Cristina Gálvez

escultora peruana

Cristina Gálvez (1916Lima – 1982Lima) foi una artista peruana, considerada por dellos críticos como una figura primordial dientro de la escultura moderna nel Perú xunto a Joaquín Roca Rey, Jorge Piqueras y Juan Guzmán,[1] amás d'educar a dellos reconocíos artistes nel so taller de dibuxu.

Cristina Gálvez
Vida
Nacimientu Lima1916
Nacionalidá Bandera del Perú Perú
Muerte Lima1982 (65/66 años)
Estudios
Estudios Escuela Nacional Superior Autónoma de Bellas Artes del Perú (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu escultora
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Formada primeramente en Francia y Bélxica, conoció dende bien nuevu los grandes tresformamientos xestaos n'Europa previes a la II Guerra Mundial. Los sos primeros estudios profesionales, xestaos a mediaos de los años trenta, fueron en talleres de reconocíos artistes europeos como Mauride en París y de Van der Stecken en Bruxeles que'l so denominador común afitar na esixencia téunica y el fomentu de la llibertá creativa. Nestos talleres va interesar nel dibuxu, pero va ser nel estudiu del postcubista parisín André Lothe —quien solía influyir nos sos alumnos un ciertu rigor constructivo— onde va consolidar el so oficiu.[2] A la so torna al Perú, en 1936, coincide col grupu d'artistes conocíu como "Los independientes" ente quien destacaben Ricardo Grau, Macedoniu de la Torre, Sérvulo Gutiérrez y Juan Ugarte Elespuru, movimientu al que s'incorpora n'abandonando la Escuela Nacional de Belles Artes y empezar a trabayar col vanguardista del momentu, el pintor peruanu-suizu Enrique Kleiser.[2] Ye ente esti redescubrimientu personal del país, per un sitiu, y de un novedosu afloramientu modernista pol otru, nel que naz la so vocación pola escultura, actividá que se va imponer como la principal na so vida. El trabayu que desenvuelve partir d'unes mázcares de cueru huanuqueñas —material inédito ente la escultura erudita peruana— déxa-y aportar, a entamos de los cincuentes, a una beca a Europa onde entama la so formación escultórica.

Depués de retomar les sos clases de dibuxu col so antiguu maestru André Lothe, ingresa al taller de la escultora parisina Margueritte Lavrillier al traviés de quien toma contautu col reconocíu escultor Alberto Giacometti, y avérase a la obra de Henry Moore y Germaine Richier.[2] Más palantre, va siguir los sos cursos d'escultura en The Art Students League Nueva York, llogrando en 1952 la beca Rockefeller and Fort Fondations pal programa Internacional d'Arte d'esa ciudá.

En 1953, casóse con Pierre Wolff, un xudíu francés ex miembru de la resistencia y sobreviviente del holocaustu nazi.[3] A la so torna a la ciudá de Lima, en 1965, y depués d'establecese nel distritu de Miraflores (Lima), consolida'l so prestíu como escultora y docente na so famosa casa-taller, impartiendo clases de dibuxu a munchos estudiantes con quien cultivó una fonda amistá y que güei son renombraos artistes como Sonia Prager, Margarita Checa, Bruno Zepilli Gino Ceccarelli, ente otros.[4] Diez años dempués, en 1975, retoma'l dibuxu dando entamu a una de les sos obres más reconocíes, "Tableru d'axedrez", serie de 33 diseños que realiza en seis meses y mediu en llargues xornaes nocherniegues. Asina tamién, dedicar al quiméricu enfotu d'impartir clases d'arte a los internos de delles cárceles de Lima como Lurigancho.[5]

Finó d'un ataque cardiacu en 1982, a los 63 años d'edá.

Obra editar

Carauterístiques de la so obra editar

 
Escultura pública, en bronce, allugada na Alamea Cristina Gálvez nel distritu de Miraflores, Lima.

Les sos obres, que se caractericen por representase como escultures metáliques, formes amenazantes arizaes de violencia, tirantes y delgaes, como puñales que riesguen el vacio, son elementos fundamentales nos sos principios estéticos. Nes sos obres representa al caballu y el toru que fueron dos símbolos constantes.

La so obra L'espíritu de la nueche ye considerada la postrera y más importante. Al respeutu, Mariana Cleimerman menta lo siguiente: "fráxil figura andróxina y fantasmagórica, estática como cuasi nenguna de les sos escultures una curuxa sobre los sos costazos y un anhelante quietismu".[6]

Na serie de 33 litografíes que contienen la obra Tableru d'axedrez, Gálvez menta lo siguiente:

preguntóseme en más d'una ocasión, al ver el mio tableru d'axedrez, el porqué valiérame d'un xuegu que les sos regles inoraba. La respuesta ye simple, sentía dende diba llargu tiempu una enganía de matar.
Cristina Gálvez[7]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Mirada moderna. Artículu del diariu Perú 21
  2. 2,0 2,1 2,2 Wuffarden, Luis Eduardo. Cristina Gálvez y el tableru d'axedrez. En: Cristina Gálvez 1919-1982 Tableru d'axedrez. Lima: Banco ce Creitu de Perú (Serie Nº 117 de 350 carpetes de grabaos sobre cartulina realizaes en 1975)
  3. Pasión de Cristina Guich Rodríguez, José - Artículu de Caretes
  4. La figura de Cristina Por Planes, Enrique. Artículu del diariu El Comercio
  5. Lama, Luis (22 de febreru de 1982). «Cristina Gálvez». Mazcaritos.
  6. Creimerman, Mariana (22 de febreru de 1982). «Atestiguo de parte». Caretes. 
  7. Cristina, l'últimu ultraxe al home