Claire Lacombe(4 de marzu de 1765Pamiers – 2 de mayu de 1826former 12th arrondissement of Paris (en) Traducir) yera una actriz, activista revolucionaria y feminista francesa. Ignórase la fecha y les condiciones de la so muerte, posterior a 1809. Presentar na Asamblea Nacional proponiendo la formación de batallones femeninos.

Claire Lacombe
Vida
Nacimientu Pamiers4 de marzu de 1765[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Llingua materna francés
Muerte former 12th arrondissement of Paris (en) Traducir2 de mayu de 1826[2] (61 años)
Estudios
Llingües falaes francés[3]
Oficiu revolucionaria, actriz de teatrupolítica
Serviciu militar
Lluchó en Revolución Francesa
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

El so padre Bertrand Lacombe yera comerciante y la so acta de bautizu menta que ye fía llexítima, lo que significa que los sos padres taben casaos, por tanto nun nació nun ambiente de comediantes, al contrariu de lo qu'afirma Lamartine.

Antes de la Revolución, yera actriz, non ensin ésitu, en Marsella y Lyon. En 1792 llegó a París onde frecuentó'l club de los Cordeliers. Llogra una corona cívica » por participar, mientres la xornada del 10 d'agostu de 1792, nel asaltu del Palaciu de les Tullerías con un batallon de Federaos. L'iviernu siguiente, ta próxima al grupu de los Enragés (ye un tiempu la compañera de Jean-Théophile Leclerc que se va casar más tarde con Pauline Léon) y militó contra'l paru o l'acaparamientu de riqueces, esmoliciones sociales que la lleven a fundar con Pauline Léon la Sociedá de les republicanes revolucionaries en mayu 1793.

Sábese que Claire Lacombe yera guapa, según cuntar con condescendencia'l montañeru Choudieu, diputáu de Maine y Loira : "Tenía como Mlle Théroigne, una gran influencia nos grupos. Nun tenía nenguna calidá brillosa, pero les sos maneres conveníen a la masa del pueblu".

El de 1793, les Republicanes Revolucionaries piden el derechu a llevar armes pa combatir na Vendée. Claire Lacombe xuega un papel importante mientres les xornaes del 31 de mayu y del 2 de xunu de 1793, participando nos alderiques y faciendo un llamamientu a la insurrección. N'agostu, reclama'l pidimientu de que tolos nobles del exércitu sían destituyíos y el 5 de setiembre, pide inclusive la depuración del gobiernu. Esta vegada, los Xacobinos acusar de delitos imaxinarios, n'efeutu pocu creíbles, pero desaxeradamente peligrosos naquellos tiempos: dar asilu a aristócrates por casu.

Arrestada'l 16 de setiembre foi lliberada esa mesma tarde. El de 1793, presentar na barra de la Convención y refuga los argumentos de los sos adversarios, denunciando la opresión de la que son víctimes les muyeres, añadiendo: « Los nuesos derechos son los del pueblu, y si a nós prímesenos, vamos saber oponer la resistencia a la opresión ».

El gobiernu nun lu aprecia y pocos díes más tarde, Claire Lacombe ta implicada nuna situación que causa la so perda: muyeres de Topar acusen a les Republicanes revolucionaries de forzales a utilizar el gorru frigio, acutáu a los homes. Victorioses, les muyeres de Topar castigaríen col llátigu a Claire Lacombe al so pasu. Esti acontecimientu sirve de sida al gobiernu revolucionariu, que prohibe tolos clubes femeninos, empezando poles Republicanes revolucionaries.

La cayida de los Enragés y dempués la de los hebertistas asitien a Claire Lacombe en peligru y tien qu'escondese. Foi arrestada'l de 1794 con Pauline y Jean-Théophile Leclerc. Foi lliberada'l 20 d'agostu de 1795[4] un añu dempués del matrimoniu Leclerc.

Notes y referencies editar

  • Afirmao en: autoridaes BNF. Llingua de la obra o nome: francés. Autor: Biblioteca Nacional de Francia.
  • URL de la referencia: https://aphp-diffusion-prod.ligeo-archives.com/ark:/23259/719841.1202986/daogrp/0/68.
  • Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  • Léopold Lacour, Anícieslos du féminisme contemporain : Olympe de Gouges, Théroigne de Méricourt, Rose Lacombe, 1900, p.413-414.
  • Bibliografía editar

    Evocaciones na lliteratura editar

    • Michèle Fabien, Claire Lacombe, Ediciones Acto Sur Papeles, 1989.
    • Wu Ming, "L'armata dei sonnambuli", Einaudi, 2014.

    Ver tamién editar

    Referencies editar

    Enllaces esternos editar