La Cámara de Representantes (en malayu: Dewan Rakyat; lliteralmente: Casa del Pueblu) ye la cámara baxa del Parllamentu de Malasia. Ta conformada por 222 miembros escoyíos en distritos uninominales pa un periodu non mayor a cinco años.

Dewan Rakyat
(XII llexislatura)
Datos Xenerales
País Malaya
Creación 11 de setiembre de 1959
Tipu Cámara baxa
Cámara baxa 5 años
Lideralgu
Presidente Pandikar Amin Mulia, Barisan Nasional
Presidente de la
Cámara baxa
Ronald Kiandee, Barisan Nasional
Segundu vicepresidente Ismail Mohamed Said, Barisan Nasional
Estructura
Miembros 222
Mayoría absoluta: 112
Mayoría calificada: 148
Members_of_Dewan_Rakyat_13_parliament.svg
Grupos representaos Gobiernu:
     Barisan Nasional (132)
Oposición:
     DAP (36)
     PKR (28)
     ANABAH (6)
     PPBM (1)
     PAS (14)
     PSM (1)
     WARISAN (2)
     Independiente (2)
[editar datos en Wikidata]

El Dewan Rakyat xeneralmente propón llexislación al traviés d'un borrador conocíu como 'llei'. Tolos proyeutos de llei, polo xeneral, tienen de ser aprobaos por Dewan Rakyat (Cámara de Representantes) y el Dewan Negara (Senáu), antes de ser unviaos al Rei pa la so aprobación real. Sicasí, si'l Dewan Negara refuga un proyeutu de llei, solo puede retrasar el pasu del proyeutu de llei por un máximu d'un añu antes d'unvialo al Rei. Al igual que'l Dewan Negara, el Dewan Rakyat axuntar nes Cases del Parllamentu de Malasia en Kuala Lumpur.

Membresía editar

A los diputaos conocer como "Miembros del Parllamentu" o Ahli Dewan Rakyat (que lliteralmente significa Miembru del Dewan Rakyat en malayu). Nun tien una llende de mandatos y puede permanecer nel cargu siempres que gane les eleiciones.

Un miembru del Dewan Rakyat tien de tener siquier 21 años d'edá y nun tien de ser miembru del Dewan Negara. El presidente del Dewan Rakyat ye escoyíu al empiezu de cada llexislatura o dempués de les vacaciones del cargu, polos parllamentarios. Dos vicepresidentes tamién son escoyíos, y unu d'ellos siéntase nel llugar del presidente cuando ta ausente. La maquinaria del Dewan Rakyat ye supervisada pol Secretariu de la Cámara que ye nomáu pol Rei; solo puede ser removíu del so cargu pola forma prescrita pa los xueces o por xubilación obligatoria a los 60 años.[1]

A partir de les eleiciones federales de 2013, el Dewan Rakyat cuenta con 222 escaños, escoyíos en distritos federales uninominales ellaboraos por a la Comisión Eleutoral. Les llendes de los distritos eleutorales vuelven dibuxase cada diez años según l'últimu censu.

Cada Dewan Rakyat tien una duración d'un máximu de cinco años, dempués de lo cual tien de convocase una eleición xeneral. Nes eleiciones federales, los votantes escueyen a un candidatu pa representar al so eleutoráu nel Dewan Rakyat. Úsase'l sistema d'escrutiniu mayoritariu uninominal. El candidatu que gana la mayoría de los votos gana l'escañu.

Primero que pueda convocase una eleición xeneral, el Rei primero tien d'eslleir el Parllamentu siguiendo'l conseyu del primer ministru.[1] Acordies cola Constitución, el Yang di-Pertuan Agong tien el derechu, a la so propia discreción, d'otorgar o negar el consentimientu pa eslleir el parllamentu.

Poderes y prohibiciones editar

Los miembros del Parllamentu pueden falar sobre cualquier tema ensin medrana a la censura fora del Parllamentu; l'únicu cuerpu que puede censurar a un parllamentariu ye'l Comité de Privilexos de la Cámara de Representantes. Felicidad "inmunidá parllamentaria" entra en vixencia desque un miembru del Parllamentu toma posesión del so cargu, y solo aplícase cuando esi miembru tien la pallabra; nun s'aplica a declaraciones feches fuera de la Cámara. La Llei de Sedición aprobada pol Parllamentu fai una esceición arriendes de los disturbios raciales del 13 de mayu de 1969. Conforme a la Llei, tou discutiniu públicu sobre la derogación de determinaos artículos de la Constitución que traten sobre los privilexos a los indíxenes como l'artículu 153 ye illegal. Esta prohibición estender a tolos miembros de dambes cámares del Parllamentu.[2] Tamién tienen prohibíu criticar al Rei o a los xueces.[3]

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 [1]. Retrieved 8 February 2006.
  2. Means, Gordon P. (1991). Malaysian Politics: The Second Generation, páxs. 14, 15. Oxford University Press. ISBN 0-19-588988-6.
  3. Myytenaere, Robert (1998). "The Immunities of Members of Parliament". Retrieved 12 February 2006.