Día Internacional d'Información sobre'l Peligru de les Mines y d'Asistencia pa les Actividaes Relatives a les Mines

L'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes declara que, tolos años, el 4 d'abril va proclamase y va reparase el Día Internacional d'información sobre'l peligru de les mines y d'asistencia pa les actividaes relatives a les mines. L'usu de mines antipersonales, magar menguó productu de les presiones internacionales y d'organizaciones non gubernamentales, entá ye un problemes en numberosos países. Les mines terrestres tien un baxu costu d'instalación, pero un altu impautu más social y económicu que militar, yá les sos víctimes terminen siendo principalmente civiles, asina hipotequen el desenvolvimientu de munches sociedaes yá que torguen poder esplotar óptimamente los recursu de que disponen: el campu y la so xente. Peor entá que la cantidá de mancaos y tullíos colapsen el sistema médicu y torguen l'usu del capital humanu en forma óptima.

Día Internacional d'información sobre'l peligru de les mines y d'asistencia pa les actividaes relatives a minar
Día de celebración 4 d'abril
Llugar de celebración Día Internacional
[editar datos en Wikidata]

Conmemoración editar

Como una forma de crear conciencia y llamar l'atención sobre esti problema'l 8 d'avientu de 2005 l'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes na Resolución 60/97 "declara que, tolos años, el 4 d'abril va proclamase y va reparase el Día Internacional d'información sobre'l peligru de les mines y d'asistencia pa les actividaes relatives a les mines".[1]

Les mines y los restos esplosivos de guerra constitúin una grave amenaza pa la seguridá, la salú y la vida de la población llocal o una torga pal desenvolvimientu social y económico. Por esi motivu, l'Asamblea Xeneral decidió n'avientu de 2005 que, tolos años reparara'l Día Internacional d'información sobre'l peligru de les mines y d'asistencia pa les actividaes relatives a les mines (resolución 60/97).
«Más que mines»
El lema d'anguaño «Más que mines» tien en cuenta los distintos tipos d'amenaces a les que s'enfrenten les Naciones Xuníes y los Estaos miembros na so aición contra los esplosivos y llama l'atención sobre'l fechu de que la destrucción d'esti tipu de material ye solo una parte del llabor de la Organización en redol a esta amenaza.
Les mines terrestres nun son los únicos esplosivos que representen un peligru pa los civiles que viven en zones de conflictu o de post conflictu. Les bombes que nun fueron españaes, les granaes, les armes y munición ensin dispositivos de seguridá, y los artefautos esplosivos improvisaos tamién pueden matar, mancar y torgar l'accesu a l'atención médica, a la educación y al desenvolvimientu. N'Afganistán la cifra de muertes causaes por esti tipu d'artefautos ye diez veces cimeru a les muertes pola esplosión de mines terrestres.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource.