Día Internacional pal Desaniciu de la Probeza

El Día internacional pal desaniciu de la probeza celébrase cada añu'l 17 d'ochobre. Foi reconocíu por Naciones Xuníes en 1992, pero la primer celebración de dichu día tuvo llugar en París, Francia en 1987, cuando más de 100.000 persones axuntar na plaza del Trocadero pa manifestase a favor de los Derechos humanos y la llibertá n'honor a les víctimes de la probeza, la fame, la violencia y el mieu. La convocatoria foi entamada por Joseph Wresinski, fundador del Movimientu Internacional ATD Cuartu Mundu.

Día Internacional pal Desaniciu de la Probeza
Día de celebración 17 d'ochobre
Llugar de celebración Día internacional
[editar datos en Wikidata]

Celebración editar

El Día Internacional pal Desaniciu de la Probeza foi reparáu cada añu, a partir de 1993, dende la so declaración pola Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes (resolución 47/196), col propósitu de promover mayor concencia sobre les necesidaes pa desaniciar la probeza y la indigencia en tolos paísessobremanera nos países en desenvolvimientu - necesidá que se convirtió nuna de les prioridaes del desenvolvimientu.

Na Cume del Mileniu, los xefes d'estáu y de gobiernu, comprometer a amenorgar a la metá, hasta l'añu 2015, el porcentaxe de les persones que viven na indigencia - que los sos ingresos sían inferiores a $1 dólar per día.

El 17 d'ochobre presenta una oportunidá pa reconocer l'esfuerciu y la llucha de les persones que viven na probeza, la posibilidá de faer oyer les sos esmoliciones y un momentu pa reconocer que los probes son los primeres en lluchar contra la probeza. La participación de les persones que viven na probeza ye fundamental a la celebración del Día dende'l so empiezu. La conmemoración del 17 d'ochobre tamién reflexa la voluntá de les persones que viven na probeza pa utilizar la so esperiencia pa contribuyir al desaniciu de la probeza.

El 22 d'avientu de 1992 l'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes na Resolución 47/196 decide declarar el 17 d'ochobre Día Internacional pal Desaniciu de la Probeza.[1]

Tema de 2014: «Nun dexar a naide tras: pensar, decidir y actuar xuntos contra la probeza estrema»
Esti Día Internacional celebra cada añu dende 1993. Con él, l'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes (resolución 47/196), quier concenciar al mundu sobre la necesidá de desaniciar la probeza y la indigencia en tolos países. Esti oxetivu ye un elementu fundamental del programa de desenvolvimientu de les Naciones Xuníes y sigue siendo l'elementu central de los Oxetivos de Desarrollu del Mileniu (ODM) y de l'Axenda pal desenvolvimientu dempués de 2015.
La tema del Día Internacional pal Desaniciu de la Probeza de 2014 ye: «Nun dexar a naide tras: pensar, decidir y actuar xuntos contra la probeza estrema».
Con esi lema, reconozse y sorráyase el retu esixente d'identificar y asegurar la participación de les persones que viven en condiciones de probeza estrema y esclusión social na axenda pal desenvolvimientu dempués de 2015» que va sustituyir a los Oxetivos de Desarrollu del Mileniu.

Temes del Día Internacional pal Desaniciu de la Probeza editar

Añu Tema
2014 «Nun dexar a naide tras: pensar, decidir y actuar xuntos contra la probeza estrema»
2013 «Trabayar xuntos per un mundu ensin discriminación: aprovechar la esperiencia y les conocencies de les persones que viven na probeza estrema».
2012 «Poner fin a la violencia de la probeza estrema: promover el empoderamiento y consolidar la paz».
2011 «De la probeza a la sostenibilidá: les persones nel centru del desenvolvimientu inclusivu».
2010 «From Poverty to Decent Work: bridging the gap».
2009 «Children and Families Speak Out Against Poverty».
2008 «Human Rights and Dignity of People Living in Poverty».
2007 «People Living in Poverty as Agents of Change: 20th Anniversary of the International Day for the Eradication of Poverty».
2006 «Xuntos contra la probeza».
2005 «Llograr los oxetivos de desenvolvimientu del Mileniu: dar poder a los más probes ente los probes».
2004 «Esfuercios esitosos p'amenorgar la probeza en tol mundu».
2003 «Working together for an international alliance against hunger».

Segundu Deceniu de les Naciones Xuníes pal Desaniciu de la Probeza (2008 - 2017) editar

El desaniciu de la probeza ye unu de los mayores retos globales con que s'enfrenta anguaño'l mundusobremanera n'África y nos países subdesendolcaos.

El númberu de persones que viven na probeza ye más eleváu que lo envalorao enantes, y que les actuales crisis financiera y d'inseguridá alimentaria, según la imprevisibilidad de los precios de la enerxía, pueden entrañar riesgos considerables pal llogru de los oxetivos de desenvolvimientu conveníos internacionalmente, incluyíos los Oxetivos de Desarrollu del Mileniu.

Dempués del Primer Deceniu de les Naciones Xuníes pal Desaniciu de la Probeza (1997-2006) y trescurriendo la metá del plazu previstu p'algamar los Oxetivos de Desarrollu del Mileniu en 2015, magar en delles rexones hubo progresos nel amenorgamientu de la probeza, esos progresos nun fueron uniformes y en dellos países sigue aumentando'l númberu de persones que viven na probeza, y les muyeres y los neños constitúin la mayoría de los grupos más afeutaos, especialmente nos países menos adelantraos y en particular nel África subsaḥariana.

L'oxetivu del segundu Deceniu ye sofitar, de manera eficiente y coordinada, el siguimientu de la consecución de los oxetivos de desenvolvimientu conveníos internacionalmente relativos al desaniciu de la probeza, incluyíos los Oxetivos de Desarrollu del Mileniu. Destácase la importancia de reforzar los enclinos positivos nel amenorgamientu de la probeza en dellos países y ampliar esos enclinos en beneficiu de la población del mundu enteru. La proclamación reconoz la importancia de movilizar los recursos financieros pal desenvolvimientu a nivel nacional ya internacional, y reconoz que la crecedera económica sosteníu, sofitáu por una productividá creciente y una redolada favorable, incluyida la inversión privada y la capacidá empresarial ye fundamental pal aumentu de los niveles de vida.

La resolución 63/230 de fecha 19 d'avientu de 2008 sobre'l Segundu Deceniu de les Naciones Xuníes pal Desaniciu de la Probeza (2008-2017) considera que la tema del Segundu Deceniu tendrá de ser «Plenu emplegu y trabayu decente pa toos». La resolución pide una respuesta de tol sistema de les Naciones Xuníes más coherente ya integrada.[2]

Referencies editar

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar

Eventos rellacionaos