Día Mundial de la Llingua Árabe

El Consejo Executivu de la Unesco convida a la Direutora Xeneral a promover la celebración del Día Mundial de la Llingua Árabe el 18 d'avientu de cada añu.

Día Mundial de la Llingua Árabe
اليوم العالمي للغة العربية
Día de celebración 18 d'avientu
Llugar de celebración Día Internacional
[editar datos en Wikidata]

Celebración editar

El 18 de payares de 2012 el Consejo Executivu de la Unesco na Decisión 190 EX/48 "acoyendo con prestu la decisión anunciada'l 19 de febreru de 2010 nel documentu OBV/853-PI-1926 publicáu pol Departamentu d'Información Pública de les Naciones Xuníes, referente a la celebración de díes mundiales pa les seis llingües oficiales de les Naciones Xuníes, nel que se designa'l 18 d'avientu Día Mundial de la Llingua Árabe. Convida a la Direutora Xeneral a promover la celebración del Día Mundial de la Llingua Árabe el 18 d'avientu de cada añu como unu de los díes mundiales celebraos pola UNESCO, quedando entendíu qu'ello non entrañará repercusión financiera dalguna pal Presupuestu Ordinariu de la Organización".[1]

Día Mundial de la Llingua Árabe
Caligrafía árabe
El Día Mundial de la Llingua Árabe brinda la oportunidá de celebrar la contribución d'esta llingua al patrimoniu común de la humanidá.
La hestoria da testimoniu de la función que mientres sieglos desempeñó la llingua árabe na circulación de conocencies, ente distintes cultures y al traviés de les dómines, de la filosofía a la medicina y de l'astronomía a les matemátiques. La llingua árabe dio llugar al arte único de la caligrafía, al qu'anguaño se rinde tributu per aciu el trabayu de numberosos artistes, ente los que se cunta'l gran maestru calígrafu Ghani Alani, herederu de la escuela de Bagdag y ganador del Premiu UNESCO-Sharjah de la Cultura Árabe en 2009. La llingua árabe ye tamién, col so poder, la cazumbre de numberoses tradiciones y artes populares, inscrites na Llista del patrimoniu cultural inmaterial, como'l zajal, poesía recitada o cantada (El Líbanu); el argán, usos y técniques rellacionaos cola argania (Marruecos); l'a el-ayyala, arte escénico tradicional (Sultanatu d'Omán y Emiratos Árabes Xuníos), y el ritual y les ceremonies de la Sebeiba nel oasis de Yanet (Arxelia). Toes estes tradiciones amuesen hasta qué puntu les identidaes de los pueblos tán amestaes a la llingua. Y de la infinita guapura de la llingua árabe podemos estrayer ayalgues de sabiduría, de respetu y de paz, contra la intolerancia y l'odiu.

Temes del Día Mundial de la Llingua Árabe editar

Añu Tema
2014 Caligrafía árabe
2013 ¿Los medios árabes refuercen o debiliten la so llingua?

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Recursos adicionales

Documentos