Clark L. Hull

psicólogu estauxunidense (1884–1952)

Clark Leonard Hull (24 de mayu de 1884Nueva York – 10 de mayu de 1952New Haven) foi un influyente sicólogu d'Estaos Xuníos que se propunxo entender el aprendizaxe y la motivación al traviés de lleis científiques del comportamientu (vease conductismu).

Clark L. Hull
President of the American Psychological Association (en) Traducir

1936 - 1936
Vida
Nacimientu Nueva York[1]24 de mayu de 1884[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte New Haven[1]10 de mayu de 1952[1] (67 años)
Estudios
Estudios Universidá de Wisconsin-Madison 1918) Philosophiæ doctor
University of Michigan College of Literature, Science, and the Arts (en) Traducir
Nivel d'estudios Philosophiæ doctor
Direutor de tesis Joseph Jastrow
Direutor de tesis de Carl Hovland
Profesor de Neal E. Miller (es) Traducir
Oficiu psicólogu
Emplegadores Yale
Universidá de Wisconsin-Madison
Premios
Miembru de Asociación d'Estaos Xuníos de Sicoloxía
Academia de les Artes y les Ciencies d'Estaos Xuníos
Academia Nacional de Ciencies de los Estaos Xuníos
Cambiar los datos en Wikidata

Primeros años editar

Hull llogró la so llicenciatura y la so maestría de la Universidá de Michigan, y en 1918 el so doctoráu de la Universidá de Wisconsin-Madison, onde tamién dio clases dende 1916 hasta 1929. La so investigación doctoral sobre "Los aspeutos de la evolución de los conceutos" publicar na revista Psychological Monographs.

Hull llevó a cabo investigaciones coles que demostró que les sos teoríes podíen predicir y controlar el comportamientu. Los sos trabayos más significativos fueron Mathematico-Deductive Theory of Rote Learning (1940), y Principles of Behavior (1943), que establecieron el so analís del aprendizaxe y condicionamientu animal como la teoría dominante del comportamientu del so tiempu. Ye famosu amás polos sos alderiques con Edward C. Tolman y pol so teoría de la pulsión. El modelu de Hull ta sofitáu en términos evolutivos: Los organismos sufren privación, la privación crea necesidaes, les necesidaes activen pulsiones; el comportamientu ye dirixíu a metes y algamar metes tien valor de sobrevivencia.

Fórmula de la motivación editar

La fórmula de Hull pa determinar la motivación ye:

  • ser = sHr * D * K,

esto ye, el potencial de reacción ye igual a encomalo del vezu (midíu por númberu de refuerzos) pola pulsión (midíu en tiempu de privación) pol valor d'incentivu del estímulu.

Métodu hipotéticu-deductivu editar

En psicoloxía esperimental, desenvolvió sistemáticamente les sos teoríes al traviés del métodu hipotéticu-deductivu, a partir d'observaciones y creación d'hipótesis, colo que se llograron definiciones precises y axomes ellaboraos. Creía que la conducta yera una serie d'interacciones ente un individuu y el so ambiente, y analizar siempres dende la perspeutiva de l'adautación biolóxica, que sería una optimización de condiciones de vida al traviés del amenorgamientu de necesidaes.

Estudios sobre la hipnosis editar

Acredítase-y a Hull l'empezar l'estudiu modernu de la hipnosis. La so obra Hypnosis and Suggestibility (1933) foi un estudiu rigorosu del fenómenu usando analís estadísticu y esperimental. Los estudios de Hull enfáticamente demostraron d'una vegada per siempres que la hipnosis nun tien nenguna rellación col suañu. La resultancia foi echar la recuarta a les estravagantes afirmaciones de los hipnotistas, especialmente en rellación a meyores estraordinaries de la cognición o bien de los sentíos so hipnosis. Los esperimentos de Hull amosaron la realidá de dellos fenómenos tales como l'anestesia hipnótica y l'amnesia post-hipnótica. La hipnosis podía inducir aumentos en ciertes habilidaes físiques y camudar los estragales pa la estimulación sensorial. Hull ye famosu pola so típica inducción hipnótica na cual podía mirar direutamente a los güeyos hasta que'l suxetu quedaba inducíu.

Premios editar

Hull recibió la medaya Warren en 1945 de la Society of Esperimental Psychology. En 1929 camudar a Yale, onde permaneció hasta la so muerte.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 Afirmao en: Gran Enciclopedia Soviética (1969–1978). Sección, versículu o párrafu: Халл Кларк Леонард. Data de consulta: 28 setiembre 2015. Editorial: Большая Российская энциклопедия. Llingua de la obra o nome: rusu. Data d'espublización: 1969.
  2. Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6vq3bdg. Apaez como: Clark L. Hull. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. URL de la referencia: https://www.sepsych.org/warren-medal-recipients/.

Enllaces esternos editar