David H. Koch (3 de mayu de 1940Wichita – 23 d'agostu de 2019Southampton) ye un empresariu y co-propietariu, xunto col so hermanu Charles G. Koch, de la empresa güei conocida como Koch Industries, un conglomeráu d'empreses estauxunidenses con numberoses filiales dedicaes a la fabricación, comerciu ya inversiones, que s'envalora que dan como ingresos añales unos 100 mil millones de dólares. Él y el so hermanu Charles mercaron la parte de los sos otros dos hermanos. Ye según Forbes la segunda empresa privada más grande del país dempués de Cargill.

David H. Koch
Vida
Nacimientu Wichita[1]3 de mayu de 1940[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Southampton[1]23 d'agostu de 2019[1] (79 años)
Causa de la muerte cáncanu de próstata
Familia
Padre Fred C. Koch
Madre Mary Koch
Casáu con Julia Koch (es) Traducir (1996 – m. 2019)
Fíos/es 3
Hermanos/es
Pueblu Koch family (en) Traducir
Estudios
Estudios Institutu Teunolóxicu de Massachusetts 1963) maestría : Inxeniería química
Institutu Teunolóxicu de Massachusetts 1962) títulu de grau : Inxeniería química
Academia Deerfield 1959)
Llingües falaes inglés[4]
Oficiu empresariu, inxenieru, entamador, políticu, comerciante, químicu, activista políticufilántropu
Creencies
Partíu políticu Partíu Republicanu de los Estaos Xuníos (dende 1984)
Partido Libertario (es) Traducir (hasta 1984)
kochfamilyfoundations.org, news.kochind.com… y davidkochfoundation.org
Cambiar los datos en Wikidata

Según la revista Forbes (2017) comparte al pie del so hermanu Charles G. Koch el décimu puestu de les persones más riques del mundu, con una riqueza de $48.5 mil millones de dólares.

Historia editar

David ye unu de los cuatro fíos de Mary y Fred Chase Koch. El so güelu, Harry Koch foi un inmigrante holandés que s'asitió en Quanah, una pequeña ciudá nel oeste de Texas, onde publicaría'l periódicu llocal Quanah Tribune Chief. El so padre creó un nuevu métodu pa refinar y llograr gasolina y llegó a construyir 15 refineríes pa Stalin. Dempués fundó la Rock Island Oil & Refining. Graduóse en 1959 na Deerfield Academy y depués titulóse nel Institutu Teunolóxicu de Massachusetts como inxenieru químicu. Al igual que'l so hermanu, foi miembru de la fraternidá Beta Theta Pi. Ye l'executivu vicepresidente de la empresa Koch industries y xunto col so hermanu Charles consiguió estender el so particular imperiu del petroleu per Texas, Alaska y Minnesota, amás d'ampliar el negociu cola industria químico, papeleres, minerales, polímeros, fertilizantes y servicios financieros. Llegó a presentase como candidatu a vicepresidente pol Partíu Llibertariu pa competir con Ronald Reagan, al que víen, dende les sos posiciones ultraconservadoras, como a un enemigu. Ente les sos propuestes taben la supresión del FBI y de la CIA, la eliminación de la Seguridá Social y del salariu mínimu, la desregulación total y un drásticu amenorgamientu d'impuestos. Dempués, pasó a convertise en republicanu en viendo como Ronald Reagan apoderar de les sos idees. En 2008, donó 100 millones de dólares pa modernizar el New York State Theatre nel Lincoln Center, qu'agora lleva'l so nome. Tamién dio 20 millones de dólares al Muséu Americanu d'Historia Natural, que la so ala de dinosaurios coles mesmes lleva'l so nome.

Discutinios editar

  • Según la revista New Yorker los hermanos ufiertaron siquier 196 millones de dólares a causes ultraconservadoras, y acúsase-yos d'intentar influyir na política norteamericana.
  • Tamién se-yos acusó de liderar una especie de llucha contra'l presidente Barack Obama, sofitando revueltes como la Tea Party al traviés de la fundación creada por David Koch 'Americans for prosperity'. Amás, con otra de les sos ramificaciones, la 'United Patients Now', manifestar contra la reforma sanitaria y boicotiar la 'Llei de clima', llegando a financiar l'escepticismu contra'l cambéu climáticu.
  • Tamién, llegaron a donar un millón de dólares contra la nueva llei del clima de California.
  • La so empresa en 2010 foi según 'Political Economic Research Institute' la décima compañía más contaminante d'EEXX.
  • Mientres el primer aniversariu de la presidencia de Barack Obama averar a Washington y púnxose al mandu de la revolución contra'l Presidente diciendo: "Cuando creamos AFP teníamos en mente un movimientu de mases, tao a estáu, de cientos de miles d'americanos de toles estracciones, lluchando poles llibertaes económiques que fixeron d'esta nación la más próspera de la hestoria"

Intereses editar

Referencies editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar