Conciliu de Nicea II

El Conciliu de Nicea II celebrar del 24 de setiembre al 13 d'ochobre de 787 en Nicea. Foi convocáu por Irene, madre del emperador Constantino VI. Los participantes más destacaos de l'asamblea fueron Adriano I, los legaos papales: l'Arcipreste romanu Pedro y el Archimandrita del monesteriu griegu de san Saba y el patriarca de Constantinopla Tarasio.

Conciliu de Nicea II
Conciliu ecuménicu
Concilio de Constantinopla III y Concilio Quinisexto (es) Traducir Conciliu de Nicea II Concilio de Constantinopla de 869–870 y Conciliu de Constantinopla de 879–880
Cambiar los datos en Wikidata

El conciliu foi convocáu arriendes de la discutiniu iconoclasta empecipiada pol emperador Lleón III el Isáurico nel 726. Los iconoclastes negaben la llexitimidá de les imáxenes y el so cultu. Falar de diverses causes nesta postura: ciertu esquema inda monofisita que nun fuera totalmente vencíu, la influencia musulmana y xudía nel imperiu d'Oriente, l'orixe siriu del emperador Lleón III, y el deséu de compensar el poder de los monxos, defensores de la iconodulia, doctrina contraria a la iconoclasta. Amás los iconoclastes usaben argumentos derivaos de la prohibición que nel Antiguu Testamentu vetaba la creación d'imáxenes (cf. Éx 20, 4; Dt 5, 8) o de la filosofía platónica una y bones l'usu d'imáxenes implica representar modelos a partir de lo que solo son solombres o reflexos.

Los cánones del conciliu dexen faer una distinción ente'l cultu dau a Dios (llamáu de «adoración» o λατρεία) y la veneración especial tributada a les imáxenes (la pallabra griega "προσκύνησις", proskýniṉsis que significa "veneración"). Asina s'evitaben dambos estremos igualmente presentes na cultura oriental: l'adoración de la imaxe como si fuera Dios mesmu y per otru llau la destrucción d'estes por mieu a la idolatría o por motivos de conveniencia y paz.

La intervención de la emperatriz rexente Irene foi continua y fuerte. Ella mesma presidió los trabayos de la última sesión asegurándose asina de que les conclusiones fueren na llinia favorable a les imáxenes. Los decretos y cánones fueron promulgaos por ella. Sicasí, les disputes nel interior de la familia imperial por causa de esti problema siguieron hasta l'emperador Teófilo (842).

Una de les novedaes n'este Conciliu ye la baxa asistencia de los patriarques orientales. Namái asistió'l de Xerusalén (que llegó con retrasu) y el de Constantinopla. Nicea II declaró non ecuménicu el sínodu de Constantinopla del 754, por non ser celebráu en comunión cola ilesia de Roma. El conciliu foi recibíu n'Occidente con delles reserves, por cuenta de la mala traducción llatina del griegu orixinal de les actes del conciliu.

Aprobáronse tamién 22 midíes disciplinares les cualos resumir en:

Canon 1: El cleru tien de reparar los santos cánones qu'inclúin los apostólicos, los de los seis concilios ecuménicos previos, los de los sínodos particulares que fueron publicaos n'otros sínodos, y los de los Padres.

Canon 2: Los candidatos a obispos tienen de conocer el Salteriu de memoria y tienen de lleer con detenimiento, non de forma superficial, toles Sagraes escritures.

Canon 3: Conderga'l nomamientu d'obispos, presbíteros y diáconos polos príncipes seculares.

Canon 4: Los obispos nun han de pidir dineru al so cleru: cualquier Obispu que por avaricia quita a unu del so clérigos ye él mesmu depuestu.

Canon 5: Va empobináu contra los que presumen de llograr preferencies eclesiástiques con dineru, y recuerda el canon apostólicu numbero trenta y los cánones de Calcedonia contra los que merquen promociones con dineru.

Canon 6: Los Sinodos provienciales tienen de celebrase añalmente.

Canon 7: Les reliquies han de ser asitiaes en toles Ilesies: nenguna ilesia tien de ser consagrada si nun tien reliquies.

Canon 8: Prescribe los procuros qu'han de tomase contra los falsos conversos del xudaísmu.

Canon 9: Tolos escritos contra les imáxenes venerables han de ser apurríos, pa ser zarraos con otros escritos heréticos.

Canon 10: Contra los clérigos qu'abandonen les sos propies diócesis ensin permisu y conviértense en capellanes privaos de grandes personaxes.

Canon 11: Cada ilesia y cada monesteriu hai de tener el so propiu ecónomu.

Canon 12: Contra los obispos y abás qu'apurren propiedaes de la ilesia a señores temporales.

Canon 13: Les residencies episcopales, monesterios y otros edificios eclesiásticos convertíos a usos profanos han de ser devueltos al so propietariu llegal.

Canon 14: Les persones tonsuraes non ordenar como llectores nun tienen de lleer la Epístola o l'Evanxeliu nel púlpitu.

Canon 15: Contra la pluralidá de beneficios.

Canon 16: El cleru nun hai de llevar vistíos suntuosos.

Canon 17: Los monxos nun han de salir de los sos monesterios pa construyir otres cases d'oración ensin tener los medios pa faelo.

Canon 18: Les muyeres nun han de vivir nes cases de los obispos o nos monesterios d'homes.

Canon 19: Los superiores d'Ilesies y monesterios nun han de pidir dineru a los qu'entren nel estáu clerical o monásticu. Pero la dote traida por un noviciu a una casa relixosa tien de retenese en dicha casa si'l noviciu abandonar ensin nenguna falta per parte del superior.

Canon 20: Prohibe los monesterios dobles.

Canon 21: Un monxu o monxa nun tien d'abandonar un conventu pa dise a otru.

Canon 22: Ente los llaicos, persones de distintos sexos pueden tar xuntes, siempres que dean gracies y pórtense con decoro. Pero ente los relixosos, los de sexos opuestos pueden comer xuntos solu en presencia de dellos homes y muyeres medrosos de Dios, sacante nun viaxe cuando la necesidá obliga.

Bibliografía editar

  • NORMAN TANNER, Los concilios de la Ilesia, BAC, Madrid 2003, ISBN 84-7914-683-4
  • GIUSEPPE ALBERIGO, Storia dei concili ecumenici, Queriniana, Brescia 1990, ISBN 88-399-0088-8
  • LECLERCQ, Henri. (1911). Trescritu por Anthony A. Killeen. Traducíu por Pedro Royo.

Referencies editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Conciliu de Constantinopla III
'Conciliu de Nicea II'
del 24 de setiembre al 13 d'ochobre de 787
Socesor:
Conciliu de Constantinopla IV