La pallabra criptomnesia, procedente de la bibliografía especializada de llingua francesa, significa alcordanza oculta.[1]

En psicoloxía y psiquiatría conozse como criptomnesia (o criptoamnesia, según dellos autores) a un fenómenu ilusoriu na memoria o sesgu de memoria.[2] Asocede cuando se recuerda daqué que ta almacenáu na memoria, pero nun s'esperimenta como una alcordanza. La persona tien la sensación de tener una idea nuevo y orixinal frutu de la so propia creatividá ya inspiración, pero en realidá l'orixe d'esa idea ye una alcordanza latente na so memoria por escuchala ayundes. Dicha idea taba grabada na so memoria, pero nun recuerda quién o'l contestu nel que la escuchó. Comúnmente asocede con pensamientos, idees, cantares o chistes.[3] Nun hai que confundir la criptomnesia col plaxu apostáu.

Definición editar

"Entender por «criptomnesia» el procesu pol cual vuélvese consciente una imaxe mnémica que nun ye reconocida primariamente como tal, lo que namái asocede eventualmente de manera secundaria, pela vía de la reconocencia a posteriori o del razonamientu astractu. Lo carauterístico de la criptomnesia ye que la imaxe que remanez nun lleva en sí les notes distintives de la imaxe mnémica, esto ye, nun ta en conexón col correspondiente complexu del yo supraconsciente".[4] Nun tien de ser confundíu con Hipermnesia, na que s'apina de manera anormal la facultá d'acordanza, siendo reproducíes les imáxenes mnémicas como tales.[5]

Supondría asina una alteración de la memoria consistente en remembrar una alcordanza y nun reconocelo como tal, de manera que la idea paez nueva y personal. Esto dase, de papu sanu, nos casos de plaxu involuntariu. El suxetu cree ellaborar daqué per primer vegada por aciu una combinación inédita d'estímulos, pero en realidá topamos ante una idea recuperada tal que foi almacenada na memoria del individuu.

Foi descritu per primer vegada por Carl Gustav Jung, quien lo utilizó na so tesis de doctoráu (Alrodiu de la psicoloxía y patoloxía de los llamaos fenómenos ocultos (1902)) pa demostrar que dellos episodios de creatividá, incluyida la creatividá supuestamente paranormal, nun son más qu'alcordances inconscientes d'un material memorizado enforma tiempu tras.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Jung. Criptomnesia. Páxina 103, § 180.
  2. Manual de Psicopatología - Volumen I (Amparo Belloch y Bonifacio Sandín, 2008). Editorial Mc Graw Hill. ISBN 978-84-481-5605-6. Páxines 158 y 194.
  3. Taylor, F. K. (1965). Cryptomnesia and plagiarism. British Journal of Psychiatry, 111, 1111–1118.
  4. Jung. Alrodiu de la psicoloxía y patoloxía de los llamaos fenómenos ocultos. Páxina 84, § 138.
  5. Ibidem, nota 118.

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar