Día Européu de Conmemoración de les Víctimes del Estalinismu y el Nazismu

El Día Européu de Conmemoración de les Víctimes del Estalinismu y el Nazismu, tamién conocíu como la Día Internacional del Llistón Negru, que se celebra'l 23 d'agostu de cada añu, foi designáu pol Parllamentu Européu ente 2008 y 2009 como Día européu conmemorativo de les víctimes de tolos rexímenes totalitarios y autoritarios, por que sían recordaes con dignidá ya imparcialidá,[1][2] el cual reparóse añalmente pola Xunión Europea dende l'añu 2009.[3] Col nome de Día del Llistón Negru, el 23 d'agostu tamién foi adoptáu por Canadá como'l día nacional en memoria de les víctimes del comunismu y el nazismu.

Día Européu de Conmemoración de les Víctimes del Estalinismu y el Nazismu

Iosif Stalin, líder de la XRSS, estrecha la mano del Ministru d'Esteriores de l'Alemaña nazi, Joachim von Ribbentrop, momentos dempués de la firma del Pactu de non agresión xermanu-soviéticu, el 23 d'agostu de 1939
Orixe de la celebración Protestes del Día del Llistón Negru dende 1986 a 1989 contra la ocupación de la Xunión Soviética sobre los países bálticos y contra los crímenes contra la humanidá del comunismu y los estaos socialistes, protestes que rematen nes Revoluciones de 1989.
Día de celebración 23 d'agostu
Llugar de celebración Xunión Europea, Canadá, OSCE
[editar datos en Wikidata]

El 23 d'agostu conmemora'l día en que'l Pactu Mólotov-Ribbentrop foi robláu, cuando l'Alemaña Nazi y la Xunión Soviética estrémense Polonia ente elles,[4] fechu descritu pol Presidente del Parllamentu Européu, Jerzy Buzek en 2010 como "la colusión de los dos peores formes de totalitarismu na historia de la humanidá".[3] L'oxetivu d'esti día d'alcordanza ye caltener la memoria de les víctimes de deportaciones y esterminios en masa, y coles mesmes, enraigonar la democracia con más firmeza y reforzar la paz y l'estabilidá n'Europa.[4] La propuesta del 23 d'agostu como día internacional n'alcordanza de les víctimes del totalitarismu foi propuestu pola Declaración de Praga sobre Concencia Europea y Comunismu, roblada'l 3 de xunu de 2008, por Václav Havel y otros políticos européu y activista de derechos humanos.

El día de conmemoración aniciar nes manifestaciones del Día del Llistón Negru contra la Xunión Soviética qu'un 23 d'agostu de 1986 celebrar en 21 ciudaes occidentales como Nueva York, Ottawa, Londres, Estocolmu, Seattle, Los Angeles, Perth, y Washington DC., pa llamar l'atención sobre los crímenes y violaciones de los derechos humanos sol comunismu y pa conmemorar a les víctimes de la Ocupación de les Repúbliques Báltiques. Estes protestes llegaron hasta los países bálticos dende 1987, rematando cola Cadena Báltica de 1989 nel contestu de les Revoluciones de 1989 contra'l comunismu. Los manifestantes llevaben veles y les antigües banderes nacionales báltiques decoraes con cintes negres en memoria de les víctimes del terror soviético.

Referencies editar

  1. Declaración del Parllamentu Européu sobre la proclamación del 23 d'agostu como Día Européu Conmemorativo de les Víctimes del Estalinismu y del Nazismu Europa.eu.
  2. Resolución del Parllamentu Européu, de 2 d'abril de 2009, sobre la conciencia europea y el totalitarismu Europa.eu.
  3. 3,0 3,1 President Jerzy Buzek on the European Day of Remembrance for Victims of Stalinism and Nazism Europa.eu.
  4. 4,0 4,1 La XE va recordar cada añu a les víctimes del estalinismu y el nazismu Europa.eu. 'Esto representa, pa la letona del grupu Unión pola Europa de les Naciones "un pasu escontra n'entendimientu mutuu del pasáu y la construcción d'un futuru común". Recuerda que "la hestoria de los ventisiete países que formen la Xunión Europea foi bien distinta", y que "de resultes del telón d'aceru, nel Este nun tuvimos muncha información sobre la represión, les deportaciones y los asesinatos". "Yo mesma nun afayé lo qu'asocediera realmente hasta principios de los años 90", confiesa.'

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar