Curtiumetraxe

producción audiovisual o cinematográfica con una duración menor a 30 minutos
(Redirixío dende Curtiumetrax)

Un curtiumetraxe'[1] o curtiu metraxe[2] (coloquialmente un curtiu) ye una producción audiovisual cinematográfica que dura un máximu de 30 minutos y mínimu de 5 . Los xéneros de los curtiumetraxes tomen los mesmos tipos que los de les producciones de mayor duración, pero por cuenta del so costu menor suélense usar pa tratar temes menos comerciales o nos que l'autor tien una total llibertá creativa. Munchos mozos creadores usen estos pa dar los sos primeros pasos na industria cinematográfica y bastante direutor de cine direutores de cine consagraos anguaño empezaron con sorprendentes curtiumetraxes que los impulsaron a la fama. Probablemente unu de los curtiumetraxes más famosos de la historia seya Un perro andaluz, escritu y empobináu por Luis Buñuel y Salvador Dalí.

Un fotograma del curtiumetraxe Viaxe a la Lluna de Georges Méliès (1902).

Na actualidá, l'abaratamientu de les nueves teunoloxíes dixitales y el so acercamientu a la producción amateur, supunxo una revolución nel mundu del curtiumetraxe, nel que los mozos realizadores pueden empezar refugando los grandes gastos qu'hasta agora suponía la realización d'estes obres.

Videocámara "actual", exemplu de versatilidad qu'apurren les mesmes a tou rodaxe (2006).

La realización de curtiumetraxes abonda de forma eminentemente autodidacta yá que nun ye un xéneru definíu nel qu'esistan cánones establecíos. Por esti motivu, el denomináu "curtiu" ye una plataforma d'impulsu de los nuevos estilos narrativos y visuales. La transgresión de les normes clásiques de la cinematografía tien cabida nestes obres.

Unu de los grandes problemes a los que s'enfrenten los direutores de curtiumetraxes ye l'ausencia d'un mercáu definíu pa estes obres. Son entá pocos los circuitos d'exhibición comercial de curtiumetraxes magar que, per otru llau y irónicamente, los concursos y Festivales d'esti xéneru abonden cada añu.

Montaxe pa videu, ya inclusive cine, que parte d'una "simple" cámara fotográfica (2012).

Internet ta suponiendo cada vez más una plataforma d'espardimientu del curtiumetraxe. Ello ye que el curtiumetraxe convirtióse n'unu de los formatos que meyor afacer a Internet. Les sos carauterístiques (curtia duración y producción menos complexa) afaise meyor que nengún otru xéneru cinematográficu a les necesidaes de los espectadores. Magar la comercialización de curtios foi siempres más difícil que la de los llargumetraxes, agora esta situación camudó, mayormente, y “colgar” una obra d'esti tipu na rede dexa que los internautes puedan aportar a unes pieces audiovisuales antes apenes accesibles, colo qu'aumenta considerablemente la so visibilidá y a lo postrero, el so mercáu. Per otra parte, el desenvolvimientu vivíu pol curtiumetraxe cola apaición de les nueves teunoloxíes sirvió por que guionistes, Direutor de cine direutores, actores y Productor de cine productores d'esti tipu d'obres asitiaren los sos curtios como un xéneru independiente del llargumetraxe y haber desvenceyáu de la idea de qu'estes obres son un pasu previu escontra les películes de llarga duración.

Simplificando... editar

  • Curtiumetraxe ---> Dura un máximu de 30 minutos.
  • Mediumetraxe ---> Duración de 30 a 60 minutos.
  • Llargumetraxe ---> Duración igual o superior a 60 minutos.

En cuanto al xéneru, cualesquier que'l so(s) realizador(ye) quiera(n).

Ver tamién editar

Referencies editar