Destornellador

(Redirixío dende Destornillador)

Un destornellador ye una ferramienta que s'utiliza p'apertar y afloxar torniellos y otros elementos de máquines que riquen poca fuercia d'apierte y que xeneralmente son de diámetru pequeñu.

Destornellador
Historia y usu
Usu fastening (en) Traducir
Instalaciones
Formáu por screwdriver bit (en) Traducir, mango (es) Traducir y semieje (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

 
Diversos tipos de destornelladores.
 
Destornellador llétricu con batería.

Los destornelladores documentaos más antiguos fueron utilizaos n'Europa, na Edá Media tardida. Probablemente fueron inventaos nel sieglu XV, n'Alemaña o Francia. Los nomes orixinales de la ferramienta n'alemán y francés fueron schraubendreher y tournevis, respeutivamente. La primer documentación conocida de la ferramienta atopar nel Housebook of Wolfegg Castle, un manuscritu medieval escritu ente 1475 y 1490.[1]

Destornellador d'estrella En

1933, Oregonian J.P. Thompson inventó un "torniellu empotráu cruciforme", pero nun atopó promotores de la so propuesta. La so invención languideció hasta que l'inxenieru Henry Phillips, a quien-y gustó la idea, mercó los derechos de patente pal diseñu de Thompson. Phillips reconoció les ventayes de la forma de cruz o estrella empotrada de la cabeza del torniellu: el destornellador encaxaba na cabeza d'estos torniellos meyor que con un destornellador de cabeza plana y un torniellu ranurado; tamién dexaba más fuercia de torsión con menos esfuerciu.[2]

Destornellador llétricu El

destornellador llétricu ta provistu d'un motor, que puede tar nel interior del mangu. La punta del destornellador suel ser intercambiable y llevar accesorios pa emplegalo con tuerques. Estos destornelladores mengüen el tiempu de trabayu y pueden prevenir mancadures na muñeca.[3]

Componentes editar

Un destornellador consta de normal de trés partes bien estremaes:

  • Mangu:Elementu por onde se suxetar, ye d'un material aislante y de forma fayadiza pa tresmitir fuercia de torsión, amás d'ergonómica pa facilitar el so usu y aumentar la comodidá.
 
Tipos de ranura.
  • Renuevu o caña: Barra de metal que xune la punta al mangu. Puede disponer d'un agospiamientu onde s'asitien puntes intercambiables o tener la punta forxao y endurecío na mesma pieza. Frecuentemente son d'aceru pa ferramientes, con cromu, vanadiu y dacuando tamién molibdenu. El so diámetru y llargor varia en función del tipu de destornellador.
  • Punta: ye la parte que s'introduz nel torniellu. Dependiendo del tipu de torniellu usará un tipu distintu de cabeza, lo cual varia acorde a la necesidá. Hai innumberables tipos de cabeces de destornellador y toes con un mesmu propósitu. Dalgunos de los tipos de puntes más frecuentes son: plana o de pala, d'estrella de cuatro puntes, d'estríes o de cruz (Phillips y Pozzidriv) y d'estrella de 6 puntes (Torx), amás de les hexagonales bueques (llave de vasu) o macices (llave Allen) o cuadraes.

Tipos de puntes destornelladores[4] editar

Esisten munchos tipos de destornelladores según el tipu de punta, o lo que ye lo mesmo, según el torniellu col que s'afaen perfectamente pa trabayar.

Les puntes de destornelladores más habituales son:

  • Plana o de pala
  • Estrella, d'estría o Phillips (Ph)
  • Pozidriv (Pz)
  • Hexagonales o allen
  • Cuadrada
  • Torx
  • De vasu o de copa

Destornelladores especiales editar

 
Destornellador buscapolos.

Los destornelladores de precisión son d'amenorgáu tamañu y tienen nel estremu del mangu un planu xiratoriu pa facilitar el so manexu con una sola mano. Son emplegaos n'actividaes tales como la reloxería o otres que riquen trabayar con torniellos pequeños.

Un buscapolos ye un destornellador con una llámpara d'alta reactancia integrada nel so mangu pa comprobar qu'un conductor ta conectáu a una fase de la rede de corriente alterna.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Rybczynski, Witold (2000) páxs. 90–94.
  2. destornellador-cabeza-phillips-fechos_511469/ ehowenespanol
  3. Destornellador en ecured
  4. Marc - C.Turrió. «Tipo de destornelladores». Consultáu'l 19 d'ochobre de 2017.
Bibliografía Rybczynski,

Witold (2000) One good turn: a natural history of the screwdriver and the screw, Scribner. ISBN 978-0-684-86729-8.

Enllaces esternos editar