Clara Isabel Núñez y Chabarria

Clara Isabel Núñez foi una dama de la sociedá porteña de fines del sieglu XVIII y empiezos del XIX que sofitó al partíu realista sicasí la decidida adhesión del so home a la causa de la emancipación.

Clara Isabel Núñez y Chabarria
Vida
Nacimientu 1771
Muerte sieglu de XIX
Familia
Casada con Domingo de Azcuénaga y Basavilbaso
Fíos/es José Benito de Azcuénaga
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Clara Isabel Núñez yera fía de Pedro Núñez y Alonso, escribán del cabildru de Buenos Aires, y d'Isabel de Chavarría y del Castillo. Casó en 1790 con Domingo de Azcuénaga y Basavilbaso, comerciante, xurisconsultu y poeta, reconocíu como'l primer fabulista arxentín y hermanu de Miguel de Azcuénaga, miembru de la Primer Xunta de gobiernu revolucionaria.

Magar el so home xuntaba al movimientu emancipador, Clara Isabel Núñez yera una conocida realista y llegó a despintar y ayudar a fugar al baluarte español de Montevidéu a más de cien oficiales y soldaos españoles, munchos d'ellos fugaos del centru de detención de prisioneros realistes de Les Sópites.

Amás de valor tenía, al igual que'l so home, un sentíu del humor bien particular. Nuna ocasión entamó una convidada "secretu" na so casa, en qu'axuntó a escorríos políticos que se despintaben nuna casa vecina. Asistieron asina alvearistas y rodriguistas, patriotes y realistes, portugueses y españoles, ciudadanos de les Provincies Xuníes del Ríu de la Plata, de Chile y Perú, nun momentu d'estraña fraternidá, probablemente única na dómina.

Unu de los sos fíos, l'alférez del Reximientu Fixu de Buenos Aires José Benito de Azcuénaga xuntó al igual que la so madre al partíu realista y comandó la defensa de la isla Martín García n'ocasión del esitosu asaltu de les fuercies de Guillermo Brown nel Combate de Martín García (1814).

Referencies editar

Bibliografía editar

  • Puig, Juan de la Cruz, Antoloxía de poetes arxentinos, Buenos Aires, 1810
  • García de Flöel, Maricel, La oposición española a la revolución pola independencia nel ríu de la plata ente 1810 y 1820: Parámetros políticos y xurídicos pa la suerte de los españoles europeos, LIT Verlag Berlin-Hamburg-Münster, 1997, ISBN 382584627X, 9783825846275
  • José María Mariluz Urquijo, Proyeutos españoles pa reconquistar el Ríu de la Plata, 1820-1833, Perrot, Buenos Aires, 1958.

Referencies editar

Enllaces esternos editar