La ciencia militar ye l'estudiu de la téunica, psicoloxía, práutica y otros fenómenos que constitúin la guerra y el conflictu social armáu. Esforciar en convertise nun sistema científicu que, si emplégase apropiadamente, va amontar l'habilidá pa prevalecer nun conflictu armáu con un adversariu.[ensin referencies] Pa consiguilo, nun ye importante si l'adversariu ye una fuercia militar enemiga, guerrilla o otros irregulares, o cualesquier otru adversariu que conoza o utilice la ciencia militar na so respuesta. La ciencia militar (guerra en tierra) engloba seis rames mayores:

Ciencia militar
disciplina académica
ciencia
Cambiar los datos en Wikidata

Organización militar editar

Desenvuelve métodos óptimos pa l'alministración y organización de les unidaes militares, lo mesmo que de lo militar como un tou. Amás, esta área estudia otros aspeutos como la movilización/desmovilización, y el gobiernu militar d'área recién conquistaes (o lliberaes) al control enemigu.

Educación militar y entrenamientu editar

Estudia la metodoloxía y la práutica arreyada nel entrenamientu de los soldaos, suboficiales y oficiales. Tamién s'estiende al entrenamientu d'unidaes grandes y pequeñes, individual y colectivamente con organizaciones regulares y en reserva. L'entrenamientu militar, especialmente'l d'oficiales, tamién s'esmolez cola educación xeneral y la adoctrinación política de les fuercies armaes.

Historia militar editar

L'actividá militar foi un procesu constante a lo llargo de miles d'años, y les táctiques esenciales, estratexa, y metes de les operaciones militares tuvieron ensin cambeos a lo llargo de la historia. Como exemplu, una maniobra notable ye la del Movimientu de pinza doble envolvimientu, considerada como la maniobra militar más peracabada, la primer vegada que se supo de la so aplicación ye na Batalla de Cannas, executada por Aníbal nel añu 216 e.C. Por aciu l'estudiu de la hestoria, los militares busquen nun repitir errores pasaos, y ameyorar les sos actuaciones presentes, imbuyendo nos comandantes una habilidá cola que percibir paralelismos históricos mientres la batalla, p'asina rentabilizar les lleiciones aprendíes. Les árees principales de la historia militar inclúin, hestoria de les guerres, batalles, y combates, historia del arte militar, y la hestoria de cada serviciu militar específicu.

Xeografía militar editar

La xeografía militar incorpora muncho más que les manifestaciones simplayes de tomar el terrén altu. La xeografía militar estudia lo obvio, la xeografía de los teatros de la guerra, pero tamién estudia carauterístiques adicionales nel planu políticu, económicu y otres traces naturales de les llocalizaciones de conflictos potenciales (el paísaje políticu, por casu). Como un exemplu, podemos citar la Guerra d'Afganistán (1978-1992), na que s'argumentó non yá sobre l'habilidá de la Xunión Soviética pa invadir con éxito Afganistán, sinón sobre la so capacidá pa flanquear militar y políticamente a la república d'Irán simultáneamente. Una especialización va tener resultaos positives por conocencia de les ciencies allegaes por cuenta de la complexidá de los sos problemes y a la so rellación. Les concepciones estratéxiques. Loxístiques y operatives aplicando los sos principios a la realidá xeográfica, dexen determinar la influencia del terrén nes operaciones militares. Al comandante correspuende tomar o non la conocencia que da la hestoria y el terrén

Estadística militar editar

El potencial xeneral de la Estadística Militar ye sofitar l'analís militar y esplorar el potencial d'información estadística n'asuntos de la seguridá y de la defensa, con mires a la construcción d'indicadores y modelos que dexen la xestión eficiente de datos riquíos polos Organismos de Seguridá. Según la definición de Jhoner Perdomo "La Estadística Militar consiste n'aplicar métodos Estadísticos a les Ciencies y Artes Militares, col fin de fortalecer la planificación, les estratexes y toma de decisiones".

Teunoloxía militar y equipamientu editar

La teunoloxía militar non yá ye l'estudiu de delles teunoloxíes y l'aplicación de les ciencies físiques que puedan usase p'amontar la capacidá militar. Tamién puede estendese al estudiu de métodos de producción d'equipamientu militar, y maneres p'ameyorar les capacidaes y amenorgar los requerimientos materiales y/o teunolóxicos pa la so producción.Un exemplu, ye l'esfuerciu realizáu pola Alemaña Nazi pa producir cauchu y combustibles artificiales p'amenorgar o esaniciar la so dependencia de productos derivaos del petroleu (gasolines, aceites y llubricantes) y de los suministros de cauchu.La teunoloxía militar ye única namái nes sos aplicaciones, non nel usu que pueda faer de ciencia básica y llogros teunolóxicos. Por cuenta del so usu únicu, la teunoloxía militar llucha por incorporar teunoloxía evolutiva, según la más infrecuente teunoloxía revolucionaria nel llugar fayadizu de l'aplicación militar.

Estratexa militar y doctrina editar

La estratexa militar ye, de munches maneres, la pieza central de la ciencia militar. Estudia los pormenores del combate, ya intenta amenorgar a una serie de principios los innumberables factores que gobiernen toles interaiciones del campu de batalla. Asina, dirixe la planificación y execución de les batalles, operaciones, y de les guerres como un tou. A principios del sieglu XXI, prevalecen dos sistemes principalmente. Falando llargamente, pueden ser descritos como'l sistema "Occidental", y el sistema "Rusu". Cada sistema reflexa y sofita fuercies y debilidaes sofitaes na sociedá subxacente. Xeneralmente, les sociedaes "Occidentales" tienen sistemes educativos y teunolóxicos más avanzaos. En contraste, les sociedaes del tercer mundu (basaes nel sistema rusu) tienen sistemes educativos y teunolóxicos más baxos, pero tienen una capacidá de mandar seres humanos al combate nos sos exércitos, más grande que los que les sociedaes "Occidentales" tán dispuestes o son capaces d'arreyar nun conflictu.

L'arte militar Occidental modernu ta compuestu principalmente d'una axuntadura de sistemes franceses, alemanes, británicos y norteamericanos. El sistema rusu tamién toma emprestáu d'estos mesmos sistemes tamién, al traviés del estudiu, y/o de la observación personal na forma d'invasión (Guerra de 1812 de Napoleón, y na La Gran Guerra Patriótica), y formen un productu únicu fayadizu pa les condiciones que los prauticantes d'esti sistema atopen. El sistema que se produz pol analís qu'apurre l'Arte Militar conozse como doctrina.

La doctrina militar occidental fuelga sobremanera na teunoloxía, l'usu d'un cuadru bien entrenáu y potente de suboficiales, y de un procesu de llogru y diseminación de la información cimera p'aprovir una conciencia del campu de batalla que los oponentes nun pueden igualar. Les sos ventayes son la so estrema flexibilidá, estrema letalidad, y el so enfoque en quitar el C4ISTAR (Comandu, Control, Comunicaciones y Computación) pa paralizar y incapacitar, más que destruyir direutamente'l so poder de combate (esperando salvar vides nel procesu). Les sos desventaxes son el so altu costu, dificultá en reemplazar al personal, un tren loxísticu enorme, y na dificultá d'operar ensin los sos artefautos d'alta teunoloxía, si escósense o son destruyíos.

La doctrina militar Soviética (y de los sos descendientes, los países de la Comunidá d'Estaos Independientes) fuelga sobremanera na masa de maquinaria y de tropes, un cuerpu d'oficiales con un altu nivel de formación (anque bien pequeñu en númberu), y en misiones entamaes primeramente. Les sos ventayes son que nun riquir de tropes bien educaes, nun riquir d'un gran tren loxísticu, tán so un ríxidu control central, y nun confíen nun sistema C4ISTAR sofisticáu dempués que s'empecipia un determináu cursu d'aición. Les sos desventaxes son la falta de flexibilidá, l'enfotu nel efeutu de choque de la masa (cola resultancia d'un altu costu en vides y material), y sobremanera na incapacidá d'esplotar un ésitu inesperáu o de responder a una perda inesperada.

La doctrina militar China a principios del sieglu XXI ta nun estáu de cambéu yá que l'Exércitu Popular de Lliberación ta evaluando los enclinos militares que son relevantes pa China. La doctrina militar China ta influyida por delles fontes incluyendo una tradición militar clásica indíxena carauterizada por estrategues como Sun Tzu, influencies Occidentales y Soviétiques, según estretegas modernos indíxenes como Mao Zedong. Una carauterística distintiva de la ciencia militar China ye qu'asitia la énfasis na rellación ente la sociedá y l'exércitu según que los puntos de vista de la fuercia militar son puramente parte d'una gran estratexa que toma muncho más.

Cada sistema entrena al so cuerpu d'oficiales na so propia filosofía considerando l'arte militar. Les diferencies en conteníu y énfasis son ilustratives.

Estaos Xuníos d'América editar

Los principios de militares/de la guerra del Exércitu de los Estaos Xuníos son como siguen:[1]

  • Oxetivu: Dirixir toles operaciones militares escontra un oxetivu que tea claramente definíu, decisivu y realista. El máximu propósitu militar de la guerra ye la destrucción de l'habilidá del enemigu pa combatir y de la so voluntá de faelo.
  • Ofensiva: Prindar, retener y esplotar la iniciativa. L'aición ofensiva ye la manera más efeutiva y decisivu de llograr un oxetivu común claramente definíu. Les operaciones ofensives son los medios por aciu los cualos una fuercia militar captura y caltién la iniciativa mientres caltién la so llibertá d'aición y consigue resultaos decisives. Esto ye fundamentalmente verdá en tolos niveles de la guerra.
  • Masa: Amasar los efeutos d'un poder de combate devastador nel momentu y llugar decisivos. Consiguir la masa ye sincronizar tolos elementos del poder de combate onde tengan un efeutu decisivu sobre una fuercia enemigo nun periodu curtiu de tiempu. Amasar los efeutos, más que concentrar les fuercies, puede faer posible que fuercies numbéricamente inferiores puedan consiguir resultaos decisives, ente que se llenda la esposición al fueu enemigo.
  • Economía de Fuercies: Emplegar tol poder de combate disponible de la manera más efeutiva posible; asignar un poder de combate mínimu esencial a los esfuercios secundarios. La economía de fuercies ye la distribución y l'usu juicioso de les fuercies. Nenguna parte de les fuercies tienen de ser dexaes nunca, ensin un propósitu. L'emplegu del poder disponible de combate pa xeres tales como ataques llindaos, defensa, retrasos, engañu, o inclusive operaciones retrógrades tiense que sopesar en rellación a consiguir la masa n'otru llugar del campu de batalla nel llugar y momentos decisivos...
  • Maniobra: Asitiar al enemigu nuna posición de desventaxa por aciu l'aplicación flexible del poder de combate. La maniobra ye'l movimientu de les fuercies en rellación coles del enemigu pa ganar una ventaya posicional. Una maniobra efeutiva fai que l'enemigu pierda'l so equilibriu y protexe a les fuercies. Usar pa esplotar ésitos, pa caltener la llibertá d'aición, y p'amenorgar les vulnerabilidaes. De cutio crea nuevos problemes al enemigu al faer que les sos aiciones sían inefectivas, conduciendo eventualmente a la derrota...
  • Unidá de Mandu: Pa cada oxetivu, hai que buscar la unidá de mandu y l'unidá nel esfuerciu. A tolos niveles de la guerra, l'emplegu de les fuercies militares d'una manera qu'amase'l poder de combate escontra un oxetivu común, rique unidá de mandu y unidá d'esfuerciu. La unidá de mandu significa que toles fuercies tean so un únicu comandante responsable d'elles. Rique un únicu comandante cola autoridá necesaria pa dirixir a toles fuercies na busca d'un propósitu unificáu.
  • Seguridá: Nun hai que dexar nunca que l'enemigu adquiera una ventaya inesperada. La seguridá potencia la llibertá d'aición por aciu l'amenorgamientu de la vulnerabilidá a los actos contrarios, influencia, o la sorpresa. La seguridá surde de les midíes que toma un comandante pa protexer a les sos fuercies. La conocencia y la comprensión de la estratexa, táctiques, doctrina y planes del enemigu aumenten la planificación detallada de les midíes de seguridá fayadices.
  • Sorpresa: Cute al enemigu nun momentu, llugar o d'una manera pa les que nun tea preparáu. La sorpresa puede camudar decisivamente l'equilibriu del poder de combate. Por aciu la busca de la sorpresa, les fuercies pueden consiguir un ésitu fora de toa proporción col esfuerciu realizáu. La sorpresa puede ser en , tamañu de la fuercia, direición o llocalización del esfuerciu principal, o tiempu. L'engañu puede ayudar nes probabilidaes de consiguir la sorpresa...
  • Cencellez: Hai que preparar planes claros y non complicaos con órdenes concises p'asegurar una comprensión completa. Tou na guerra ye bien simple, pero la cosa más simple ye difícil. Pa los ensin empecipiar, les operaciones militares nun son difíciles. La cencellez contribúi al ésitu de les operaciones. Los planes claru y simple, les órdenes concises embriven la incomprensión y el tracamundiu. Pesando otros factores lo mesmo, ye preferible la cachaza.

Canadá editar

Los principios de la guerra/ciencia militar de les Fuercies Canadienses son como sigue:[2]

  • Principios del Mandu: Emponer col exemplu; Conocer a los tos cadetes y promover el so bienestar; Desenvolver a los líderes potenciales; Faer decisiones lóxiques y oportunes; Entrenar a los cadetes como un equipu; Comunicar les idees claramente; Caltener informaos a los cadetes de toles actividaes y de los nuevos desarrollos; Tomar iniciatives; Conocese a unu mesmu y escorrer la mesma meyora; Tratar a los cadetes como te gustaría que te trataren.
  • Principios de la guerra: Escoyer y caltener l'oxetivu; caltener la moral; aición ofensiva; sorpresa; seguridá; concentración de la fuercia; economía d'esfuercios; flexibilidá; cooperación; y alministración.
  • Arte operacional y planificación de la campaña: la organización y planificación del procesu de planificación de les fuercies aérees, navales y terrestres.
  • Principios científicos: implicaos na reconocencia militar, esploración, y adquisición de blancos nel contestu de les operaciones militares.

Soviética editar

Los principios Soviéticos de les ciencia militar.[3] A principios del sieglu XXI inda se siguen principios similares nos países de la Comunidá d'Estaos Independientes.

  • Preparación: L'habilidá pa realizar misiones so cualquier condición al empezar o prosiguir una guerra.
  • Iniciativa: Utilizar la sorpresa, decisión, y agresividá pa lluchar por consiguir y caltener la iniciativa. La iniciativa, nesti sentíu describe los esfuercios pa completar el plan a pesar de les dificultaes. Esto oldea col usu Occidental del términu, qu'implica la resolución de problemes y l'improvisación pa poder tratar coles circunstancies cambiantes.
  • Capacidá: L'usu completu de los distintos medios y capacidaes de batalla pa consiguir la victoria.
  • Cooperación: L'aplicación coordinao y cercano ente les unidaes mayores de les fuercies armaes.
  • Concentración: La concentración decisiva de la fuercia esencial nel momentu necesariu y na direición más importante pa consiguir la misión principal.
  • Fondura: La destrucción del enemigu por tola fondura completa del esplegue enemigu.
  • Moral: L'usu de los factores políticu y psicolóxicu pa desmoralizar a los oponentes y romper la so voluntá p'aguantar.
  • Obediencia: Obediencia estricta ya ininterrumpida. Les órdenes tienen de siguise esautamente y ensin entrugues. Espérase que los comandantes supervisen direutamente a los sos subordinaos d'una manera detallada p'asegurar el so cumplimientu.
  • Puntillosos: Los comandantes subordinaos tienen de siguir l'espíritu y la lletra del plan.
  • Seguridá: La seguridá complementa la sorpresa. Tolos aspeutos de la seguridá, dende l'engañu al secretu, hasta la disciplina severa a los subordinaos que pola so aición o omisión dexen que la información caya en manes del enemigu tienen d'escorrese puxantemente.
  • Loxística: La restauración de les reserves y la restauración de la capacidá de combate son de principal importancia nel rápidu y modernu campu de batalla.

Asina puede vese que nel arte Militar, los sistemes Occidental y Soviéticu son paecíos, pero asitien la énfasis en llugares dafechu distintos.Los sistemes Occidentales dexen más control y toma de decisiones a niveles más baxos del mandu, y hai una énfasis consistente nello. Los principios de la ofensiva, masa, y maniobra pal comandante occidental, toos ellos asítien-y un sentíu de responsabilidá personal y autoridá p'asegurar qu'estos principios siguir por aciu l'aición apropiada. En contraste, el sistema Soviéticu fai énfasis na preparación, iniciativa, y obediencia. Esto asitia más responsabilidá nos centros de mandu, meyor preparaos, y aprove un control más total de la batalla.

Rusia editar

Los principios rusos del arte militar,[4] 1998 son:

  • Alta preparación de combate
  • Sorpresa
  • Agresividá y decisión
  • Persistencia ya iniciativa
  • Coordinación d'armes combinaes y operaciones conxuntes
  • Concentración decisiva de les fuercies
  • Fondura de batalla o operaciones fondes
  • Guerra d'información
  • Esplotación de factores políticu-morales
  • Mandu y control firme y continuu
  • Soporte de combate racional
  • Restauración oportuna de les reserves y del potencial de combate

China editar

Por cuenta de que les doctrines militares del Exércitu Popular de Lliberación tán nun estáu de cambéu, ye difícil a principios del sieglu XXI dar un resume d'una sola doctrina que seya un esponente del pensamientu del exércitu Chinu. Más bien, l'exércitu Chinu ta influyíu a principios del sieglu XXI por trés escueles doctrinales que tán en conflictu y compleméntense la una a la otra. Estos trés escueles son:

  • La Guerra del pueblu: que deriva de la noción maoísta de la guerra, na que la sociedá entera movilízase.
  • Guerra rexonal: que preve les guerres futures como un asuntu llindáu n'algame y confináu a la frontera China.
  • Revolución de los medios militares: ye una escuela de pensamientu que cree que la teunoloxía ta tresformando les bases de la guerra y que estos cambeos teunolóxicos presenten dambes coses, posibilidaes y peligros estremos pal exércitu Chinu.

N'años recién, foi promocionada la "Guerra local so condiciones d'alta teunoloxía".

Ensin considerar les diferencies en detalles del arte Militar, la Ciencia militar esforciar n'amosar un cuadru integráu del caos de la batalla, y n'allumar principios básicos que s'apliquen a tolos combatientes, non solamente con aquellos que tean acordies cola to formulación d'estos principios.

Cuba editar

Guerra del pueblu editar

Ye la concepción estratéxica pa la Defensa Nacional, que resume la esperiencia histórica de la nación no tocante a enfrentamientos contra enemigos numbérica y tecnológicamente cimeres. Basar nel emplegu más variáu y eficiente de tolos recursos material y moral de la sociedá, entamaos nel Sistema Defensivu Territorial, como sustentu de la capacidá defensiva del Estáu. Ye'l fundamentu de la Doctrina Militar del Estáu Cubanu y espresa la solución de mases dada pola direición de la Revolución a los problemes de la Defensa Nacional. Suel resumise al afirmar que, en casu d'una agresión militar en gran escala contra Cuba, cada ciudadanu va tener un mediu, un llugar y una forma d'enfrentar al enemigu hasta llograr la victoria.

Fundamentos de la defensa nacional:

  • Doctrina Militar
  • Fuercies Armaes Revolucionaries
  • Defensa Civil
  • Industria Militar
  • Preparación pa la defensa *Interrogantes

a la Defensa en Cuba

Defensa Nacional editar

Ye l'aición coordinada que lleva a cabu l'Estáu y tola sociedá cubana pa enfrentar l'agresión militar esterna en gran escala y esconxurar la subversión interna. El so oxetivu ye caltener la soberanía ya independencia nacional, la integridá territorial del país y l'orde constitucional establecíu. Al propiu tiempu, amenorgar la influencia de catástrofes de diversa índole. La Defensa Nacional, nos niveles de provincia, conceyu y Zona de Defensa, recibe'l nome de Defensa Territorial.

Sistema Defensivu Territorial editar

Ye'l conxuntu de midíes y actividaes polítiques, económiques, militares, diplomátiques, xurídiques, de seguridá, orde interior y defensa civil, que s'entama y realiza dende tiempu de paz polos órganos y organismos estatales, les entidaes económiques, instituciones sociales y de mases, y los ciudadanos, nos distintos niveles de la división políticu alministrativa, coles mires de garantizar la defensa del país.

L'archipiélagu cubanu ta entamáu territorialmente en 14 provincies y 169 conceyos. En situaciones escepcionales activar nos territorios de los conceyos más de 1 400 zones de defensa.

La cercanía a Estaos Xuníos y la so política contraria, condicionen la concepción de llucha de Cuba como país pequeñu y de llindáu desenvolvimientu económicu y l'adopción d'una doctrina militar autóctona y sui generis nesti continente.

Vision Xeneral editar

La doctrina militar del Estáu cubanu ye'l conxuntu d'idees y concepciones científicamente encontaes, adoptaes pol Estáu sobre la esencia, los oxetivos, el calter, les particularidaes y les consecuencies de la guerra; la preparación del país pa llibrala exitosamente; y los métodos pa la so realización y conducción, col fin d'enfrentar una agresión militar.

Les sos fontes son: la esperiencia histórica del Exércitu Llibertador y l'Exércitu Rebalbu, los llogros del pensamientu y la ciencia militar socialista y el conceutu Guerra de tol Pueblu. Ta rexida pola Política Militar del Partíu Comunista de Cuba.

Inclúi una parte políticu-social, referida a los problemes de la guerra polo xeneral y de la construcción militar del Estáu, y una parte téunicu-militar, qu'enceta les cuestiones específiques de los medios, les formes y los métodos de la llucha armada.

Pola so esencia ye defensiva, y básase na disuasión, entendida como la evidencia de que'l costu políticu, material y humanu d'una agresión militar contra Cuba sería prohibitivu y escarecería de perspeutiva de trunfu. Adoptar pa un periodu dau, perfeccionar dacuando, y camúdase por una nueva cuando asoceden tresformamientos trascendentes nes condiciones que la determinen. L'actual ta vixente dende la década de los 80.

Venezuela editar

En dichu país, instruyir a los alumnos de bachilleratu y Media Téunica Profesional nel área académica de Formación pa la Soberanía Nacional, d'antiguo llamada Instrucción Premilitar. En dicha disciplina empobinar a los estudiantes a conocer y valorar el xentiliciu, idiosincrasia y sentir patrióticu pola nación y la defensa, si nun casu llegar a dar dalgún conflictu bélicu. Aparte, enséñase orde zarráu.[5]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Arrexuntaos del "U.S. Army Field Manual FM 100-5"
  2. Más información alrodiu de la Ciencia militar aplicada, pue ser consiguida Royal Military College del Canada o de Canadian Forces College Web Site
  3. Estrayíos del "Soviet AirLand Battle Tactics" ISBN 0-89141-160-7
  4. Según FM100-61
  5. «reforma curricular-anunciada-por-jaua/ “¿Formación pa la Soberanía?” 5 claves de la reforma curricular anunciada por Jaua». El Cooperante (26 d'agostu).

Enllaces esternos editar

N'español.

N'inglés.

US Military/Government Texts (N'inglés)

Exércitu Cubanu *[http://www.cubagob.cu/otres_info/minfar/guerra_pueblo.htm Guerra del pueblu]