Conservatoriu

institución educativa especializada nos estudios musicales

Un conservatoriu (del lat. conservatorĭus) ye un establecimientu nel que s'imparten clases rellacionaes coles artes. Anque la mayoría centrar na música, tamién hai dalgunos nos que s'imparten clases de danza, cantar y declamación. Los conservatorios musicales ufierten la opción d'ingresar ensin empezar pol primer cursu, yá que cada aspirante tien el derechu de realizar una prueba que determina'l nivel nel que tien de ser asitiáu'l mesmu. L'alumnu va tener cuatro años de grau elemental, y una vegada qu'éstos terminen empieza una etapa de grau profesional que toma seis cursos. P'aportar al grau profesional tendrá de realizase una prueba que cualesquier aspirante puede presentar y va ser aceptáu'l que llogre mayor nota nel preséu al qu'aplique la prueba. Ye aceptáu l'aspirante que llogre la mayor nota en cada preséu, nun importando qu'ésta nota seya considerablemente baxa.

Royal College of Music, Londres.

Primeros conservatorios editar

La música occidental tien los sos oríxenes en Grecia, onde desempeñó un papel moralizador y pedagóxicu dende la dómina en que s'escribieron los testos homéricos (sieglu X e.C. ). Los primeres conservatorios provienen del sieglu XIX en Francia. Los conservatorios yeren orixinalmente orfanatos de neños a los que se-yos enseñaba música. Dempués de la revolución de 1789 y col nuevu réxime, estos nun daben una bona imaxe y convirtiéronse n'instituciones públiques.

Estructura de la enseñanza de música editar

 
Conservatoriu de música asitiáu en Culleredo, España.

Los alumnos de los actuales conservatorios de música suelen escoyer al empiezu de los sos estudios una de les siguientes especialidaes: acordión, arpa, bandoneón, cantar (namái grau profesional y cimeru), clarinete, clave, contrabaxu, fagó, flauta de picu, flauta trevesera, gaita, guitarra, guitarra flamenca, preseos d'escayu, oboe, percusión, pianu, saxofón, trombón, trompa, trompeta, tuba, txistu, viola, viola da gamba, violín, violonchelu.

N'España, el Ministeriu d'Educación y Ciencia entama les enseñances de música de la siguiente forma: enseñanza elemental, enseñanza profesional (antiguu Grau Mediu) y enseñanza cimera. Les asignatures entamar según la especialidá escoyida.

La Enseñanza Elemental s'estructura en cuatro cursos. Podrá aportase a la edá mínima d'ocho años. En dellos centros por razones de demanda realiza una prueba d'aptitú.
La Enseñanza Profesional s'estructura en seis cursos. P'aportar, tantu los alumnos que cursaren la Enseñanza Elemental como los que non, tendrán de realizar una prueba d'accesu.
La Enseñanza Cimera s'estructura en cuatro años y equival al títulu de Llicenciáu Universitariu. Apaecen nueves especialidaes non instrumentales, como composición, direición de coros y orquestes, musicoloxía, flamencoloxía, etnomusicoloxía o pedagoxía del llinguaxe y la educación musical. P'aportar al Grau Cimeru, tantu los alumnos que cursaren la enseñanza profesional como los que nun tendrán de realizar una prueba d'accesu.

Estudios complementarios editar

Amás de la música clásica, en dellos conservatorios puede estudiase flamencu, jazz, informática musical y prauticar colos preseos de música comercial y cinematográfica.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar