El términu cultura popular fai referencia al conxuntu de patrón culturales y manifestaciones artístiques y lliteraries creaes o consumíes preferentemente poles clases populares (clase baxa o media ensin instrucción académica, o na antigüedá "la plebe") por contraposición con una cultura académica, alta o oficial centrada en medios d'espresión tradicionalmente valoraos como cimeres y xeneralmente más elitista y escluyente.[1]

Cultura popular
conceutu y coleición
cultura y Mainstream
Cambiar los datos en Wikidata
El jazz, nacíu ente les capes más humildes de la población afroamericana de los Estaos Xuníos, integróse dafechu na cultura musical contemporánea.

Historia editar

Puesto que a lo llargo de la historia, y por evidentes razones de sobrevivencia y medios disponibles, la meyora y el cambéu de la cultura tuvo la so punta de llanza nes élites económicu y académicu, la cultura popular foi un elementu comparativamente estáticu. Esto favoreció, a partir del sieglu XIX, el so usu como referencia d'identidá grupal per parte del pensamientu nacionalista, que basó en diches señes culturales la idea de pertenencia a una nación o territoriu.

A lo llargo del sieglu XX, sicasí, la estensión de la escolarización en bona parte del planeta, xunida a la emerxencia de la cultura del ociu, fizo que la cultura popular abandone'l so calter predominantemente estáticu pa convertise nun elementu dinamizador que, n'ocasiones, enche la creatividá de les vanguardies académiques. Asina, el cómic —a caballu ente pintura y lliteratura— o'l jazz nel terrén musical acabaron enchiendo la so condición marxinal pa instalase como artes académicamente reconocíes.

El retrasu na edá d'incorporación de los mozos al mercáu llaboral facilitó la so condición de creadores y consumidores de productos culturales, llegando inclusive a la creación de subcultures propies, o tribus urbanes, con preferencies artístiques y filosófiques específiques y alloñaes del "mainstream" o llinia de pensamientu mayoritaria.

La esplotación comercial de los conteníos de la cultura popular, una vegada expurgados los sos elementos más tresgresores, ye tamién un elementu importante na formación de la cultura de mases y un factor económicu de relevancia al traviés d'industries como les de la música, el cómic o'l videoxuegu.

Manifestaciones de la cultura popular del sieglu XX editar

Ensin ánimu completista y a manera d'exemplos, dalgunes de les más destacaes son:

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. PORCEL, Pedro en "Clásicos en Jauja. La historia del tebéu valencianu", Edicions de Ponent, 09/10/2002, p. 11. ISBN 84-89929-38-6.

Enllaces esternos editar