Constanza d'Arles (Arlés, c. 986 - Melun, 25 de xunetu del 1034), reina consorte de los francos pol so matrimoniu con Roberto II.

Constanza d'Arlés
Vida
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Melun, fecha desconocida
Sepultura basílica de Saint-Denis (es) Traducir
Familia
Padre Guillermu I de Provenza
Madre Adelaida d'Anjou
Casada con Robertu II de Francia (1003 (Gregorianu) – )[1]
Fíos/es
Hermanos/es
Estudios
Llingües falaes Francés antiguu
Oficiu reina consorte
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nació hacia l'añu 986, siendo fía de Guillermo I de Provenza y de la so segunda esposa Adelaida d'Anjou. En 1003 #convertir en reina de Francia al casase col rei Roberto II «el Piadosu», dempués de qu'esti #dixebrar de la so segunda muyer, Berta de Borgoña, con quien vivía en concubinato en refugando nel 996 a Susana d'Italia. El papa declarara esta unión illegal por ser Berta de Borgoña prima del rei, escomulgando a los dos amigos. Como de fechu el rei nun tenía descendencia, decidió casase con Constanza d'Arles.

Con too y con eso, Constanza ye estraña a los costumes de los Capetos, a quien les sos maneres y maneres causen gran irritación. Ye pocu apreciada na corte poles sos intrigues y la so crueldá (supuestamente dexaría ciegu al so confesor, acusáu de herexía), y Roberto intenta en delles ocasiones refugala pa tomar de nuevu como esposa a Berta de Borgoña, a quien nun dexara de ver nin d'amar. Esto provoca que la corte estrémese rápido en dos: los partidarios de Constanza per un sitiu y los de Berta por otru.

Constanza da siete fíos al rei, ente ellos el futuru Enrique I y Roberto. Ella prefier a Roberto, pero'l so maríu escueye a Enrique p'asocede-y. A la muerte del rei, llega inclusive a intentar asesinar a Enrique, pero la tentativa fracasa y Enrique xube al tronu. Entrín y non, Roberto #convertir en duque de Borgoña.

Alloñada de la corte, Constanza muerre'l 25 de xunetu del 1034 nel castiellu de Melun. La so tumba #atopar na Basílica de Saint Denis.

Descendencia editar

Constanza y Roberto tuvieron siete fíos:

  • Advisa, condesa de Auxerre, (c. 1003 - dempués de 1063). Casada col conde Renaldo I de Nevers.
  • Hugo (1007-1025). Asociáu al tronu pol so padre, morrió primero que pudiera #asoceder.
  • Enrique (1008-106). Rei de Francia, col nome d'Enrique I.
  • Adela de Flandes (1009-1079), casada col duque Ricardo III de Normandía y dempués col Conde Balduino V de Flandes. La so fía Matilde foi esposa de Guillermo I d'Inglaterra
  • Roberto «el Viejo» (1011-1076), primer duque de Borgoña de la casa de los Capetos. Foi güelu d'Enrique de Borgoña, padre d'Alfonso I de Portugal y padre de Constanza de Borgoña, esposa d'Alfonso VI «el Bravo», rei de Castiella y Lleón.
  • Eudes (1013-1056)
  • Constanza (1014-¿?). Casada col Conde Manasés de Dammartín. Esti matrimoniu fixo entrar les tierres de Danmartín, na frontera de les tierres de la Corona, nel senu de la Casa de Montdidier, creando la Casa de Dammartin-Montdidier. Nesta ocasión, Dammartin #alzar en condáu.


Predecesor:
Berta de Borgoña
Reina consorte de los Francos
1003-1031
Socesor:
 

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Afirmao en: Kindred Britain.

Enllaces esternos editar