Día Mundial de la Tuberculosis

L'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes proclamó'l 24 de marzu Día Mundial de la Tuberculosis. Nesa fecha, en 1882, Robert Koch anuncia al mundu'l descubrimientu de la bacteria responsable de la tuberculosis, la Mycobacterium tuberculosis.

Día Mundial de la Tuberculosis
Periodu de celebración 24 de marzu
Llugar de celebración Día Internacional
[editar datos en Wikidata]

Celebración editar

L'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes celebra tolos años el 24 de marzu'l Día Mundial de la Tuberculosis.[1]

Día Mundial de la Tuberculosis - 24 de marzu de 2015
Camudemos de marcha p'acabar cola tuberculosis
Antecedentes
Con motivu del Día Mundial de la Tuberculosis, el 24 de marzu, la OMS pide nuevos compromisos y aiciones na llucha mundial contra esta enfermedá, que ye una de les principales causes infeicioses de muerte.
Hubo enormes meyores nos últimos años, y el mundu ta en camín d'algamar l'Oxetivu de Desarrollu del Mileniu consistente n'empezar a amenorgar l'espardimientu de la tuberculosis pa 2015. Pero eso non basta. En 2013, 9 millones de persones carecieron de tuberculosis y 1,5 millones morrieron por esta causa.
Ta claro que toos hemos de faer daqué más.
Estratexa pa poner fin a la epidemia mundial de tuberculosis
En mayu del añu pasáu, l'Asamblea Mundial de la Salú aprobó una ambiciosa estratexa que toma un periodu de 20 años (2016-2035) pa poner fin a la epidemia mundial de tuberculosis. Agora ye'l momentu de poner en marcha esa estratexa.

Temes del Día Mundial de la Tuberculosis editar

Añu Tema
2015 Camudemos de marcha p'acabar cola tuberculosis
2014 “Atender a los 3 millones”.
2013 Terminemos cola Tuberculosis mientres la nuesa xeneración
2012 Terminemos cola Tuberculosis mientres la nuesa xeneración
2011 Campaña del Día Mundial de la Tuberculosis 2010-2011. Tema: Innovación. Lema: Anovemos y aceleremos esfuercios contra la tuberculosis
2010 Campaña del Día Mundial de la Tuberculosis 2010-2011. Tema: Innovación. Lema: Anovemos y aceleremos esfuercios contra la tuberculosis
2009 ¡Yo puedo frenar la TB!
2008 ¡Yo puedo frenar la TB!
2007 De l'aición llocal a la eliminación global — TB equí ye TB perdayuri
2005 Personal de salú héroes na llucha contra la tuberculosis
2004 "Cada respiración cunta. ¡Detenga la tuberculosis agora!"
2003 "El tratamientu DOTS/TAES curóme: ¡Tamién lo curará a Ud!
2002 "Detener la TB, combatir la probeza"
2001 "DOTS: Sanamientu de la tuberculosis pa toos"

10 datos sobre la tuberculosis editar

10 datos sobre la tuberculosis
Dato 1 En 2013 hubo 9 millones de persones que carecieron de tuberculosis
Sicasí, la tuberculosis puede curase y prevenir.
Datu 2 Un total de 1,5 millones de persones morrieron de tuberculosis en 2013 (ente elles 360 000 persones afeutaes pol VIH)
La tuberculosis sigue siendo una de les enfermedaes infeicioses más mortíferes del mundu. Aproximao'l 95% de les muertes por tuberculosis producir en países d'ingresos baxos y medianos, y l'enfermedá ye una de los cinco principales causes de fallecimientu ente les muyeres con edaes entendíes ente los 15 y los 44 años.
Datu 3 Hasta 80 000 neños seronegativos morrieron de tuberculosis nel mundu en 2013
La tuberculosis infantil nun suel recibir una atención abonda per parte de los provisores d'atención de la salú y puede ser malo de diagnosticar y tratar. Esisten nel mundu unos 10 millones de neños güérfanos como resultancia del fallecimientu d'adultos por tuberculosis.
Datu 4 La tuberculosis ye la principal causa de fallecimientu ente les persones afeutaes pol VIH
Aproximao una cuarta parte de les muertes de persones afeutaes pol VIH deber a la tuberculosis. Sicasí, a lo llargo de nueve años (de 2005 a 2013) salváronse en redol a 4,8 millones de vides per aciu la prestación de servicios coordinaos de detección, prevención y tratamientu de les coinfecciones por tuberculosis y VIH.
Datu 5 El númberu de persones que carecen de tuberculosis ta menguando, y la so tasa de mortalidá baxó nun 45% dende 1990
Por exemplu, el Brasil y China esperimentaron un descensu siguíu de los casos de tuberculosis mientres los postreros 20 años. Nesti periodu, China rexistró un amenorgamientu de los fallecimientos por dicha enfermedá del 80%.
Datu 6 Aproximao'l 80% de los casos de tuberculosis rexistraos en 2013 producir en 22 países
La tuberculosis ta presente en tol mundu. Cerca del 60% de los nuevos casos de tuberculosis rexistraos en 2013 producir n'Asia Sudoriental y en rexones del Pacíficu Occidental. La mayor tasa de nuevos casos por habitante rexistrar n'África. Nengún país esanició nunca esta enfermedá.
Datu 7 La tuberculosis multirresistente (tuberculosis MR) nun respuende a los tratamientos convencionales y el so tratamientu ye difícil y costosu
La tuberculosis multirresistente (tuberculosis MR) ye un tipu de tuberculosis que ta presente na práutica totalidá de los países estudiaos pola OMS. La principal causa de la multirresistencia ye l'usu desaveniente o incorreutu de les melecines antituberculosos.
Datu 8 En 2013 rexistráronse aproximao 480 000 casos de tuberculosis MR
En dellos casos, un tratamientu incorreutu puede dar llugar a un tipu inclusive más grave de tuberculosis MR. La tuberculosis ultrarresistente (tuberculosis XR) ye un tipu de tuberculosis que respuende a un númberu entá menor de les melecines disponibles.
Datu 9 Ente 2000 y 2013, calcúlase que se salvaron unes 37 millones de vides al traviés del diagnósticu y el tratamientu de la tuberculosis.
En 2012, el 86% de les persones enfermes de tuberculosis que recibieron tratamientu evolucionaron satisfactoriamente
Dato 10 El mundu ta en camín de cumplir l'Oxetivu de Desarrollu del Mileniu consistente en detener l'espardimientu d'esta enfermedá d'equí al añu 2015.
  • L'Oxetivu de Desarrollu del Mileniu consistente en detener ya invertir la incidencia mundial de la tuberculosis.

Referencies editar

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar