Diacronía (del francés diachronie, del gr. δια- dia- 'al traviés de' y Χρόνος khrónos 'tiempu') ye l'estudiu d'un fenómenu social a lo llargo de diverses fases históriques atendiendo al so desenvolvimientu históricu y la socesión cronolóxica de los fechos relevantes a lo llargo del tiempu.

Diacronía
Cambiar los datos en Wikidata

El términu "diacronía" oponer a sincronía, dimensión que dexa reparar cualesquier fenómenu - por casu cultural como ye lo llingüístico- tal como ye nun momentu dau de la so evolución. Asina s'entendería dicha oposición ente sincronía, qu'estudia - múltiples fechos asocediendo a un mesmu tiempu; ente que diacronía referir a un mesmu fechu al traviés de distintos espacios temporales.

Anque válida en toles escueles teóriques y en toles disciplines científiques la distinción diacronía y sincronía facer a partir del Cursu de llingüística xeneral de Ferdinand de Saussure, tal dialéutica binomial foi tomada especialmente pola escuela estructuralista.

En llingüística editar

En llingüística, el términu diacronía referir al estudiu de la llingua a lo llargo de la so evolución, esto ye, históricamente, investigando los diversos cambeos llingüísticos del idioma dende'l so orixe hasta'l momentu actual.[1]

N'antropoloxía y hestoria editar

En antropoloxía, el términu diacronía foi adoptáu pola corriente estructuralista francesa. Claude Lévi-Strauss conociera la obra del llingüista suizu Ferdinand de Saussure, creador de la díada teórica diacronía-sincronía. D'ende retomar aproximao col mesmu sentíu que s'usa en llingüística. En historiografía, la perspeutiva diacrónica ye la más habitual, la que presenta la evolución de los fechos o procesos históricos a lo llargo del tiempu históricu (vease historiografía).

Referencies editar