichaxe más caru de la historia del Celta». http://www.moiceleste.com. http://www.moiceleste.com/2016/06/el fichaxe-mas-caru-de-la historia-del.html. Consultáu'l 26 de xunu de 2016. 
  52. «segundu fichaxe-en-la historia-del celta-1276605012/ Emre Mor, el segundu fichaxe más caru na historia del Celta». http://www.libertaddigital.com. http://www.libertaddigital.com/deportes/liga/2017-08-29/emre-mor-sera-el segundu fichaxe-en-la historia-del celta-1276605012/. Consultáu'l 29 d'agostu de 2017. 
  53. «fichaxes/0003_668438.htm El Celta consolida un equipu con pocos fichaxes». https://www.lavozdegalicia.es. https://www.lavozdegalicia.es/noticia/deza/2001/07/19/celta-consolida-equipu-pocos fichaxes/0003_668438.htm. Consultáu'l 19 de xunetu de 2001. 
  54. «JUAN VELASCO». http://www.yojugueenelcelta.com. http://www.yojugueenelcelta.com/2008/05/juan-velasco.html. Consultáu'l 9 de mayu de 2008. 
  55. «Edú llegaba a Vigo fai güei quince años». https://www.lavozdegalicia.es. https://www.lavozdegalicia.es/noticia/gradario/hemeroteca/2015/08/24/edu-llegaba-vigo-güei-quince-ano/00031440416652115961833.htm. Consultáu'l 24 d'agostu de 2015. 
  56. «Pione Sisto, el danés d'alma indíxena». https://www.elmundo.es. https://www.elmundo.es/deportes/futbol/2017/05/17/591b5bb5y2704ee0458b458b.html. Consultáu'l 17 de mayu de 2017. 
  57. «al-celta-por-5-3-millones Iago Aspas dir al Celta por 5,3 millones». http://sevilla.eldesmarque.com. http://sevilla.eldesmarque.com/sevilla-futbol-club/73159-iago-aspes-dir al-celta-por-5-3-millones. Consultáu'l 12 de xunu de 2015. 
  58. «El Celta confirma'l fichaxe de Claudio Beauvue». https://www.lavozdegalicia.es. https://www.lavozdegalicia.es/noticia/gradario/2016/01/17/celta-confirma-fichaxe-claudio-beauvue/00031453032728332465904.htm. Consultáu'l 17 de xineru de 2016. 
  59. «Oficial: l'eslovacu Lobotka yá ye nuevu xugador del Celta». https://as.com. https://as.com/futbol/2017/07/15/primer/1500071883_095348.html. Consultáu'l 15 de xunetu de 2017. 
  60. «El Celta ficha a Karpin por 700 millones». http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD03/HEM/1998/06/06/MD19980606-029.pdf. Consultáu'l 6 de xunu de 1998. 
  61. «Celta anuncia fichaxe de Pablo Contreras». http://www.emol.com. http://www.emol.com/noticias/deportes/2001/07/09/59840/celta-anuncia-fichaxe-de-pablo-contreras.html. Consultáu'l 9 de xunu de 2001. 
  62. «El Celta, ensin Nolito y ensin Lozano». https://www.lavozdegalicia.es. https://www.lavozdegalicia.es/noticia/gradario/2017/06/20/celta-nolito-lozano/0003_201706V20P38991.htm. Consultáu'l 21 de xunu de 2017. 
  63. «El cuartu trespasu más eleváu de la historia del club celeste». http://www.farodevigo.es. http://www.farodevigo.es/deportes/2013/06/10/cuartu-trespasu-eleváu-historia-club/826069.html. Consultáu'l 10 de xunu de 2013. 
  64. «Pape Cheikh camuda'l Celta pol Olympique Lyonnais». https://www.marca.com. https://www.marca.com/futbol/celta/2017/08/29/59a53829ca474153518b457a.html. Consultáu'l 29 d'agostu de 2017. 
  65. «Míchel Salgado yá ye del Madrid». https://elpais.com. https://elpais.com/diario/1999/06/30/deportes/930693613_850215.html. Consultáu'l 30 de xunu de 1999. 
  66. «MARIO TURDÓ». http://www.yojugueenelcelta.com. http://www.yojugueenelcelta.com/2008/04/mario-turd.html. Consultáu'l 21 d'abril de 2008. 
  67. «La Valencia facer con Santi Mina». https://www.marca.com. https://www.marca.com/2015/07/04/futbol/equipo/valencia/1436021085.html. Consultáu'l 4 de xunetu de 2015. 
  68. «Iago Aspas viaxa a Liverpool pa pasar reconocencia y roblar el contratu». http://www.mundodeportivo.com. http://www.mundodeportivo.com/20130610/celta-vigo/iago-aspes-fichaxe-liverpool_54375509061.html. Consultáu'l 10 de xunu de 2013. 
  69. «El Villarreal ficha a Ángel por cinco temporaes». https://www.lavozdegalicia.es. https://www.lavozdegalicia.es/noticia/deportes/2007/08/29/villarreal-ficha-angel-cinco-temporaes/0003B2C8A5D7D4A6BC8401BA4B546A2Y363F.htm. Consultáu'l 29 de xunu de 2007. 
  70. «El Celta y el Mónaco pueden cerrar güei el trespasu del brasilanu Nené». https://www.lavozdegalicia.es. https://www.lavozdegalicia.es/noticia/vigo/2007/08/07/celta-monaco-pueden-cerrar-güei-trespasu-brasileno-nene/0003_6042051.htm. Consultáu'l 7 d'agostu de 2007. 
  71. «Edú yá ye oficialmente xugador del Betis». https://www.elmundo.es. https://www.elmundo.es/elmundodeporte/2004/08/27/lliga/1093605291.html. Consultáu'l 27 d'agostu de 2004. 
  72. «premiu-manuel.html Historia y palmarés del Premiu Manuel de Castro, Hándicap». http://www.moiceleste.com. http://www.moiceleste.com/2017/01/historia-y-palmares-del premiu-manuel.html. Consultáu'l 1 de xunetu de 2017. 
  73. «El Celta lleva'l Troféu Isidro Silveira». https://www.lavozdegalicia.es. Consultáu'l 22 de xunetu de 2017.
  74. «El Celta despídese invictu d'Italia». http://www.farodevigo.es. Consultáu'l 11 d'agostu de 2016.
  75. «El Celta de Vigo se coronó campeón de la Copa Comunidad Gallega disputada en Montevideo». http://www.espanaexterior.com. Consultáu'l 22 de xunetu de 2016.
  76. «celta-llevar con-merecimientu-el troféu-federacion-galega-ante-el-deportivu El Celta llevar con merecimientu'l Troféu Federación Galega ante'l Deportivo». http://www.rccelta.es. Consultáu'l 13 d'agostu de 2014.
  77. «Trofeu Ibéricu (Copa Ibérica)» (inglés). http://www.rsssf.com. Consultáu'l 22 d'abril de 2017.
  78. «Vence a la Braga y llévase la Copa Ibérica». https://as.com. Consultáu'l 19 d'agostu de 2002.
  79. «Troféu Hispalis 1999 (Sevilla)». http://www.rsssf.com. Consultáu'l 29 de marzu de 2017.
  80. «TROFÉU HISPALIS». http://www.efedata.com. Consultáu'l 29 de marzu de 2017.
  81. «troféu güerfanos-del mar.html R. Franco: El Troféu "Huerfános del mar".». http://www.fameceleste.com. Consultáu'l 22 d'abril de 2014.
  82. «Ayeri, el pregón; el vienres, una cai». http://www.atlantico.net. Consultáu'l 8 d'agostu de 2017.
  83. «A Guarda, más celeste que nunca cola Rúa do Celta». http://www.farodevigo.es. http://www.farodevigo.es/celta-de-vigo/2017/08/11/guarda-celeste-rua-do-celta/1731916.html. Consultáu'l 11 d'agostu de 2017. 
  84. «medaya-de-oru.html La Diputación apurre la medaya d'oru de la provincia al Celta». http://www.moiceleste.com. Consultáu'l 3 de xunetu de 2016.
  85. «El mundu a los sos pies». Faro de Vigo. Consultáu'l 3 de xunetu de 2016.
  86. «Peñes» (gallegu). http://fdpcelta.blogspot.com. Consultáu'l 19 d'agostu de 2016.
  87. «El númberu de peñes xube a les 127». http://www.atlantico.net. Consultáu'l 17 d'agostu de 2017.
  88. «Les peñes que nacieron d'Europa». https://www.lavozdegalicia.es. Consultáu'l 13 d'ochobre de 2017.
  89. «Portugal invade Turquía». http://www.moiceleste.com. Consultáu'l 19 d'agostu de 2016.
  90. «Celtarras inscribir nel rexistru de peñes». http://www.farodevigo.es. Consultáu'l 17 d'abril de 2016.
  91. «Comunión absoluta ente'l Celta y el celtismu en Praza América». http://www.farodevigo.es. Consultáu'l 8 de mayu de 2016.
  92. 92,0 92,1 Real Club Celta d'Atletismu. «El Club». Consultáu'l 15 de xineru de 2013.
  93. Real Club Celta d'Atletismu. «Fotos históriques: 1924». Consultáu'l 15 de xineru de 2013.
  94. Federación Galega d'Atletismu. «Campeones gallegos absolutos al campu (homes): 1924». Consultáu'l 15 de xineru de 2013.
  95. https://celtaatletismo.wordpress.com.+«MINISTRU RUBALCABA». Consultáu'l 15 de xineru de 2016.
  96. «Celta Baloncestu Femenín». http://celtabaloncesto.com/. Consultáu'l 14 de xunu de 2016.
  97. «Hala Celta, campeón». Faro de Vigo. http://www.farodevigo.es/deportes/2013/06/30/hala-celta-campeon/837963.html. Consultáu'l 14 de payares de 2013. 
  98. http://www.celtavigo.net/es/abonaos/noticias/6589-el celta-de-futbol-indoor-alzar con-el-titulo-de-campeon
  99. "Club de Fútbol" plus.es

Enllaces esternos editar