Comité Paralímpicu de Chile

El Comité Paralímpicu de Chile ye la organización deportiva qu'exerz como Comité Paralímpicu Nacional en Chile, fundada'l 20 d'agostu de 2013. La so sede allúgase en Santiago, Chile, y el so actual presidente ye Ricardo Elizalde.

Comité Paralímpicu de Chile
Comité Paralímpicu Nacional
Direición Chile
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
Artículu revisáu

Historia editar

Tuvo como antecedentes la Federación de Deportistes Lisiaos de Chile (Fedilichi), creada en 1985, creada pa entamar la participación chilena nos Xuegos Parapanamericanos, y la Federación Paralímpica de Chile (Feparachile), fundada en 1992, que llogró la representación de Chile énte'l Comité Paralímpicu Internacional (CPI) y foi reconocida oficialmente pol Comité Olímpicu de Chile (COCh) en 1995.

En 1996 llevó la primer delegación chilena oficial a los Xuegos Paralímpicos d'Atlanta 1996; nos Xuegos Paralímpicos de Barcelona 1992 yá participaren deportistes chilenos —Víctor Valderrama en llevantamientu de peses y Gabriel Vallines en natación—, sicasí ello foi pola invitación direuta que se realizó a países llatinoamericanos que nun participaren na cita paralímpica. La federación llogró la so personalidá xurídica'l 21 d'avientu de 2000.

Problemes económicos —una delda de CLP 5 599 480— llevaron a la Feparachile a la so desafiliación del COCh n'abril de 2012. El 27 de marzu de 2013, el COCh constituyó la Comisión Ad hoc Paralímpica, integrada por Ricardo Elizalde Bravo, Alberto Vargas Peyreblanque, Rafael Rossi Serrano y Patricio Delgado Gallardo, que derivó na fundación del Comité Paralímpicu de Chile 20 d'agostu de 2013.

Deportes editar

Branu editar

Iviernu editar

Ver tamién editar

Referencies editar