Johann Dietrich Eckart (23 de marzu de 1868Neumarkt in der Oberpfalz (es) Traducir – 26 d'avientu de 1923Berchtesgaden) foi un políticu ya ideólogu alemán, célebre pola so participación nos entamos del Partíu Nacionalsocialista Alemán de los Trabayadores (NSDAP).

Dietrich Eckart
redautor en xefe

Vida
Nacimientu Neumarkt in der Oberpfalz (es) Traducir[1]23 de marzu de 1868[2]
Nacionalidá Bandera d'Alemaña Alemaña
Muerte Berchtesgaden[3]26 d'avientu de 1923[2] (55 años)
Sepultura Berchtesgaden
Causa de la muerte infartu de miocardiu
Estudios
Llingües falaes alemán
Oficiu políticu, poeta, periodista, dramaturgu, editorescritor
Miembru de Federación Nacionalista Alemana de Protección y Defensa (es) Traducir
Creencies
Partíu políticu Partíu Nacionalsocialista Obreru Alemán
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Fíu d'un notariu evanxélicu, cursó estudios de Medicina. Trabayó como periodista y, en 1885, tres la muerte del so padre, puede treslladase gracies a l'heriedu recibíu a Leipzig primeru y dempués a Ratisbona. En 1899, faltu yá de dineru, treslladar a Berlín, onde empecipia una carrera como escritor y dramaturgu. Escribe obres de teatru de distintu tipu y poemes. El so trabayu más destacáu foi una adautación de la obra Peer Gynt, que convirtióse na versión clásica y aseguró-y derechos d'autor de manera continua. Treslladáu a Múnich en 1913, entra en rellación cola Sociedá Thule, sociedá mística ultranacionalista, y trabaya como periodista pa publicaciones antisemites y d'estrema derecha. Esi mesmu añu, contrái matrimoniu cola vilba Rosa Marx, de la que se va divorciar en 1920. N'avientu de 1918 funda una publicación periódica llamada Auf gut deutsch (En bon alemán), centrada n'atacar al sistema republicanu d'Alemaña y plantegar postures nacionalistes, panxermanistes y antisemita.

Tres abellugase mientres ciertu periodu de 1923 na rexón de Berchtesgaden fuxendo de los tribunales de Leipzig, que lu escorríen por escribir un artículu consideráu inxuriosu contra'l presidente Ebert, y dempués de pasar por prisión preventiva a raigañu del fallíu golpe d'Estáu de Ludendorff y Hitler en Múnich nel mes de payares, el so corazón falló definitivamente'l 26 d'avientu de 1923 en dicha ciudá, en que'l so campusantu foi soterráu.

Trayeutoria nazi editar

El 14 d'agostu de 1919 fai la so primer intervención como orador pal DAP (Partíu Obreru Alemán), partíu que se convertiría más palantre nel NSDAP. Eckart llueu aportó a el mentor nel mundu de la política y proteutor d'esi nuevu talentu oratorio que de casualidá s'afayaría pal partíu selmanes dempués: Adolf Hitler. Mientres los primerísimos años del movimientu, Eckart va ser unu de los sos ideólogos y oradores del partíu xunto a Gottfried Feder, ente otros.

En 1920 encamienta a Hitler la compra del periódicu selmanal Münchner Beobachter, pa lo que consigue l'ayuda de fondos de particulares y dineru proveniente de la Reichswehr vía Ritter von Epp, respondiendo por esti préstamu cola so casa y pertenencies. Eckart convertir nel primer redactor xefe del Völkischer Beobachter (nuevu nome del agora periódicu oficial del NSDAP), cargu qu'exercería hasta marzu de 1923.

Como home de bones rellaciones nos círculos burgueses de Baviera y Berlín, introduz adulces a Hitler nesos ambientes, onde empresarios y burgueses adineraos emprestar a ayudar económicamente al partíu mientres los primeros años. Tamién se-y atribúi'l ser él quien ayudara a apolazar les formes y maneres de comportamientu en sociedá de Hitler.

Antes de la so muerte en 1923 pronunciara:

Siguíi a Hitler. Él va baillar, pero yo compunxi la música. dímos-y los medios de comunicase con ellos… Nun me lloréis: yo influyiría na Historia más que nengún alemán…[ensin referencies]

Hitler correspondió a Eckart cola frase final de la so obra Mein Kampf, diciendo:

Quiero citar tamién al home que, como unu de los meyores, consagró la so vida a la poesía, a la idea y d'últimes a l'acción, al resurdimientu del pueblu suyo y nueso: Dietrich Eckart

Obra editar

N'avientu de 1923, publicóse póstumamente un ensayu inacabado en forma de diálogu que tuviera preparando en Berchtesgaden: El bolxevismu de Moisés a Lenin. Un diálogu ente Hitler y yo. Eckart foi l'autor de la Sturm Lied (cantar d'asaltu) de les SA y el primeru n'utilizar la espresión Deutschland Erwache! (Alemaña, ¡despierta!), que se convertiría en berru de guerra del NSDAP na segunda metá de los años 20.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 10 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 30 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.

Enllaces esternos editar