La daira (n'árabe, الدائرة) ye una unidá alministrativa territorial qu'arrexunta Conceyos utilizada principalmente n'Arxelia y nos territorios controlaos pola República Árabe Saḥariana Democrática. Ta per debaxo de la wilaya y percima del conceyu.

Arxelia editar

N'Arxelia cada wilaya o provincia ta estremada en dairas y cada daira ta estremada en conceyos. Por casu na provincia d'Arxel hai 13 dairas: daira de Sidi M'Hamed, daira de Bab El Oued, daira de Hussein Dey, daira de Bouzareah, daira de Bir Mourad Raïs, daira d'El Harrach, daira de Dar El Beïda, daira de Cheraga, daira de Zeralda, daira de Draria, daira de Birtouta, daira de Baraki, daira de Rouiba. Y cada daira en conceyos. Por casu la daira de Bouzareah ta partida en 4 conceyos: Ben Aknoun, Beni Messous, Bouzareah, El Biar.

República Árabe Saḥariana Democrática editar

Los refuxaos saḥarianos de la zona de Tindouf atópense distribuyíos en cuatro asentamientos denominaos wilayes (L'Aaiún, Smara, Auserd y Dajla). Cada wilaya consta de seis o siete pequeños nucleos de población formaos por tiendes de campaña (jaimes) y construcciones d'adobe. Estos nucleos denominar dairas y tomen el nome de les ciudaes del territoriu ocupáu per Marruecos. Les escueles, hospitales, centros de formación y de cultura asitiaos nel centru de los campamentos son construcciones más sólides.

Les dairas queden partíes de la siguiente forma:

Dalgunes d'estes dairas tán hermaniaes con ciudaes españoles o d'otres partes del mundu. Ésti ye'l casu de la daira de Agüenit na Wilaya de Auserd, hermanada cola llocalidá de Tres Cantos y con Vitoria, la daira de Zug hermanada cola llocalidá de Torrelavega, o la daira de Tifariti na Wilaya de Smara, hermada coles llocalidaes de Los Palacios y Villafranca, la italiana de Campomarino y el conceyu venezolanu de Llibertador.



Referencies editar

Enllaces esternos editar