«Ñu» redirixe equí. Pa otros usos, vease Ñu (dixebra).

.

Connochaetes
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Subfilu: Vertebrata
Clas: Mammalia
Orde: Artiodactyla
Familia: Bovidae
Subfamilia: Alcelaphinae
Xéneru: Connochaetes
Lichtenstein, 1812
Especie tipu
Antilope gnu Gmelin, 1788 (=Antilope gnou Zimmermann, 1780)
Distribución
Especies
Ver el testu
Consultes
[editar datos en Wikidata]


Connochaetes ye un xéneru de mamíferos artiodáctilos de la subfamilia Alcelaphinae. Son antílopes d'África qu'inclúin al ñu negru (Connochaetes gnou) y al ñu azul (Connochaetes taurinus) como les sos úniques especies. El xéneru pertenez a la familia de los bóvidos.

Etimoloxía editar

El nome científicu d'esti animal, Connochaetes, provién de les pallabres griegues κόννος, kónnos, barba, y χαίτη|, jaítē, "pelo suelto", (a la manera de la melena del lleón).[1] El nome ñu, o gnu na trescripción d'otres llingües, paez aniciáu en t'gnu el nome khoisan d'estos animales o de !nu, la forma san del mesmu nome. [2] [3]

Morfoloxía editar

Los ñus tienen un aspeutu desgarbado que recuerda a un estrañu encruz ente vaquilla y antílope, con clines llargues y desgreñadas y cola empenachada de caballu. Tienen llargues barbes que cuelguen a lo llargo de tol pescuezu dende'l cazu hasta'l pechu, y pates bien llargues de pezuñes afilaes. Cuntar ente los herbívoros que meyor espolleten n'África y formen los fataos más numberosos de la Tierra. Nel Parque nacional Serengueti, en Tanzania, más d'un millón d'estos exemplares migren colos cambeos d'estaciones en busca de yerba fresco. El so evidente paecíu col ganáu vacuno da-y el so nome holandés de "wildebeest", que podría traducise por "ganáu selvaxe", ente que'l nome español de "ñu" ye onomatopéyicu, al reproducir el soníu de los mugidos del animal.

Les femes allumen de primeres de la estación de les agües y les críes pueden correr a los pocos minutos de nacer; mientres la so mocedá, los ñus son inclusive más rápidos na carrera que los sos adultos, pudiendo algamar los 80 km/h y los más vieyos algamen los 60 km/h.

Comportamientu editar

 
Esquitada de ñus azules.

Los ñus son antílopes sociales que s'axunten en grupos familiares de femes coles sos críes y nueves, ente que los machos adultos axuntar en grupos estreme. Sicasí, esos pequeños grupos tienden a acomuñar ente sigo y colos d'otres especies d'ungulaos de la sabana, como cebres y gaceles de Thomson, de forma que se producen grandes aglomeraciones d'individuos. En contra de lo que pueda paecer, nun se produz rivalidá pola comida ente les distintes especies, una y bones les cebres prefieren les yerbes altu y fibrosu, les gaceles prefieren les curties y seques, y los ñus les que s'atopen nun permediu. Los ñus amás, aprovechar de la vista de les gaceles y l'olfatu de les cebres p'afayar a los depredadores.

Mientres la dómina de celu, que coincide cola dómina de les grandes migraciones, los machos adultos caltienen parceles de terrén onde intenten caltener a un grupu de femes coles qu'apariase. Esto obligar a tar en constante movimientu pa poder axuntales y arrexuntales, y coles mesmes defendeles d'otros machos que busquen una fema de la qu'apoderase. El constante trasiegu d'individuos ayuda a evitar la consanguinidá y a escoyer a los exemplares más fuertes y resistentes pa la reproducción.

Los ñus son presa de munchos carnívoros tales como licaones, guepardos, lleopardos, lleones, cocodrilos, etc. Estos postreros suelen ser los depredadores más comunes de los adultos. Les sos críes son presa, polo xeneral, de chacales, servales y guepardos. Tanto machos como femes tán armaos con peligrosos cuernos ganchudos, pero nun suelen emplegalos pa defendese, prefiriendo la fuxida a la carrera pa escapar de los sos cazadores.

Especies editar

 
Ñu negru o de cola blanca.

Describiéronse les siguientes especies:[4]

Dambes especies son realmente abondoses, pero'l ñu negru o de cola blanca, de color escuru, clines erectas y cola cubierta de clines blanques, tuvo a puntu de compartir el mesmu final qu'otros munchos ungulaos naturales de Sudáfrica, y el so númberu ye bastante menor al de los sos parientes más nortizos; si la especie caltúvose foi gracies a l'acción de granxes privaes que los caltuvieron cautivos.

El ñu na cultura popular editar

El ñu ye l'animal simbólicu o mascota del Proyeutu GNU (pronunciación similar a ñu, n'español),

Referencies editar

  1. Benirschke, Kurt. «Wildebeest, Gnu». Comparative Placentation. Consultáu'l 25 de marzu de 2014. (n'inglés)
  2. «Gnu». Merriam-Webster. Consultáu'l 23 de xunetu de 2017. (n'inglés)
  3. Hurst, Richard Y.. «Whence the Wildebeest: An Implausibility of Gnus». Consultáu'l 23 de xunetu de 2017.(n'inglés)
  4. (2005) Wilson, Don: Mammal Species of the World, 3ª (n'inglés), Baltimore: Johns Hopkins University Press, 2 vols. (2142 pp.). ISBN 978-0-8018-8221-0.

Enllaces esternos editar