Contratu de futuros

Un contratu de futuros ye un contratu o alcuerdu qu'obliga a les partes contratantes a mercar o vender un númberu determináu de bienes o valores (activu subxacente) nuna fecha futuro y determinao, y con un preciu establecíu de mano. Estos contratos axustar no que se llama mercáu a términu o mercáu de futuros.

Los contratos de futuros son una categoría dientro de los contratos de derivaos.

Utilidá del contratu de futuros editar

Esisten dos motivos polos cualos daquién pue tar interesáu en contratar un futuru:

  • Operaciones de cobertoria: La persona tien o va tener el bien subxacente nel futuru (petroleu, gas, naranxes, trigu, etc.) y va vender nun futuru. Cola operación quier asegurar un preciu fixu güei pa la operación de mañana.
  • Operaciones especulatives: La persona que contrata'l futuru namái busca especular cola evolución del so preciu dende la fecha de la contratación hasta'l vencimientu del mesmu.

Conceutos editar

  • Tar llargu.
    Quien merca contratos de futuros, adopta una posición llarga, polo que tien el derechu a recibir na fecha de vencimientu del contratu l'activu subxacente oxetu de la negociación. Básicamente significa mercar güei pa vender mañana o invertir güei pa mañana recuperar el nominal más les plusvalíes.
  • Tar curtiu
    Quien viende contratos adopta una posición curtia ante'l mercáu, polo que al llegar la fecha de vencimientu del contratu va deber apurrir el correspondiente activu subxacente, recibiendo a cambéu la cantidá de dineru alcordada na fecha de negociación (venta) del contratu de futuros. Básicamente significa financiase güei cola venta del activu qu'entá nun tenemos, tomando la obligación de devolver l'activu mañana.

Carauterístiques de los preseos derivaos negociaos en mercaos entamaos editar

  • Normalización de los contratos negociaos, son iguales pa tolos participantes nel mercáu:
    • l'activu subxacente **

el tamañu o oxetu del contratu ** la fecha de vencimientu ** la forma de liquidar el contratu al vencimientu;

  • Esistencia d'un sistema de garantíes y lliquidación diaria de posiciones nel que tolos contratantes tienen de depositar una garantía cuando tomen una posición nel mercáu. Amás hai una lliquidación diaria de les posiciones abiertes (contratos non zarraos) al preciu de zarru de mercáu. Esto ye, les ganancies y perdes recuéyense a midida que vase consumiendo la vida del contratu.
  • Esistencia de mecanismos nel mercáu pa faer posible la lliquidación diaria de tolos contratantes: el creador del mercáu (market maker) tien d'ufiertar cotizaciones de forma continua.
  • Eliminación del riesgu de contrapartida nes operaciones de futuros. El riesgu de contrapartida qu'esiste nestes operaciones queda esaniciáu por cuenta de que xuníu al mercáu como centru de negociación, esiste una Cámara de Compensación (Clearing House) venceyada nel so operatividad a la sociedá rectora del mercáu y encargada d'entamar el mercáu y d'esaniciar el riesgu de mercáu acomuñáu a les operaciones.

La cámara de compensación (Clearing House) editar

  • Exes básiques del sistema de garantíes. La Cámara de Compensación establez un sistema de garantíes, que los sos exes básiques son:
    • Depósitos de garantía.
    • Lliquidación diaria de les perdes y ganancies.
    • Otres midíes complementaries (llendes de posiciones, comisión de supervisión y vixilancia, miembros reconocíos, sistema de negociación, lliquidación y compensación en tiempu real, etc).
  • La esistencia de la Cámara dexa que les partes negociadores d'un contratu nun s'obliguen ente sigo, sinón que lo faen con al respective de la Cámara, lo que supón esaniciar el riesgu de contrapartida y dexar l'anonimatu de les partes nel procesu de contratación.
  • Funciones:
    • Actúa como contrapartida de les partes contratantes, siendo comprador pa la parte vendedora y vendedor pa la parte compradora.
    • Determina diariamente los depósitos de garantía por posiciones abiertes.
    • Liquida diariamente les perdes y ganancies.
    • Liquida los contratos al vencimientu.
  • Control y supervisión de los sistemes de compensación y lliquidación. Son funciones qu'exerz la Cámara de Compensación, garantizando'l bon fin de les operaciones al traviés de la subrogación nes mesmes. Como la Cámara esanicia'l riesgu de contrapartida pa quien axusten nel mercáu, tien d'establecer un mecanismu de garantíes que-y dexe nun incurrir en pérdida ante una posible insolvencia de dalgún miembru del mercáu. Pa ello esixe un depósitu de garantía determináu en función del númberu y tipu de contratos mercaos o vendíos. Por que dicha garantía permaneza inalterable, la Cámara de Compensación afacer diariamente per mediu de l'actualización de depósitos o lliquidación de perdes y ganancies.

Usos de los contratos de futuros editar

Con independencia de qu'un contratu de futuros puede mercase col enfotu de caltener el compromisu hasta la fecha del so vencimientu, tamién puede ser utilizáu como preséu de cobertoria n'operaciones de tipu especulativu, yá que nun ye necesariu caltener la posición abierta hasta la fecha de vencimientu; en cualquier momentu puede cerrase la posición con una operación de signu contrariu a la primeramente efectuada: cuando se tien una posición compradora, puede cerrase la mesma ensin esperar a la fecha de vencimientu a cencielles vendiendo'l númberu de contratos compradores que se tener; de forma inversa, daquién con una posición vendedora puede cerrala anticipadamente allegando al mercáu y mercando el númberu de contratos de futuros precisos pa compensar la so posición.

+ Mercar un futuru consiste nun contratu estandarizado que supón pal comprador la obligación de mercar l'activu subxacente a un preciu fitu güei, llamáu preciu del futuru, na fecha de vencimientu del contratu. Si una vegada llegáu'l vencimientu'l preciu del futuru ye menor que'l preciu de lliquidación, va haber beneficiu; en casu contrariu va haber perdes.

+ Vender un contratu de futuru consiste nun contratu estandarizado que supón pal vendedor la obligación de vender l'activu subxacente al preciu del futuru na fecha del vencimientu. Si una vegada llegáu'l vencimientu'l preciu del futuru ye mayor que'l preciu de lliquidación, va haber beneficiu; en casu de qu'asoceda lo contrario vamos llograr perdes.

  • Axustar un contratu de futuru implica:

-La lliquidación diaria de perdes y ganancies: Tolos díes, cuando se cierra la sesión, proceder al cálculu de les perdes y ganancies xeneraes per cada posición. -Unes garantíes que consisten nun depósitu que la cámara esixe al contratar futuros.

Antecedentes de los mercaos de futuros editar

Los contratos de futuros sobre materies primes, metales preciosos, productos agrícoles y mercaderías diverses, axustar dende hai más de dos sieglos. Pa productos financieros axustar dende hai más de dos décades, esistiendo futuros sobre tipo d'interés a curtiu, mediu y llargu plazu, futuros sobre divises y futuros sobre aiciones y sobre índices bursátiles.

Los primeros nicios sobre los contratos de futuros remontar al añu 2000 a.c na dómina de los exipcios. Los agrícoles, al nun saber la cantidá o calidá de los sos cultivos nun futuru, alcordaben con un comprador un preciu pa tol cultivu con independencia de la resultancia. El contratu de futuru como preséu financieru axustar dende hai más de dos décades, esistiendo futuros sobre tipos d'interés a curtiu, mediu y llargu plazu, futuros sobre acolumbres y futuros sobre remanes y sobre índices bursátiles.

Referencies editar

Enllaces esternos editar