Copa del Rei de fútbol 1903

(Redirixío dende Copa del Rei de Fútbol 1903)

La Copa del Rei de Fútbol de 1903, y oficialmente Campeonatu d'España de 1903, foi la primer edición del Campeonatu d'España-Copa de La so Maxestá'l Rei reconocida pola Federación Española. Denominada asina pola cesión d'una copa de plata del monarca Alfonsu XIII, apostar ente los díes 6 y 8 d'abril de 1903 en Madrid, siendo conquistada pol Athletic Club al vencer por 3-2 a la (Sociedá) Madrid Foot-Ball Club, quien corrió al cargu de la organización.[1]

Copa del Rei de fútbol 1903
Xeneral
Deporte fútbol
Estáu España
Data de principiu 6 d'abril de 1903
Data de fin 8 d'abril de 1903
Edición 1
Ganador Athletic Club
Eventu final 1903 Copa del Rey Final (en) Traducir
Estadístiques
Participantes 3
Partíos disputaos 3
Cronoloxía
Copa de la Coronación (es) Traducir Copa del Rei de fútbol 1903 Copa del Rei de fútbol 1904
Cambiar los datos en Wikidata

Pese al ésitu llográu pol Concursu del añu anterior, trés fueron los equipos que s'inscribieron pese al incipiente númberu de clubes que yá s'atopaben formalizaos n'España. Padrós estendió invitaciones pa participar nel tornéu a los clubes de fútbol más importantes esistentes n'España, pero la mayor parte de los clubes tornaron participar. Asina refugaron participar les sociedaes de fútbol de Vigo, Huelva, Salamanca y San Sebastián. Ente que el finalista de la Copa de la Coronación, el Foot-ball Club Barcelona, tampoco aceptó la invitación.

Finalmente fueron trés los equipos inscritos: el Madrid F. C. —club organizador—, el Club Español de Foot-ball —al que se-y incorporaron dellos refuerzos del Iberia Sport Club— y el Athletic Club —ensin reforzase esta vegada con xugadores del Bilbao Foot-ball Club—.

El sistema de competición finalmente escoyíu pa la disputa del tornéu foi la d'una liguilla toos contra toos a una sola vuelta. La competición trescurrió de tala forma que el postreru partíu foi'l decisivu pa resolver el campeón, por cuenta de ello la Real Federación Española de Fútbol (RFEF) —nacida años dempués a lo más organismu regulador del fútbol nel país— considera esti alcuentru como la final del tornéu de 1903.

Como anéudota, cabo destacar que la victoria final del Athletic Club favoreció qu'un grupu d'espectadores bilbainos asitiaos na capital decidiera fundar un filial del Athletic Club en Madrid, dando orixe al Athletic Club (Sucursal de Madrid) a finales d'esi mesmu mes d'abril.[2]

Desenvuelvo editar

L'añu anterior entamárase en Madrid el Concurso Madrid de Foot-ball o Copa de la Coronación, un tornéu de fútbol pa conmemorar la mayoría d'edá del rei Alfonsu XIII y qu'axuntó en Madrid a los meyores equipos de fútbol esistente n'España. Dau l'ésitu que tuvo la competición, el so promotor, Carlos Padrós decidió entamar un tornéu col mesmu formatu y que se celebraría con periodicidad añal. Llogró'l patrociniu del propiu monarca que donó una copa que d'equí p'arriba sería llograda en propiedá por aquel club que ganara'l tornéu mientres trés años consecutivos ó cinco alternos, normativa vixente na actualidá.

El Madrid Foot-Ball Club, club al que pertenecía Padrós, asitió les bases como promotor, teniendo llugar los partíos nel Hipódromu de la Castellana de Madrid, onde se xugara en 1902 el certame precedente. Diches bases del que sería'l primer Campeonatu d'España de clubes, fueron recoyíes pol Diariu El Cardu de Madrid na so publicación del 8 de xineru:[1]

BASES
1º “Van Poder tomar parte nesti concursu toles Sociedaes de Foot-Ball Asociación d'España llegalmente constituyíes.

2º Pa faer la inscripción van haber de dirixise al Presidente del Madrid Foot-Ball Club, pasio Plaza de Toros, 10, baxu, antes del 3º de Xineru de 1903, en carta roblada pol Presidente ó Secretariu y acompañando una llista col bandu y suplentes, que'l so númberu ye ilimitáu, robláu pol capitán.

3º Nun van poder tomar parte nesti concursu más que xugadores que pertenezan á una sola Sociedá y que tean domiciliados n'España, a lo menos dende la fecha de la inscripción.

4º Namái van poder tomar parte nel concursu en Madrid una Sociedá de cada provincia, y si inscribiérense más d'una, van xugar partíos ente sigo, so les condiciones siguientes:
     a) Van Escoyer ente elles un xuráu que va resolver ensin apelación cuanto s'anicie.
     b) Nos meses de Febreru, Marzu y antes del 20 d'Abril, cada bandu va xugar dos partíos contra cada unu de los demás, y va apuntase dos puntos por partíu ganáu y unu si hai empate, ganando'l que llogre mayor númberu.
     c) Si a la fin del exerciciu hai bandos empataos, el xuráu va designar los díes d'alcuentros definitivos.
     d) Les Sociedaes vencedores en cada provincia van ser les que namái van tomar parte nel concursu de Madrid.
     y) El xuráu va unviar a la comisión organizadora l'acta de la resultancia de los partíos antes del 25 d'Abril.

5º Los partíos del conctirso en Madrid van celebrar na primera quincena de Mayu y nos campos, díes y hores que la comisión organizadora va anunciar a propósito.

6º Estos partíos van xugar por series eliminatories, sorteándose los bandos, dos á dos, resultando campeón el que gane la última serie y disponiéndose en díes alternos pa descansu de los xugadores.

7º Los partíos van celebrar con cualquier tiempu si nun hai alcuerdu en contra per parte de los capitanes respeutivos.

8º Los xueces van nomar de común alcuerdu ente los capitanes de los bandos. De nun tar conformes va ser el xuráu nomáu pola comisión organizadora'l que-y faiga.

9º En casu d'empate, el xuez árbitru va poder enllargar el partíu por tiempos de quince minutos, con cambéu de terrén á los siete y unu de descansu.

10º El xuez árbitru va dar cuenta al xuráu de la resultancia de los partíos, n'acta roblada por él y los dos capitanes.

11º Diferencies y reclamaciones de cualesquier índole van tener que faese por escritu al xuráu antes de venticuatro hores y el so fallu va ser inapellable.

12º La Sociedá que llogre'l campeonatu queda obligada á apostalo al añu siguiente á les Sociedaes que s'inscriban, y si fuera vencida, á apurrir la copa á la Sociedá vencedora na so provincia ó en Madrid.

13º Si la Sociedá que llograra la copa unu ó dos años siguíos eslleiérase, va faer entrega d'ella á la comisión organizadora.

14º Nestos partíos va rexir cada añu'l reglamentu aprobáu últimamente pola Asociación de Clubes de Foot-Ball d'Inglaterra.”
Carlos Padrós. Madrid, Xineru de 1903.

Participantes editar

Equipos participantes
  Madrid Foot-Ball Club   Athletic Club   Club Español de Foot-Ball

Fase final editar

El sistema de competición finalmente escoyíu pa la disputa del tornéu foi la d'una liguilla toos contra toos a una sola vuelta. El 6 d'abril, el Madrid F. C. abrió'l tornéu goliando al Español de Barcelona por 4-1. A otru día el Athletic Club fixo lo propio colos catalanes ganando por 4-0.

1ª Xornada Llocal

4:1

  Club Español de Foot-Ball 6 d'abril de 1903 – Hipódromu de la Castellana, Madrid
Cenarro   40'
2ª Xornada Llocal

4:0

  Club Español de Foot-Ball 7 d'abril de 1903 – Hipódromu de la Castellana, Madrid

Final editar

D'esa forma llegar al día 8 d'abril en que s'apostaría'l postreru y decisivu alcuentru ente vascos y madrilanos, que diba resolver el campeón del tornéu. Tal ye asina que la R. F. E. F. considera esti alcuentru como la final del tornéu de 1903. Ante 5.000 espectadores, el Madrid F. C. empezó'l partíu xugando meyor que'l so oponente y foise al descansu ganando por 2-0. Sicasí, el Athletic tuvo fuercies pa completar na segunda parte una gran remontada que dio la vuelta al partíu. Seis xugadores del Athletic proclamárense campeones de la Copa de la Coronación l'añu anterior col Club Vizcaya.

Cunten les cróniques que la emotiva remontada del Athletic Club caló tantu en dellos espectadores del partíu, qu'un grupu d'ellos decidió fundar un filial del Athletic Club en Madrid, dando orixe al Club Atlético de Madrid a finales d'esi mesmu mes d'abril de 1903.[2] Rescátase de siguío una de les cróniques del alcuentru:

“Nel Hipódromu celebróse güei el match ente'l Club de Madrid y el Athletic de Bilbao. Estos dos clubes apostábense'l campeonatu y la copa de plata regalada pol rei. El Club Madrilanu venciera yá al de Barcelona. Había gran espectación nel públicu por guardar esta llucha. El Club de Madrid ganó los dos primeros tantos, desenvolviendo un xuegu brillosu. Dempués púnxose á la defensiva y como camudara'l vientu en favor de los bilbainos, éstos consiguieron faer trés goals, á pesar de que los madrilanos fixeron una defensa cimera á tou encomio. Non pudo faese los cuatro tantos por falta material de tiempu y los bilbainos resultaron victoriosos por trés tantos contra dos que llograren los madrilanos”
Crónica d'El Noticieru Bilbaín. Bilbao, 1903

Plantía:Ficha partíu de fútbol

   
Campeón
Athletic Club
1.er títulu

Goliadores editar

La tabla de máximos goliadores según los datos de la dómina foi la siguiente:

Xugador Equipu GF
  Juan de Astorquia Athletic Club 2
  Armando Giralt Madrid Football Club 2
  Alejandro de la Sota Athletic Club 2

Ver tamién editar

Notes y referencies editar

  1. 1,0 1,1 Diariu El Cardu (ed.): «Campeonatu d'España entamáu pol Madrid Football Club» páx. 10. Consultáu'l 14 de marzu de 2016.
  2. 2,0 2,1 Fernando Sánchez Postigo. «Historia del Club Atlético De Madrid». Consultáu'l 16 d'avientu de 2010.

[1]

Bibliografía editar

  • Arnáiz, Luis; Salazar, Bernardo; Martialay, Félix. 100 Finales de Copa "Historia del Campeonatu d'España". Interviú, RTVE y RFEF.



  1. http://www.athletic-club.eus/en/match-statistics/1_2355/1902-03_athletic-club_rcd-espanyol.html