Daphnis hypothous

especie d'inseutu

La Daphnis hypothous ye una especie de lepidópteru ditrisio de la familia Sphingidae qu'habita dende Asia Oriental hasta Nueva Guinea y Australia.[1]

Daphnis hypothous
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Arthropoda
Clas: Insecta
Orde: Lepidoptera
Suborde: Glossata
Infraorde: Heteroneura
División: Ditrysia
Familia: Sphingidae
Subfamilia: Macroglossinae
Tribu: Macroglossini
Subtribu: Macroglossina
Xéneru: Daphnis
Especie: D. hypothous
(Cramer, 1780)
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Carauterístiques editar

Adultu editar

Tien un valumbu de 86 a 120 milímetros. Ales apoderaes d'un coloríu verde escuru, que consiste en marques pivotantes, nes cualos se colorean con distintes franxes o cantos que van de la crema al marrón. Ye notable una tira aproximao al altor de los dos primeros tercios de l'ala delantera siguiendo ente los dos primeros segmentos del abdome. Nel puntu d'unión de les ales delanteres hai una marca circular, blanca. La zona ente les ales ta coloriada de verde escuru, con toques de color marrón y lleva bandes marrones clares aproximao sobre'l centru de l'ala.

El tórax y los dos primeros segmentos del abdome atópense coloriaos de verde escuru, la cabeza y el pescuezu atópense coloriaos de marrón violeta escuru. Les pates según les antenes son de color crema.

Canesba editar

Les gates algamen un llargor de cuerpu de 60 a 100 milímetros y presenten  un color verde maciu o raramente coloráu maciu. El tórax ye más escuru que l'abdome. Lateralmente va una llinia llonxitudinal blanca, ente'l segundu segmentu del tórax hasta la base en dambos llaos, camudando a una tonalidá naranxa tantu de primeres como a la fin. A lo llargo del abdome tien tires diagonales verde escures y unos puntos mariellos pequeños. Nos llaos del tercer segmentu del presenta unes marques de camuflaje azules grandes, asonsañando un güeyu. La zona del furacu añal ye llixeramente curvada, color marrón y terminada en punta. Poco primero de pasar a la fase de pupa'l cuerpo de la gata escolora  pasando a violeta con marques coloráu escuru.

Especies similares editar

Daphnis hypothous puede confundise cola esfinxe de l'adelfa (Daphnis nerii). Particularmente na so forma nigra tien un aspeutu bien similar a esta. Una diferencia segura pa estremales, ye la marca redonda blanca nel estremu de l'ala, que falta na Esfinxe de la adelfa".[2]

Distribución editar

La especie alcuéntrase nel sur y norte de la India, en Sri Lanka, Nepal, Myanmar, el sur de China, Taiwán, Tailandia, Malasia ya Indonesia. La subespecie D. hypothous pallescens a tópase en Nueva Guinea, en Salomón y nel norte d'Australia; Daphnis hypothous puede atopáu tamién, como especie migratoria más allá de les fronteres del so área de circulación y atopándose alredor nel norte de China y nel sur de Xapón, Oriente Mediu onde unu alcuéntrase esta especie de xemes en cuando, vuela bien raramente tamién n'amplies franxes occidentales paleártiques, sicasí na zona occidental del área de circulación son muncho más frecuentes les esfinxes de la adelfa" cola que se confunde xeneralmente. Un individuu d'esta especie alcuéntrase n'Escocia nel sieglu XIX, pol que s'asume que pudo llegar como carga en forma de pupa.[3]

Historia natural editar

Tien un vuelu extraordinariamente rápidu siendo atraida tantu poles fontes artificiales de lluz según coles fontes de néctar d'arumes caltriantes. Amás d'esto poco se conocen de los sos vezos de vida. Tien delles xeneraciones cada añu.

Los güevos redondos y verdes claros son bien similares a los de la esfinxe de la adelfa. Les canesbes al esmucise facenlo preferentemente dende les plantes que crecen na proximidá de los cursos d'agua aliméntase n'árboles baltaos de la familia de les Rubiaceae. Na India les sos preferencies de fontes alimenticies comprobaes, son sobre Cinchona, Wendlandia y Uncaria. Les observaciones de les gates sobre la adelfa (Nerium oleander) básense probablemente n'errores al confundir la canesba cola de la esfinxe de la adelfa.

La fase de pupa asocede na tierra nun brotu blandu, ente restos de la planta. Les crisálides son amás similares a la de la esfinxe de la adelfa, tien sicasí a lo llargo de la trompa de succión una llinia negra fina, según na cabeza y a lo llargo del llau ventral de la fase pupa hasta la fase final de la pupa. Esta ye amplia y con forma triangular y termina nuna cabeza doble. Al altor de la gorgoberu atopa un volume escuro paralelu a dos volúmenes escuros más que s'atopen nel llau ventral del abdome. La pupa nun envierna.

Referencies editar

  1. (castellán) http://www.naturalista.mx/taxa/244926-Daphnis-hypothous Daphnis hypothous
  2. Entrada en Pittaway sobre, Sphingidae of the Western Palaearctic
  3. Pittaway, A. R. 1993.

Enllaces esternos editar