Cuevas del Campo

conceyu de la provincia de Granada (España)

Cuevas del Campo ye una llocalidá y conceyu español, perteneciente a la provincia de Granada, na comunidá autónoma d'Andalucía. Ta asitiáu nel nordeste de la provincia. El so términu municipal llenda cola provincia de Xaén ya inclúi dos pedaníes: La Colonia y Cañada Mortero, dambos en direición a Xaén.

Cuevas del Campo
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Granada
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Cuevas del Campo (es) Traducir Ramón Mancebo Marín
Nome oficial Cuevas del Campo (es)[1]
Códigu postal 18813
Xeografía
Coordenaes 37°36′24″N 2°55′45″W / 37.6068°N 2.9291°O / 37.6068; -2.9291
Cuevas del Campo alcuéntrase n'España
Cuevas del Campo
Cuevas del Campo
Cuevas del Campo (España)
Superficie 97 km²
Altitú 855 m
Llenda con Zújar, Freila, Guadix, Dehesas de Guadix y Pozo Alcón
Demografía
Población 1793 hab. (2023)
- 873 homes (2019)

- 862 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Granada
0% de Andalucía
0% de España
Densidá 18,48 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
cuevasdelcampo.es
Cambiar los datos en Wikidata
Términu municipal de Cuevas del Campo al respeutive de la provincia de Granada.

Contestu sociocultural editar

Na actualidá inda sigue teniendo fuercia la vivienda cueva, típica de la zona, según les clásiques y foranes cases-cueva, onde s'entemecen les ventayes de la cueva y les comodidaes d'una casa. L'agricultura sigue siendo la ocupación principal. El olivo ye'l principal productu, siendo'l llugar con mayor estensión n'olivar de la Contorna de Baza; a distancia sígue-y l'almendral,les ceberes y el regadío.

Ye destacable el desenvolvimientu de la cunicultura y l'apueste del conceyu pol turismu rural, lo que se ve afiguráu en distintes iniciatives, como son la esplotación del banzáu del Negratín, coles sos sableres nudista y testil, lo mesmo que de les sos paraxes naturales y l'arriendu de cueves.

Los terrenes son grebos chiscaos por numberoses ramblas y abondosos pinares; ello dota al paisaxe d'un halo de formosa serenidá y aveyuscamientu, que fai de los sos atapeceres ente ocres y reflexos doraos una de los principales curiosos de la llocalidá.

Destaca'l mirador del campillo, llugar dende onde se ve'l banzáu del Negratín, o'l Cerrillo, dende onde se contempla'l mar de verdes olivares que bañen al pueblu. Tamién son a resaltar los barcales medievales, que tradicionalmente consideráronse romanos y la calzada romana que crucia'l términu municipal.

Toponimia editar

El terrén nel que s'asitia'l nucleu principal de población conocíase como "Campu de los Barcales", n'alusión a unos barcales de probable orixe árabe, s. XVI (magar la tradición otorgar orixe romanu). L'asientu poblacional nesta zona mientres el s. XIX foi predominantemente en viviendes-cueva d'usu estacional. Llamóse asina al nuevu nucleu de población, "Cuevas del Campo de los Barcales". Ésti ye'l nome actual del pueblu, anque la so estensión llévanos a llamalo tan solo "Cuevas del Campo".

Historia editar

El pueblu naz como un llugar de llabranza, nel que los llabradores construyíen cueves como abellugu provisional mientres recoyíen les colleches. Col tiempu fuéronse asitiando nestes de manera permanente, hasta configurar un verdaderu nucleu poblacional, dependiente de la vecina llocalidá de Zújar.

El 21 de payares de 1980 publicar nel BOE la constitución de Cuevas del Campo como conceyu independiente por segregación del conceyu de Zújar.

Los primeros restos de población que s'atopen pela redolada remóntense al Mesolíticu, aproximao 6500 años a. de C. Estos restos alcontráronse a veres del ríu Guadalentín, na cueva de Valdecuevas, y tou indica que los sos pobladores yeren xente nómada, principalmente cazadores de xabalín, cabra montés, corzos, robecos y venaos. Estos primitivos pobladores nun esplotaben l'agricultura nin la ganadería porque nun se trataba entá d'asentamientu de población estable polo montascosu del terrén y l'escasez de zones llanes y fértiles.

Nel Neolíticu, atópense restos de Cultura Argárica nes cercaníes del ríu Guadiana Menor, onde yá formaben nucleos de población estables, anque amenorgaos, dedicándose a actividaes agrícoles y ganaderes y con una incipiente comercialización d'intercambiu, principalmente de productos agrícoles.

Igualmente, comprobóse que yá trabayaben nesta dómina un recursu endóxenu bien estendíu per esta zona: l'espartu. D'esta dómina hai afayos arqueolóxicos que ratifiquen los asentamientos, como urnes funeraries cola so dote correspondiente, formáu por vasos y copes campaniformes, hachos de xiles, etc.

Tenemos que dar un reblincón na hestoria porque nun disponemos yá de muertes hasta la dómina romana. D'esta dómina, nel nuesu pueblu, tópense soterraes delles cisternes romanes que teníen la importante misión d'atropar agua d'agua pal suministru de les lexones romanes nel so tránsitu pela Vía Augusta, que xunía la importante población minera de Cástulo (cerca de Linares) col Llevante (Cartaxena) pasando por Hactana (Zújar) y Basti (Baza). Tou esto indícanos que'l Camín Real del Sur pasaba pola actual Cuevas del Campo.

Darréu, en documentos escritos atopaos nel Cabildru de Zújar y que daten del 1 d'agostu de 1599, referente al robu d'una pila de ganáu, alviértese que pregueros zujareños esplotaben estes tierres pa la campera de los sos ganaos, instalando nun barcal del Campu de la Cañada del Barcal (actual Cuevas del Campo) una pila pa dar de beber a los sos ganaos, que, al cabu d'unos años, foi robada por xente de Pozo Alcón.

Coles mesmes, atopamos un interesante documentu, de 3 de xunetu de 1609, nel Conceyu de Zújar, por aciu el cual solicítase sacar una acequia d'agua del ríu Guadalentín, na paraxa conocida como la Cerrada del Guadalentín, pa regar les tierres del Campu del Barcal y Chaparral (dambos del actual términu de Cuevas del Campo). Esti fechu da llugar al derrompimientu y cultivu, per primer vegada, de les tierres d'esti conceyu per parte de vecinos zujareños.

Mientres tol sieglu XVII siguieron los enfrentamientos ente xente de Pozo Alcón y Zújar pa establecer los llenderos y la so respeutiva xurisdicción del yá referíu Campu del Barcal, que finalmente, pasó a propiedá de la villa de Zújar, el 29 de xineru de 1699, col allugamientu d'una piedra de molín bautizada como “El Moyón de la Retama”.

A partir d'equí, el Campu del Barcal foi poblándose adulces. En principiu por zujareños, families de llabradores, que pa evitar los tresllaos permanentes p'atender los llabores de les sos posesiones, no que güei ye'l términu municipal, escavaben cueves nes llombes pa la so vivienda y apareyos del campu y del ganáu. Y dempués, por xente venida dende Freila, Albox, Sierra de Baza, Cúllar, y otres munches de la provincia de Xaén. Asina se llega, hasta finales del sieglu XIX, onde Cuevas del Campo del Barcal constitúyese como un nucleu de población considerable, anexu de Zújar.

La crecedera foi lentu (en 1887 había 87 cueves y una sola casa). Paez ser, que foi cola concesión de la Canal de Iturralde, pocos años dempués, en 1891, pa poner en regadío la zona, cuando dio empiezu l'asentamientu significativu de colonos no que güei constitúi'l nucleu de población de Cuevas del Campo.

Ye, poro, un pueblu surdíu de la necesidá d'averar el llugar de residencia, de les families zujareñas, a les bones tierres de cultivu de la gran pandu sobre la que s'asitia.

Por ello, que nos sos principios, les primeres viviendes obedecíen a un calter provisional y desdexao, pos yeren concebíes pa un usu de temporada, coincidente col afaenáu propiu de les tierres de cultivu. Asina, y yá que les primeres viviendes nun se destinen a residencia permanente, sinón más tarde, ye polo que se constrúin con escasa calidá. Munches d'elles son simples abellugos onde pasar una nueche, aprovechando pa ello, la especial constitución orográfica del terrén onde güei s'asitia'l nucleu principal urbanu, constituyíu por una serie de llombes y valles, que faciliten la escavación de cueves, nun terrén, non descomanadamente duru y abondo impermeable. Y hasta tal puntu abonda equí esti tipu de vivienda troglodita, qu'eso foi lo que-y dio nome al pueblu.

Les mesmes razones apuntaes son les que motiven la crecedera desordenada que güei día permanez, y que constitúi la carauterística principal y el condicionante más importante del desenvolvimientu urbanísticu de Cuevas del Campo.

L'aprovechamientu máximu de la orografía pa la escavación de cueves favoreció l'apaición de fileres d'éstes, superpuestes y gradiaes, na rimada de les llombes. Barrios como Cuartones, Decaradas y Omiso Bodega, son exemplos claros d'ello.

Paralelamente a l'apaición de los barrios troglodites, prodúcense los asentamientos de viviendes-casa, no que güei ye'l centru urbanu y a entrambos llaos de lo que foi la carretera comarcal que travesaba'l nucleu de población.

Al faese definitivos los asentamientos, les viviendes-cueva evolucionen y apaecen edificaciones nes sos fachaes o sobre la mesma cueva, realizaes con materiales constructivos modernos, de cuenta que, la gran mayoría d'éstes, güei día, tienen habitaciones de casa y de cueva, utilizándose les primeres como llugar habitual de vida, y como dependencies complementaries, les segundes.

División alministrativa editar

Los nucleos de población esistentes, dientro del términu municipal, constituyir, amás de la capital Cuevas del Campo, con una superficie de 544.600 m², La Colonia, Cañada Mortero y los caseríos del Agambo Retamar y Cueva del Pino.

L'anexu de La Colonia, constituyíu por una única cai, d'aproximao 12 metros d'anchor por 250 metros de llargu, na qu'a entrambos llaos de la mesma asoceden unes 40 viviendes adosaes en fileres, que la so altor mediu ye de planta baxa y pisu, allugándose na parte posterior de les mesmes les corrolades y dependencies anejas.

Esta agrupación de viviendes, que güei ocupen ll5 persones, foi nos sos oríxenes un asentamientu por colonos a finales sieglu XVIII, creáu pola Sociedad Lazo-Pacheco, dedicada a la esplotación agropecuaria de los primitivos regadíos de la zona, al traviés de la Canal de Iturralde. Con fecha, 19 de xunu de 1875, tenemos constancia de la concesión fecha al inxenieru de caminos, don José Mª Iturralde y Consorcios, pa derivar agua del ríu Guadalentín. Y que por dificultaes económiques a la realización de la obra (presa, canales y acequies), don Antonio Llazu Rebollo, receptor per tresferencia del titular de la concesión, hubo d'arrenunciar a la mesma y a les sos ventayes (llibertá de tarifes y a perpetuidad), pa poder llograr subvención estatal. Asina naz la concesión, de 26 de mayu de 1891, llindada nel tiempu (99 años) y suxeta a les tarifes de riego señalaes pol esfrute de la subvención estatal pa la realización de la obra. Dispónse, que pasaos 99 años, tol aparatu de riegos pasara a la Comunidá de Regantes. Por iguales motivos, el Sr. Llazu, hai d'acomuñar y pasar la titularidá de la concesión a la Sociedá Mercantil Coleutiva Llazu, Pacheco y Martínez”. Esti asentamientu, según les tierres, que orixinariamente yeren propiedá de la escastada sociedá, pasaron a mano de los sos antiguos colonos, que siguen güei los sos trabayos y xeres d'esplotación agrícola y ganadera d'una de les zones más fértiles de les tierres cultivables del términu municipal: la Cañada de los Barcales (la Vega) y El Chaparral (zona olivarera).

Pola llei, de 17 de xunetu de 1953, apruébase'l Plan Xaén” que, ente otres coses, contemplaba la construcción del banzáu de La Bolera. La realización d'esta obra cuntaba con un problema, non podía realizase, una y bones la concesión d'esta agua yera de “Llazu, Pacheco y Martínez”, polo que la Comunidá de Regantes tuvo que faer munches xestiones pa consiguir esta titularidá. En 1968 terminábense les obres de la presa del banzáu de La Bolera. Dempués, siguieron les obres complementaries, como canales, acequias, caminos de servicios, etc. Dientro d'esti plan, construyéronse la ilesia y l'edificiu del conceyu.

El pueblu de Cuevas del Campo tien poques tradiciones, escasu enraigono y poca hestoria: ye un pueblu nuevu. Quiciabes el fechu más importante seya la hestoria de la so segregación del conceyu de Zújar, que dempués de munchos avatares y discutinios, acabó felizmente'l 21 de payares de 1980, por aciu el Real Decretu nº 2916/1980, aprobáu en Conseyu de Ministros.

Historia de la segregación editar

Demografía editar

Según l'Institutu Nacional d'Estadística d'España, nel añu 2017 Cuevas del Campo cuntaba con 1821 habitantes censaos.[2]

Evolución de la población editar

Gráfica d'evolución demográfica de Cuevas del Campo ente 1991 y 2016
Datos según el nomenclátor publicáu pol INE.

Mediu físicu editar

El términu municipal de Cuevas del Campo, asitiáu ente los 800 y 900 metros d'altitú sobre'l nivel del mar, atopar al nordeste de la provincia de Granada, a 37º 36´ de latitud norte y 2º 55´ de longitud oeste, enclaváu nuna amplia altiplanicie miocénica, carauterizada pola so elevada altitú y el so relativu nidiu relieve, qu'oldea vivamente cola petrina de sierres que la arredolen: Sierra Arana pol sureste, Cazorla, Segura y la Sagra pel noroeste, les de Baza y Filabres pol suroeste, y les de María, Atopares y Jara al este.

Esta altiplanicie, mientres enforma tiempu, tuvo anubierta per un pequeñu brazu de mar que pasó a convertise nun inmensu llagu d'agües semi salaes. Empezó a desecarse fai miles d'años, al ser prindaes les sos agües pel ríu Guadalquivir y el Guadiana Menor nel so puntu más baxu, na redolada del banzáu del Negratín. La greba llanura esteparia qu'ocupa güei tol centru d'esti territoriu nun ye más que'l fondu de lo que foi esti llagu.

La denominación d'esta zona como “altiplanu” queda claramente xustificada si consideramos que tolos conceyos de la mesma atópense asitiaos a una altitú ente 700 y 1200 metros. L'Altiplanu Granadín” constitúi una unidá xeolóxica con entidá propia, integrada en bona midida pola denomada Hoya de Baza, que s'anició a finales de la Era Terciaria, cuando tuvo llugar el plegamientu de los Cordales Béticos.

Esti términu municipal de Cuevas del Campo, que llinda al norte col términu municipal de Pozo Alcón, na provincia de Xaén; al oeste colos términos municipales de Pozo Alcón y Dehesas de Guadix; al sur colos términos municipales de Freila y Zújar, y al este, col términu municipal de Zújar, tien una estensión de 97 km², que representa'l 0,75 % , respectu al total de la provincia, atopándose la capital del conceyu a 855 metros d'altor sobre'l nivel del mar y a una distancia de Granada capital de ll5 km.

Nun encuadre más ampliu, Cuevas del Campo pertenez a la contorna natural de la Hoya de Baza y en toles divisiones comarcales establecíes a efeutos xeográficos, agrícoles, sociales, etc., esti conceyu ta incluyíu na contorna de Baza; xunto colos conceyos de Baza, Benamaurel, Caniles, Cortes de Baza, Cúllar, Freila y Zújar.

Cuevas del Campo forma parte de la porción más nortiza, elevada y fría de les altiplanicies granadines. Ta a caballu ente les altes tierres de Huéscar y les de les contornes de les Hoyas de Baza y Guadix. Esti conceyu ta asitiáu nel cantu de contautu del Cordal Subbética y el Cordal Penibética, participando, llevemente, de les carauterístiques orográficu y morfolóxicu de dambos conxuntos.

Orográficamente, el términu municipal ta constituyíu por una amplia pandu, que s'estiende próxima a les faldes del sur de les sierres de Pozo Alcón y Cazorla, y qu'ataya o llinda, la fonda depresión qu'anicia'l encajamiento del ríu Guadiana Menor y el so afluente'l ríu Guadalentín, calces que sirven de llende del términu municipal, colos de Zújar y Freila.

El suelu, en Cuevas del Campo, carauterizar pola presencia de roques sedimentaries, principalmente graves, conglomeraos y caliares, que dan llugar a paisaxes semidesérticos.

El paisaxe del llanu o pandu, na que s'asitien les bones y riques tierres del regadío, con gran predominiu de la olivar, na paraxa denomada “El Chaparral”, y una estensa vega, que s'estiende en direición norte, denomada “Cañada de los Barcales”; oldea, colos suelos probes, de vexetación esteparia, alternando, con aguaes de margas y magres, fondamente esflechaes, nun típicu relieve de badlands o males tierres, que terminen na estrecha pero fértil vega del Valle del Guadiana Menor.

Nes aguaes de los ríos Guadiana Menor y Guadalentín, por que pudieren, de dalguna manera, contener el progresu erosivu d'arrastres por agües d'agua, de les embarrancadas tierres del marxe derechu d'estos ríos, apaez un tipu de pinar, carauterizáu pola so mocedá y mala calidá, por cuenta de que les tierres nes que se desenvuelve, de constitución fondamente magriza, son pocu aparentes pa dexar que creza con facilidá.

La aridez d'esta zona ye, en parte, correxida pola apaición d'eses mases forestales, d'implantación relativamente recién, que tienen mayor significáu na aguada del ríu Guadalentín y, especialmente, na zona denomada “Hoya de los Corzos”. Nesta paraxa'l monte baxu ta práuticamente consolidáu y produz un aspeutu paisaxísticu muncho más d'acordies coles zones próximes del Parque Natural de la Sierra de Cazorla.

Al pie de les mases forestales de pinu carrasco y ciprés, desenvuélvese un monte baxu d'estepa, nel que predominen les camperes probes, especialmente los espartizales, que, xunto coles alcaparreras, constitúin los únicos aprovechamientos rentables d'esti tipu de monte.

La fauna que se desenvuelve ta constituyida por pequeñu mamíferos y aves, que s'afaen a un mediu forestal probe como ésti. Destaquen les especies de caza menor como son la llebre y el coneyu de campu; aves como la perdiz, el falpayar, la utre, el raitán y el gorrión; y depredadores d'escasa entidá como'l foín, la martalena y el melandru.

Destacar la esistencia d'una fauna piscícola de cierta entidá, constituyida principalmente por barbu, carpa, trucha y cámbaru, que se desenvuelve nes abondoses agües de los ríos Guadalentín y Guadiana Menor.

Pola so configuración, esta zona presenta un clima mediterraneu continentalizado, con branos calorosos, superando fácilmente los 40 graos, y bien secos, con siquier dos meses d'absoluta falta de precipitaciones (xunetu y agostu), y unos iviernos fríu y enllargar, de nubosidad media y agües relativamente escases. Consecuencia d'esta continentalidad, faen que la primavera y la seronda sían estaciones curties ya irregulares, con valores medios nidios.

Les oscilaciones térmiques diurnes, como una secuela más de la continentalidad, son tamién importantes. Estes oscilaciones dexen nos estivos el frescu nocherniegu tres la chorna de les hores de solazu intensu, pero tamién denuncien les inversiones térmiques, que nes nueches ivernices provoquen fuertes xelaes.

Por cuenta de l'altitú y a les cadenes montascoses qu'arredolen l'altiplanu, queda amenorgáu, de manera decisiva, el volume de precipitaciones, asitiándose la media añal en redol a los 350 llitros per metru cuadráu. Estes precipitaciones concéntrense fundamentalmente en primavera (marzu y abril) y seronda. Ente que nos meses de branu'l volume de precipitaciones ye cuasi nulu, causaos principalmente pola persistencia nesta estación del anticiclón de les Azores y, secundariamente, pol anticiclón continental del norte d'África. Dacuando, pueden producise nubes pol calentamientu del suelu, o pola irrupción de mases d'aire frío n'altor, que desencadenen una gran inestabilidá.

Esti clima, con temperatures estremes y baxa ya irregular pluviometría, ye mediocre pa l'agricultura, yá que, como ye sabíu, pa los secanos cerealistas son perimportantes les agües de seronda y primavera, yá que aseguren, per una parte, la llantadera y guañada y, por otra, la crecedera y granazón, quedando ente dambos la etapa iverniza, de relativu parón vexetativu. Pela so parte, el total de precipitaciones d'ochobre a mayu, según el clima d'esti últimu mes, son decisivos pal olivar.

En consecuencia a esponer l'agricultura namái ye floreciente cuando se beneficia de los regadíos y nesti puntu cuasi la tercer parte del términu municipal de Cuevas del Campo beneficiar d'esta posibilidá, gracies a la zona regable del Guadalentín, fecha posible pol banzáu de La Bolera y la so rede de canales y acequias, que dexen regar una superficie de 2800 hectárees.

El términu municipal de Cuevas del Campo, enclaváu na cuenca del ríu Guadiana Menor, ye una zona que dispón d'abondosos recursos hidráulicos. Son de destacar: los ríos Guadalentín y Guadiana Menor, la rambla del Moral, qu'escurre pel este y que les sos agües aflúin al ríu Guadalentín, la rambla de la Zahúrda, qu'escurre pel sur y aflúi nel Guadiana Menor, y les ramblas de Salomón y de la Matanza, qu'escurren pel oeste y que tamién aflúin al Guadiana Menor, anque fuera yá del términu municipal. De menor importancia esisten delles ramblas al sureste del términu municipal, que'l so calter ye namái temporal, como son: Dobles, Arúm, Cijira, etc.

El ríu Guadalentín, qu'escurre pol nordés, naz na Sierra de Pozo Alcón (Xaén), y anque tien una cuenca relativamente pequeña (163 km²), sicasí, gocia de grandes aportaciones. Ta reguláu agües enriba, dientro del términu municipal de Pozo Alcón (Xaén), y a tan solo 19 km del cascu urbanu de Cuevas del Campo, pol banzáu de La Bolera, siendo la so presa de gravedá, de planta curva con alliviaderu, virtiendo por coronación, con una capacidá de 53 hm³, una superficie de 240 ha y un llargor máximu de 6 km .

Esti banzáu tien como finalidá la dotación d'agua potable a los conceyos de Pozo Alcón y Cuevas del Campo, y el suministru d'una zona regable de 5800 hectárees de terrén, de les que 2800 pertenecen a esti términu municipal.

Esta obra, que se terminó en l968, tuvo un impautu bien importante pal términu municipal de Cuevas del Campo, yá que potenció descomanadamente'l sector agrícola, que ye'l sector económicu básicu del conceyu.

Xunto cola rede de canales y acequias que derruempen tola zona regable, construyóse una amplia rede de caminos que dexen la fácil salida de los productos cultivaos, según l'accesu cómodu de maquinaria agrícola p'ameyorar la mecanización d'eses tierres.

Hasta apocayá más d'unos 10.000 años, la cuenca del Guadiana Menor yera un llagu saláu interior, onde apurríen los sos sedimentos numberosos regatos procedentes de Sierra Nevada, Filabres y el Macizu de Cazorla y Segura. El so trayeutu surdió de forma accidentada y violenta, escavando fondos ribayos, dexando al descubiertu magres desiertos, cargaes de yelsos y de sales, cantares rodaos y arenes marines. Sobre'l ríu Guadiana Menor, que se forma pola unión de los ríos de Caniles (Golopón y Gallego), Baza, Guardal, Cúllar, Castril, Huéscar, Galera y Guadalentín, toos ellos non bien importantes pero que cumplen una importante función de canalización y captación de les escases precipitaciones del Altiplanu Granadín. Na paraxa denomada “Negratín”, esautamente, agües enriba de la confluencia de la rambla de Bagul, construyóse la presa del Negratín, qu'inaugurada, el 16 de xunetu de l985, supón, cola so importante capacidá de banzáu (567 hm³), y un llargor máximu de coronación de 22 km, la creación d'un gran llagu artificial (“El Mar del Altiplanu”) de 2170 ha, de les que más de la metá queden dientro del términu municipal de Cuevas del Campo. Y, magar, anque nun beneficia direutamente al conceyu cola creación de nuevos regadíos, pos la so finalidá ye la de regular el caudal del ríu Guadalentín, evitando los sos catastróficos hinchentes; sicasí, sí que se van dexar sentir los sos beneficiosos efeutos, al modificar tol ecosistema de la redolada cola creación d'una microclima, dexando un mayor desenvolvimientu de les sos mases forestales y creando nueves situaciones a efeutos paisaxísticos, turísticos, recreativos, etc., col fomentu d'actividaes que pueden potenciar la crecedera de Cuevas del Campo, xunto colos demás conceyos de la zona.

Fiestes editar

  • Fiestes de San Isidro Llabrador, del 15 al 17 de mayu.
  • Fiestes de los Emigrantes, del 15 al 17 d'agostu.
  • Fiesta del Santu Ángel, el 2 d'ochobre.
  • Selmana Santa Viviente,

Gastronomía editar

La gastronomía más típica ta influyíos pola tradición morisca y castellana. Esta cocina ta carauterizada por productos básicos como: llegumes, hortolices, carnes y ceberes. Ente los platos más tradicionales tenemos: farrapes de maíz, migues de farina, pepitoria de pita, gachastortas, cocíu de llegumes, gurullos, "fritá" de tomate con pimientu asaos, pataques " a lo probe" y los sabrosos embutíos caseros.

Hai de solliñar la importancia de la repostería: floretas, paparajotes (masa a base de farina, güevu, lleldu, sal y agua), tortielles (masa de pan tostáu con azucre), roscos fritos, almendrados, etc.

Tamién son propios d'esta zona dellos llicores como'l chimichurri, la mistela y otres bébores como la cuerva.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. ine.es (1 de xineru de 2017). «del Campo Población de Cuevas del Campo».

Enllaces esternos editar