Charo López

actriz española

María del Rosario López Piñuelas (28 d'ochobre de 1943Salamanca) ye una actriz española.[2]

Charo López
Vida
Nacimientu Salamanca28 d'ochobre de 1943[1] (80 años)
Nacionalidá España
Estudios
Estudios Universidá de Salamanca
Llingües falaes castellanu
Oficiu actrizactriz de teatru
IMDb nm0530048
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Empiezos editar

Mientres estudia Filosofía y Lletres na so ciudá natal participa en delles funciones de teatru universitariu. La so incipiente vocación artística atopa calce profesional coles películes Ditirambu, de Gonzalo Suárez y El güesu, d'Antonio Giménez Rico en 1967.[3]

Cursa estudios na Escuela Oficial de Cine y perfecciona la so téunica teatral al empar que trabaya en numberosos espacios dramáticos de Televisión Española y en series como Los camioneros, de Mario Camus y El pícaru, de Fernando Fernán Gómez.

El so pasu pol cine a empiezos de la década de 1970 #amenorgar al spaghetti western (El sol so la tierra, El bandíu Malpelo) y películes d'escasa proyeición que namái resalten la so fotogenia y la so atayante guapura. Luis Buñuel aprueba la so participación en La Vía Láctea (1969), pero'l sindicatu d'actores francés #torgar por tratase d'una actriz desconocida.[4]

La so collaboración con Gonzalo Suárez sigue n'El estrañu casu del doctor Fausto (1969), La Regenta (1974) y Parranda (1977).

Los gozos y les solombres editar

La so alta reconocencia nun llega hasta 1980 con un papel secundariu na serie de televisión Fortunata y Jacinta, de Mario Camus, y especialmente, yá en plenu maduror, gracies al personaxe de Clara Aldán en Los gozos y les solombres, serie d'ésitu basada na novela homónima de Gonzalo Torrente Ballester.

Darréu, encadena trabayos relevantes pal cine: El truébanu y La vieya música, de Camus; Los paraísos perdíos, de Basilio Martín Patino; Tiempu de silenciu, de Vicente Aranda y Lo más natural, de Josefina Molina. Gonzalo Suárez vuelve dirixila na serie Los pazos de Ulloa y nes películes Epílogu, #Don Juan nos infiernos y El detective y la muerte. Anque nun acepta'l papel que Pedro Almodóvar ufiérta-y en Matador (1986), sí apaez en Kika en 1993.

En 1997 estrena Secretos del corazón, película de Montxo Armendáriz candidata al Óscar de Hollywood pola que consigue'l Premiu Goya a la meyor actriz de repartu. Depués interpreta papeles curtios en Plenilluniu, d'Imanol Uribe o Tiempos de azúcar, de Juan Luis Iborra y protagoniza Nuedos y La soledad era esto.

Teatru editar

Ente 1987 y 1989 realiza una xira teatral n'Arxentina colos montaxes Hai que desfaer la casa y Una xornada particular.[5] De magar, como actriz y productora, #decantar por obres que potencien la so vis risible, ente elles Tengamos el sexu en paz y Risada selvaxe, representaes na década de 1990 y tamién apocayá. Coles mesmes protagoniza The Bridges of Madison County, Memories de Sarah Bernhardt y El otru llau.

Charo López #casar en dos causes, col críticu, escritor y #cineasta Jesús García de Dueñes (1965-1971) y col periodista Carlos Gabetta (1988-1993).

Filmografía parcial editar

Referencies editar

  1. Identificador ČSFD de persona: 11015. Apaez como: Charo López. Data de consulta: 9 ochobre 2017.
  2. Pablo Lizcano entrevista a la actriz Charo López en "Autorretrato". Televisión española, 21 de febreru de 1984.
  3. Borau, José Luis, dir. (1998) Diccionario del cine español. Academia de las Artes y las Ciencias Cinematográficas de España.
  4. Entrevista en Escritura pública (2008)
  5. Charo López en "Más estrellas qu'en el cielo", con Terenci Moix. TVE, 1 de febreru de 1989.