María de la Consolación Azlor

(Redirixío dende Condesa de Bureta)

María de la Consolación Azlor (12 de mayu de 1775ciudá de Girona – 23 d'avientu de 1814Zaragoza), conocida como La Condesa de Bureta, foi una noble española, heroína de los Sitios de Zaragoza.

María de la Consolación Azlor
condesa de Bureta (es) Traducir

Vida
Nacimientu ciudá de Girona12 de mayu de 1775[1]
Nacionalidá España
Muerte Zaragoza23 d'avientu de 1814[1] (39 años)
Sepultura ilesia parroquial de San Felipe y Santiago'l Menor
Familia
Padre Manuel de Azlor y Urriés
Casada con Juan Crisóstomo López-Fernández de Heredia y Marín de Resende Francia (es) Traducir (1794 – 1804)
Pedro María Ric (1808 – 1814)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Seudónimos Condesa de Bureta
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nació en Girona nel añu 1773, de familia pernomada, recibió una esmerada educación. En 1787, al morrer el so padre, don Manuel Azlor d'Aragón y Urríes, Virréi de Navarra, la familia treslladar a Zaragoza.

En 1794, casóse con Juan Crisóstomo López-Fernández de Heredia y Marín de Resende Francia, VI Conde de Bureta, lo cual ensin dulda foi favorecíu pola so guapura y cultura. El conde morrió en 1805.

N'acabando'l Primer sitiu de Zaragoza, el 1 d'ochobre de 1808, contraxo'l segundu matrimoniu con Pedro María Ric, III Barón de Valdeolivos, maxistráu de la Real Audiencia d'Aragón y políticu.

Finó en Zaragoza en 1814 y ta soterrada na ilesia de San Felipe y Santiago el Menor de Zaragoza.[2]

El so Llabor en Los Sitios de Zaragoza editar

En 1808 al sitiar los exércitos del Primer Imperiu Francés la ciudá de Zaragoza, col so calter patrióticu negar a abandonar la ciudá, participando viviegamente contra l'exércitu francés, siendo lleal a Palafox.

Creó y dirixó'l Cuerpu d'Amazones, un cuerpu especial femenín qu'emprestaba un serviciu de socorru a los mancaos y del suministru de cebera y municiones a los combatientes. Amás, convirtió'l so palaciu n'hospital, y empuñó armes n'ocasiones de peligru, realizando una serie d'actos heroicos que fueron referíos por don Santiago Sas y el xeneral Arteche.

Nel Segundu Sitiu de Zaragoza, al producise la capitulación de Zaragoza'l 21 de febreru de 1809, el mariscal francés Lannes dexó a la condesa y la so familia abandonar la ciudá pa treslladase a Cádiz, hasta que, concluyida la guerra, la condesa tornó a Zaragoza.[2]

Condecoraciones editar

Foi condecorada por Fernando VII, con toles distinciones concedíes a los defensores de la Patria.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Diccionario biográfico español. Identificador DBE: 27359/maria-de-la-consolacion-de-azlor-y-villavicencio. Editorial: Real Academia de la Historia. Llingua de la obra o nome: castellanu. Data d'espublización: 2011.
  2. 2,0 2,1 Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes gea

Enllaces esternos editar