Comité Paralímpicu Brasilanu

El Comité Paralímpicu Brasilanu (en portugués: Comitê Paralímpicu Brasilanu, CPB) ye la organización deportiva encargada d'entamar les actividaes paralímpiques en Brasil, y representa a esti país énte'l Comité Paralímpicu Internacional (IPC) dende 1958. La so sede allúgase en Rio de Janeiro, Brasil.

Comité Paralímpicu Brasilanu
organización non gubernamental y Comité Paralímpicu Nacional
Llocalización
Sede Rio de Janeiro
Direición Brasil
Historia
Fundación1958
Forma parte de
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

El deporte paralímpicu brasilanu surde nel añu 1958. El 1 d'abril d'esi añu, la siella de ruedes Robson d'Almeida Sampaio, en collaboración col so amigu Aldo Miccolis, fundó'l Club en Rio de Janeiro. Meses dempués, el 28 de xunetu, tamién deficiente Seraphin Sergio Del Grande creó'l Club de Parapléxicos de São Paulo (PBPC).

Los pioneros decidieron trayer el deporte paralímpicu pa Brasil de la que'l tratamientu hospitalariu nos Estaos Xuníos. Robson y Sergio tuvieron la oportunidá de guardar la práutica de los deportistes en siella de ruedes, especialmente nel baloncestu.

En 1959 la Maracanãzinho Gymnasium, en Rio de Janeiro, foi l'anfitrión del primer partíu de baloncestu en siella de ruedes en Brasil, São Paulo, cuando los Texans ganaron al Club CPSP por 22-16 . Diez años más llueu, en 1969, Brasil participó nos Xuegos Parapanamericanos en Buenos Aires, Arxentina. Esta foi la primer competición internacional del movimientu paralímpicu nacional. Con estructura de recién y de poca información, l'oxetivu inicial de la delegación yera conocer a los arreglos que formaben los deportes paralímpicos de caxa y dexar la integración colos atletes brasilanos del restu del continente. Tres años dempués, Brasil presentose per primer vegada a una Paralimpíada, celebrada na ciudá alemana de Heidelberg.

En 1975, una falta de comunicación ente les entidaes paralímpiques más grandes de São Paulo y Rio de Janeiro, Brasil lideró los dos delegaciones fixeron usu de los Xuegos Panamericanos en siella de ruedes na Ciudá de Méxicu. El problema causáu Stoke Mandeville esixó l'establecimientu d'una asociación nacional. Con éses inclusive nel planu de tornar de Méxicu, creóse l'Asociación Nacional de Deportes pa Neños Esceicionales, Asociación Nacional actual de Discapacidá Deporte (ANDE ). La entidá pretende amestar los deportes xugaos por atletes con dalgún tipu de discapacidá .

En 1978 Brasil foi sede d'una edición de los Xuegos Panamericanos en siella de ruedes. La disputa asocedió en Rio de Janeiro. Cola crecedera del deporte paralímpicu nel país, los alcuerdos empezaron a ser clasificaos. En 1984 fundóse l'Asociación Brasilana de Deportes pa Ciegos (ABDC) y l'Asociación Brasilana de Deportes en siella de ruedes (ABRADECAR). En 1989, creóse l'Asociación Brasilana de Deportes mentalmente discapacitaes (ABDEM). Un añu más llueu, foi la vez de l'Asociación Brasilana de Deportes p'Amputaos (ABDA) empecipia les sos actividaes.

Tenistes en siella de ruedes brasilanos[1] editar

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar