Consuelo Gutiérrez del Arroyo González

archivera española (1910–2005)

Consuelo Gutiérrez del Arroyo González[nota 1] (14 de xineru de 1910Madrid – 2005Madrid) foi una archivera española que dirixió'l Centru d'Estudios Históricos. En febreru de 1935, ingresó nel cuerpu Facultativu d'Archiveros, Bibliotecarios y Arqueólogos. Dempués de la Guerra civil española, tres los procesos de depuración, tuvo venceyada a la Residencia de Señorites y a l'Asociación Española de Muyeres Universitaries.

Consuelo Gutiérrez del Arroyo González
Vida
Nacimientu Madrid14 de xineru de 1910[1]
Nacionalidá España
Muerte Madrid2005 (94/95 años)
Familia
Casada con Luis Vázquez de Parga e Iglesias (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu archivera
Llugares de trabayu Archivu Históricu Nacional
Miembru de Cuerpo Facultativo de Archiveros, Bibliotecarios y Arqueólogos (es) Traducir[2]
Cambiar los datos en Wikidata

Trayeutoria editar

Nació en Madrid, el 14 de xineru de 1910. Desenvolvió los sos estudios na Institución Llibre d'Enseñanza primeru y na Universidá Central de Madrid dempués, onde llogró la llicenciatura en Filosofía y Lletres, na seición d'Historia, el 30 d'Agostu de 1933. Mientres la so etapa universitaria foi becaria na seición d'Historia de la recién abierta seición medieval del Centru d'Estudios Históricos, que darréu se convertiría nel Institutu d'Estudios Medievales, del que tamién formó parte. Amás, foi alumna y dempués amiga de Claudio Sánchez Albornoz, xunto al que dirixió'l Centru d'Estudios Históricos. [3]

Profesionalmente destaca la so carrera como archivera y maestra d'archiveros. En xunu de 1933 exerció como funcionaria interina na Biblioteca Nacional, dende onde se treslladaría, un mes más tarde, al Archivu Históricu Nacional[4] En 1935 aprobó les oposiciones y foi nomada funcionaria del Cuerpu Facultativu d'Archiveros, Bibliotecarios y Arqueólogos. Primero treslladóse al Archivu Rexonal de Galicia. Llueu solicitó una excedencia voluntaria pa siguir el so trabayu nel Centru d'Estudios Históricos. Col fin de la Guerra Civil Española pudo, en 1941, retomar la so actividá profesional en pasando'l procesu de depuración[5], nesi añu foi destinada provisionalmente al Archivu Históricu Nacional. Poco tiempu dempués treslládase a la Biblioteca de la Escuela d'Arquiteutos de Madrid (payares-avientu). Al añu siguiente, llogra como destín definitivu'l Archivu Históricu Nacional, col que caltuvo una estrecha vinculación hasta la so xubilación el 14 de febreru de 1980.

Ye de destacar el so llabor como archivera al mandu de la Seición d'Universidaes y la seición d'Órdenes Militares, so la direición de Áurea Javierre Mur, destacada archivera española. En paralelu, ye tamién destacable el so llabor na creación de guíes y catálogos, según na organización d'esposiciones, como la realizada pal VIII Centenariu de la Orde de Santiago. Tamién participó en dellos proyeutos coleutivos como la Guía d'Archivos de Madrid, Estudios de la situación de los Archivos en Francia ya Italia y el so llabor docente como profesora de Paleografía y formadora d'Archiveros.

Publicación editar

  • Gutiérrez del Arroyo, Consuelo, "Fueros d'Oreya y Ocaña. (Documentos)" en Anuariu d'Historia del Derechu Español, Númberu XVII (1946)
  • Gutiérrez del Arroyo, Consuelo, Privilexos Reales de la Orde de Santiago na Edá Media, Catálogu de la serie esistente nel Archivu Históricu Nacional, Madrid (1946)
  • Catálogu de la documentación navarra de la Orde de San Juan de Xerusalén nel Archivu históricu nacional : sieglos XII-XIX
  • Catálogu de los documentos referentes a los conventos de Santiago, Calatrava y Alcántara que se caltienen nel archivu secretu del Conseyu de les Órdenes Militares
  • Guía de la Seición d'Órdenes Militares

Notes editar

  1. Tamién conocida como Consuelo Gutiérrez del Arroyo de Vázquez de Parga pol so home Luis Vázquez de Parga Iglesias.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Diccionario biográfico español. Identificador DBE: 78825/consuelo-gutierrez-del-arroyo-y-gonzalez. Apaez como: Consuelo Gutiérrez del Arroyo y González. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Editorial: Real Academia de la Historia. Llingua de la obra o nome: castellanu. Data d'espublización: 2011.
  2. Identificador del Boletín Oficial del Estado: BOE-A-1959-8373.
  3. «Institutu d'Historia del CSIC». Coleición fotográfica Claudio Sánchez Albornoz.
  4. «Homenaxe a Consuelo Gutiérrez del Arroyo González de l'Asociación d'Amigos del Archivu Históricu Nacional».
  5. «Expediente de depuración de Consuelo Gutierrez del Arroyo».