Dennis Tito

astronauta d'Estaos Xuníos

Dennis Anthony Tito (8 d'agostu de 1940Queens) ye un multimillonariu d'Estaos Xuníos famosu por ser el primer turista espacial de la historia.

Dennis Tito
Vida
Nacimientu Queens8 d'agostu de 1940 (83 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Estudios
Estudios Universidá de Nueva York
Institutu Politéunicu Rensselaer
Universidad de Nueva York, Escuela Tandon de Ingeniería (es) Traducir
Oficiu cosmonauta, entamador, inxenieru, piloto de planeador (es) Traducirturista espacial (es) Traducir
Astronauta
Misiones Soyuz TM-31 Soyuz TM-32
Insinies de misión enllaz= enllaz=
Tiempu nel espaciu 11 404 minutos
wilshire.com…
Cambiar los datos en Wikidata

Vida editar

Tito nació en Queens, New York, dientro d'una familia d'emigrantes italianos d'orixe llabrador y poca educación. Foi un neñu bien despiertu y soñador con escelentes calificaciones escolares. En 1962 graduar n'inxeniería astronáutica y aeronáutica, estudios que completó en 1964 con un grau de máster n'inxeniería científica. A fines d'esi añu entró a trabayar como inxenieru de la NASA, onde participó mientres cinco años en proyeutos como les sondes espaciales Mariner IV, la Mariner V y la Mariner IX.

Dende los años 70 Tito dedicó'l so tiempu a les finances en Wall Street, lo que-y convirtió en millonariu, creando un fondu d'inversiones y fundando la compañía Wilshire Associates, sicasí la NASA llamar nuevamente pa delles collaboraciones n'inxeniería.

Viaxe al espaciu editar

Desque vio'l llanzamientu del Sputnik I na década de 1957, Tito suañó cola posibilidá de viaxar al espaciu, pero escarecía de los requisitos físicos pa ello, amás de nun ser integrante de les fuercies armaes d'Estaos Xuníos, siendo inelegible pa un viaxe al espaciu. En 1990, gracies al Programa d'Invitaos de la XRSS, que tenía la intención d'unviar civiles a la Estación Espacial MIR, Tito tuvo la primer opción real d'un viaxe espacial, pero la desintegración de la URSS en 1991 arruinó tou plan.

Nel 2000, MirCorp, compañía holandesa, concretó la posibilidá del viaxe con Tito, pero volvió fallar esta posibilidá pola decisión del gobiernu rusu de destruyir la MIR. Dempués d'esto, los funcionarios de l'alministración espacial rusa prometiéron-y a Tito un viaxe a la Estación Espacial Internacional. Tito llegó a un alcuerdu cola RKA a pesar de la ferrial oposición d'Estaos Xuníos.

Tito atopábase llistu pa viaxar na nave rusa Soyuz TM-32, cuando la NASA opúnxose frontalmente a esti viaxe, pero l'ayuda d'Edwin Aldrin, los 20 millones de dólares que pagó Tito a la RKA pol viaxe y l'amenaza del gobiernu de Rusia d'abandonar el proyeutu de la ISS, facilitaron les coses y esaniciaron la presión norteamericana.

Tito desapegó'l 28 d'abril de 2001 dende Baikonur. Con sesenta años d'edá, convertir na segunda persona más vieya en llegar al espaciu, solo superáu por John Glenn. Na ISS, Tito encargar de les comunicaciones y dacuando tresformóse en camareru y cocineru.

Tornó a la Tierra'l 6 de mayu del 2001, metanes una gran emoción, con una mazana qu'usó, como Isaac Newton, pa comprobar la fuercia de gravedá nel espaciu esterior. Al llegar Tito enfatizó: Vengo del paraísu.[ensin referencies]

Referencies editar